اخبار فناوری

چگونه جدول در ورد بکشیم؟ آموزش 0 تا 100

برنامه ورد یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های مایکروسافت است که از قابلیت‌های متنوعی برخوردار است. از رایج‌ترین این قابلیت‌ها‌ می‌توان به جدول در ورد اشاره کرد که خیلی از کاربران با کشیدن آن مشکل دارند و به نظر‌ می‌رسد تنظیم سطر و ستون‌ها و ابعاد آن برایشان دشوار است. جداول عمدتا برای نمایش اطلاعات اصلی یا داده‌های تحلیلی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند. زیرا افراد با استفاده از آن‌ها‌ می‌توانند به حجم اطلاعات بالایی به صورت دسته بندی شده دسترسی پیدا کنند. برای رسم جدول در ورد روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها‌ می‌پردازیم، بنابراین اگر‌ می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه کشیدن جدول در ورد

اگر کشیدن جدول در ورد به نظر شما نیز کار دشواری است و نمی‌دانید که چطور‌ می‌توانید این کار را انجام دهید بهترین راهکار مشاهده دوره‌های ویدوئی آموزش جامع ورد است که ارائه‌ می‌شود. با مشاهده این ویدئوها به صورت گام به گام‌ می‌توانید پیش بروید و در مدت زمان کوتاهی جدول مورد نیاز خود را نصب کنید. برای کشیدن جدول در ورد کافیست مراحل زیر را طی کنید.

 

ابتدا وارد برنامه ورد در کامپیوتر خود شوید و زبانه insert را انتخاب کنید و در این زبانه روی منو table کلیک کنید. به این ترتیب یک باکس جدید باز‌ می‌شود که از طریق آن‌ می‌توانید تنظیمات لازم برای اعمال جدول انجام دهید. این منو دارای گزینه‌هایی به شرح زیر است.

·        XxY Table

با استفاده از این قسمت‌ می‌توانید از طریق ماوس تعداد سطرها و ستون‌های جدول را تعیین کنید.

·        Insert Table

این گزینه نیز برای کشیدن جدول کاربرد دارد و حاوی بخش‌هایی است که با تکمیل آن‌ها‌ می‌توانید جدول را در ورد بکشید. از جمله این بخش‌ها‌ می‌توان به Number of columns تعداد سطرها، Number of rows تعداد ستون ها، Initial column width با تنظیمات پیش فرض Auto، Auto Fit to contents تنظیم عرض جدول با محتوای موجود در ستون‌ها، Auto Fit to window تقسیم ستون‌ها به طور مساوی در طور عرض صفحه ویندوز، Set as default for new tables اعمال تنظمات برای تمامی جداول در ورد  اشاره نمود که با کلیک بر روی هر یک از آن‌ها تغییرات مورد نظر اعمال‌ می‌شود.

·        Draw Table

از دیگر منوهایی که برای کشیدن جدول در ورد‌ می‌توانید از آن استفاده کنید Draw Table است. با انتخاب این منو ماوس به شکل مداد در‌ می‌آید و‌ می‌توانید به راحتی جدول را به شکل مورد نظرتان طراحی کنید. مهم ترین ویژگی این روش امکان تنظیم جدول به طور نامنظم و مدیریت عرض پهنای سطر‌ها و ستون‌ها است.

·        Convert Text to Table

یکی دیگر از قابلیت‌های بی نظیر word امکان تبدیل متن به جدول است که با استفاده از این گزینه‌ می‌توانید انجام دهید. برای این منظور کافیست متن را انتخاب کنید و از منوی Table، گزینه Convert Text To Table را انتخاب نمایید تا به طور خودکار متن در قالب جدول نمایش داده شود.

·        Quick Tables

در نهایت آخرین گزینه‌ای که برای ترسیم جدول در ورد‌ می‌توانید از آن استفاده کنید Quick Tables  است که با کلیک بر روی آن‌ می‌توانید در فرمت مناسب را انتخاب کنید و محتوای خود را در آن جایگزین نمایید.

 چند ترفند مهم کار با جداول در اکسل

ترفندها و نکات مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها کشیدن جدول در ورد و کار با آن‌ها خیلی برایتان ساده تر خواهد شد. از جمله این ترفندها‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·        حذف جدول از ورد

برای این منظور باید نشانگر ماوس را روی جدول قرار دهید و از طریق علامت سمت چپ بالای جدول کل جدول را انتخاب کنید و با راست کلیک گزینه Delete Table را بزنید.

·        تغییر اندازه کل جدول

ابتدا نشانگر ماوس را روی جدول قرار دهید و علامتی که در سمت راست جدول نمایان‌ می‌شود را نگهدارید و به اندازه مورد نیاز جدول را بزرگ یا کوچک کنید و آن را رها نمایید.

·        افزودن سطر یا ستون جدید به جدول

برای این منظور کافیست در یک سلول کلیک کنید و با راست کلیک از منو insert  با انتخاب گزینه مد نظر محل قرارگیری سطر یا ستون جدید را تعیین نمایید. این گزینه‌ها به شرح زیر هستند.

  1. Insert Columns to the Left افزودن ستون به سمت چپ.
  2. Insert Columns to the Right افزودن ستون به سمت راست.
  3. Insert Rows Above افزودن سطر به بالا.
  4. Insert Rows Below افزودن سطر به زیر.
  5. Insert Cells افزودن سلول.

·         رنگ کردن جدول در ورد

ماوس را روی جدول قرار دهید تا علامت دو فلش متقاطع در  سمت چپ بالای آن نمایان شود. با کلیک روی این گزینه کل جدول انتخاب‌ می‌شود و زبانه Table Design فعال‌ می‌شود. از طریق این منو‌ می‌توانید به راحتی برای هر سطر یا ستون جدول رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.

چگونه Word را به خوبی یاد بگیریم؟

روش‌های مختلفی برای یادگیری ورد وجود دارد، اما همانطور که در بالا اشاره شد استفاده از دوره‌های آنلاین آموزش ورد و به ویژه آموزش‌های ویدئویی‌ می‌توانند راحت ترین و بهترین روش ممکن باشد. زیرا‌ می‌توانید گام به گام مراحل را مطابق فیلم پیش بروید و به سادگی یک جدول زیبا برای خوانایی بیشتر مطلب خود در ورد ایجاد کنید. یکی از بهترین دوره‌های ویدئویی که‌ می‌توانید برای یادگیری و آموزش ورد تهیه نمایید دوره آموزش ورد وب‌سایت 24 وب لرن است. این مجموعه سابقه‌ای طولانی و درخشان در زمینه آموزش کامپیوتر و نرم افزارهای عمومی و تخصصی آن است که مطابق با جدیدترین استانداردهای آموزشی تهیه و تنظیم شده است و در هر ساعتی از شبانه روز‌ می‌توانید با مشاهده آن‌ها به مهارت‌های خود بیافزایید و به راحتی برای کشیدن جدول در ورد اقدام کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/02/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D9%85%D8%9F-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-0-%D8%AA%D8%A7-100/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا