اخبار فناوری

گلکسی زد فولد 5 دارای لولای قطره ای با IPX8 و اسلات مخصوص قلم است

گلکسی زد فولد 4 بدون شک یکی از بهترین گوشی های تاشوی است که در سال 2022 عرضه شده است، زیرا تعادل کاملی بین کیفیت ساخت، دوربین، نرم افزار و عمر باتری برقرار می کند. اما این بدان معنا نیست که جایی برای پیشرفت وجود ندارد. سامسونگ باید یکی از ایرادات طراحی این گوشی را برطرف کند تا آن را به دیگر گوشی های تاشو که اخیرا توسط شرکت های چینی معرفی شده اند نزدیک کند. در این رابطه گفته می شود که گلکسی زد فولد 5 در آینده از فناوری دراپ لولا به همراه یک اسلات اختصاصی قلم S برای به حداقل رساندن فاصله بین لولاهای آن استفاده خواهد شد.

لولای گلکسی زد فولد 5

طبق گزارش یک نشریه کره ای ناورسامسونگ در گلکسی زد فولد 5 از فناوری لولای قطره اشکی استفاده کرده است. این بدان معناست که گوشی تاشو پرچمدار بعدی این شرکت می تواند کاملا شفاف باشد و هیچ شکافی بین این دو بخش اصلی نمایشگر وجود نداشته باشد. علاوه بر این، صفحه نمایش داخلی گلکسی زد فولد 5 دارای چین های کمتری خواهد بود که آن را به چین های چینی نزدیک می کند. این همان چیزی است که طرفداران گلکسی زد فولد حداقل برای چند سال منتظر آن بودند.

با این حال، برخلاف شرکت های رقیب چینی، سامسونگ گواهی IPX8 را برای مقاومت در برابر آب گوشی تاشو خود حذف نخواهد کرد. گلکسی زد فولد 5 از نظر طراحی و تجربه کاربری، با طراحی کاملاً صاف تاشو و مقاومت در برابر آب، نزدیک به ایده آل خواهد بود. تنها چیزی که مانع از کامل بودن آن می شود عدم مقاومت در برابر گرد و غبار است.

لولای گلکسی زد فولد 5

لولای گلکسی زد فولد 5

در این گزارش آمده است که سامسونگ طرح لولای جدید خود را “دمبل” می نامد و این شرکت این طرح را در سال 2016 به ثبت رسانده است. اما تاکنون به دلایل نامعلومی (احتمالاً به دلیل نداشتن گواهی IPX8) این طرح را ارائه نکرده است. به لطف این لولای جدید دمبلی، دوام صفحه نمایش نیز بهبود می یابد و Z-Fold بعدی می تواند در طول عمر خود تا شدن و باز شدن بیشتری را تحمل کند.

در گزارش دیگری از پالسگلکسی زد فولد 5 275 گرم وزن و 6.5 میلی متر ضخامت دارد که نسبت به نسل فعلی 263 گرم و 6.3 میلی متر بیشتر است. این تغییر وزن و اندازه به دلیل درج اسلات S Pen است. به طور طبیعی، اگر گلکسی زد فولد 5 دارای شیار قلم باشد، احتمالاً گوشی ضخیم‌تر و سنگین‌تر از مدل‌های قبلی خواهد بود.

نظر شما در مورد اسلات لولا و قلم گلکسی زد فولد 5 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا