اخبار فناوری

پماد خشخاش – مایفون مگ

از گذشته تا به امروز داروهای گیاهی طرفداران خاص خود را دارند و در کنار داروهای شیمیایی استفاده از آن‌ها نیز بسیار رواج دارد. عوارض اندک و مزایای زیاد این‌گونه داروها باعث می‌شود تا بسیاری تمایل به استفاده از آن‌ها را داشته باشند. یکی از این داروها پماد خشخاش نام دارد که به‌ عنوان یک داروی ضد درد قوی شناخته شده است.

تولید این پماد را برای بار نخست به کشور پاکستان نسبت می‌دهند؛ اما این روزها در ایران و دیگر کشورهای جهان نیز تولید و عرضه می‌شود. خشخاش فقط برای تولید مواد افیونی کاربرد ندارد و مانند هر چیزی روش استفاده صحیح و درستی هم خواهد داشت که یکی از آن‌ها همین پماد ضد درد است. در ادامه این مطلب با خواص بی‌نظیر این پماد و روش استفاده از آن آشنا خواهید شد.

پماد خشخاش چیست؟

پماد خشخاش از عصاره دانه‌های گیاه خشخاش (Papaver somniferum) تهیه می‌شود و مکانیزم عملکرد آن بدین ‌صورت است که بر پایانه‌های عصبی اثر می‌گذارد. در واقع این ماده بعد از ورود به جریان خون شما بر این پایانه‌ها اثر گذاشته و انتقال پیام درد را به مغز متوقف می‌کند. پماد آن نیز به همین شکل اثر می‌گذارد، با این تفاوت که بعد از استفاده روی پوست از این راه خود را به پایانه‌های عصبی می‌رساند و برای کاهش درد مفید خواهد بود. همچنین باید اشاره کرد که خشخاش دارای ماده‌ای به نام لینولنیک اسید یا همان امگا 6 نیز هست که تأثیرات آن برای کاهش درد و التهاب را بیشتر خواهد کرد.

کاربردهای پماد خشخاش

ممکن است با بروز تنش‌هایی چون پادرد و کمردرد به شما توصیه شود که از این پماد استفاده کرده و اثرات شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید. کاربردهای پماد خشخاش فقط به این مورد خاص خلاصه نمی‌شود و کاربردهای متنوع دیگری هم دارد که در موارد زیر می‌توان آن را خلاصه کرد:

مناسب برای ورزشکاران

ورزشکاران و کسانی که فعالیت‌های سنگین بدنی دارند اغلب در معرض آسیب‌‌هایی چون کشیدگی عضلات، گرفتگی ماهیچه‌ها، بدن درد و … هستند. این پماد می‌تواند چنین دردهایی را تا حد زیادی کاهش دهد تا فرد فعالیت‌های ورزشی و بدنی خود مجدداً از سر بگیرد.

مناسب برای میانسالان

با بالا رفتن سن، طبیعی است که فرد دردهایی چون درد رماتیسمی و درد مفاصل را تجربه کند. وجود عصاره خشخاش در این پماد مانند یک مسکن قوی عمل کرده و می‌تواند در کمترین زمان دردهای ناشی از بیماری‌هایی چون رماتیسم را کاهش دهد.

کاهش دردهای عصبی

افرادی هستند که به واسطه کار خود مجبور به پشت ‌میزنشینی برای ساعات طولانی هستند یا به خاطر کار سنگین و بالا رفتن سن دچار درد‌های عصبی مانند سیاتیک می‌شوند. عصاره خشخاش موجود در این محصول باعث کاهش چنین دردهایی هم خواهد شد.

کاربردهای دیگر

جدای از درد و مشکلات عصب، مفاصل و عضله، پماد خشخاش برای کاهش دردهای دیگری هم کاربرد دارد که در یک نگاه اجمالی عبارت‌اند از:

  • • کمک به کاهش سردرد معمولی و سردردهای میگرنی
  • • کمک به درمان سرفه‌های خشک
  • • کاهش درد بدن ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا

مزیت‌های استفاده از پماد خشخاش

استفاده از چنین پمادی به دلیل گیاهی بودن و نداشتن مواد شیمیایی برای کاهش دردهای عضله، عصب و مفاصل بسیار مفید است. همچنین دارای مزایای زیادی است که به صورت خلاصه عبارت‌اند از:

  • • جزو مسکن‌هایی به شمار می‌رود که درد ناشی از آسیب‌های کهنه و قدیمی را برطرف خواهد کرد.
  • • با استفاده از آن نیاز به تزریق مسکن، مصرف داروهای شل کننده عضلانی و … تا حد زیادی کم خواهد شد.
  • • مانند داروهای شیمیایی که بعد از مدتی مصرف اثر مخرب روی معده و کبد برجای می‌گذارند نیست و منشأ گیاهی این پماد باعث شده تا عوارض جانبی چندانی نداشته باشد.
  • • برای افرادی که به دلیل حساسیت به مواد شیمیایی یا حساس بودن معده قادر به مصرف داروهای شیمیایی نیستند هم کاربرد دارد.
  • • به دلیل استفاده موضعی نیاز به مصرف داروها و مسکن‌های خوراکی را کاهش می‌دهد.
  • • به کاهش دپاسچر کمک خواهد کرد. دپاسچر به تغییر فرم بدن در هنگام درد و آسیب‌های ناشی از آن گفته می‌شود. از آنجایی‌ که یک مسکن قوی و طبیعی است به سرعت درد را کم کرده و نیازی نیست از درد، فرد به خود بپیچد و دچار دپاسچر شود.
  • • با کاهش درد از گسترش آن به نواحی دیگر بدن نیز جلوگیری خواهد کرد.
  • • بسیاری از افراد به دلیل تحمل دردهای شدید از خواب راحت محروم هستند. استفاده از این پماد باعث می‌شود تا درد فروکش کرده و فرد خواب راحتی را تجربه کند.

روش درست استفاده از پماد خشخاش

شاید با این همه کاربرد و مزایایی که برای استفاده از پماد خشخاش گفته شد این سوال برایتان پیش بیاید که طریقه استفاده درست از آن برای اثربخشی بهتر چیست. مراحل دقیق استفاده از این محصول درمانی فوق‌العاده عبارت است از:

مرحله یک: آماده‌سازی پوست

برای آنکه پماد خشخاش بهتر جذب پوست شود، باید آن را آماده کنید. بهتر است قبل از استفاده پوست محل مورد نظر را به صورت کامل بشویید و پاک‌سازی کنید. پوست تمیز دارای منافذ باز خواهد بود که به جذب مواد موثر پماد کمک خواهد کرد.

مرحله دوم: استفاده از پماد

بعد از آماده کردن پوست باید مقدار مناسبی از این محصول درمانی را برداشته و بعد روی پوست محل مورد نظر خود بزنید. بعد هم باید این پماد را به خوبی ماساژ دهید تا به شکل کامل جذب پوست شما شود. کمی طول می‌کشد تا پماد کاملاً جذب شود و بعد می‌توانید لباس بپوشید. اگر هم دوست دارید بیشتر و بهتر جذب شود می‌توانید بعد از زدن پماد محل مورد نظر را با بانداژ یا یک پارچه تمیز ببندید تا گرم هم باقی بماند.

مرحله سوم: تکرار استفاده از پماد در فواصل زمانی درست

برای آنکه پماد خشخاش بهترین اثر را داشته باشد و درد را به صورت کامل مهار کند، باید در روز 2 الی 3 بار از آن استفاده کنید. همچنین بعد از هر بار زدن این پماد باید آن را به خوبی ماساژ دهید تا جذب شود. بهترین زمان برای ماساژ نیز در هر بار استفاده حدود 20 دقیقه است.

قیمت پماد خشخاش و بهترین روش خرید آن

پماد خشخاش توسط برندهای داخلی و خارجی متعددی تولید می‌شود که هر کدام با توجه به سیاست‌های خاص خود محصولی با قیمت متنوع به بازار عرضه می‌کنند. خرید آنلاین پماد خشخاش از سایت پیندو، بهترین راه برای مقایسه قیمت این محصول از برندهای مختلف است. همچنین می‌توانید نظرات دیگر خریداران را مطالعه کرده و از اثربخشی این پماد اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

پماد خشخاش یک مسکن طبیعی قوی است که با کمک آن با دردها خداحافظی خواهید کرد. در واقع باید گفت که با خرید چنین محصولی آرامش را بعد از دردهای طولانی و تنش جسمی به شما هدیه خواهد داد. می‌توانید چنین محصول درمانی را با کیفیت بالا و بهترین قیمت از پیندو تهیه کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/15/%D9%BE%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%AE%D8%B4%D8%AE%D8%A7%D8%B4/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا