اخبار فناوری

پلکسی آینه ای چیست؟

اگر به دنبال جایگزینی عالی برای آینه های شیشه ای هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید! می خواهیم ملحفه جدیدی را به شما معرفی کنیم که می توانید به جای آینه های معمولی در منزل خود از آن استفاده کنید. این ورق پلکسی آینه ای یا پلکسی آینه ای نام دارد. اکنون خواهید خواند که پلکسی آینه ای چیست و چه کاربردهایی دارد.

آینه پلکسی کاملا شبیه آینه های معمولی است. با این تفاوت که به جای شیشه از پلکسی شفاف ساخته شده اند. قیمت پلکسی کمی بالاتر از آینه های معمولی است. اما به دلیل امنیت بیشتر قیمت آن موجه است.

در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد پلکسی آینه ای در اختیار شما قرار می دهیم تا با این برگه اطلاعات ایمنی بیشتر آشنا شوید. در پایان این مطلب راهنمایی های لازم برای خرید آینه پلکسی را در اختیار شما قرار می دهیم.

پلکسی آینه ای چیست؟

ورق پلکسی آینه ای یکی از 4 نوع ورق پلکسی است که ظاهری کاملاً شبیه به آینه های شیشه ای دارد. این ورق در ابعاد 122*183 سانتی متر و ضخامت 2 میلی متر تولید می شود. پلکسی آینه ای تنها در این ضخامت دو میلی متر تولید و روانه بازار می شود. پلکسی آینه ای یک ورق پلکسی شفاف دو جداره است که با لایه ای از جیوه پوشانده شده است. درست مثل آینه های شیشه ای معمولی!

این طلق های آینه ای در دو رنگ طلایی و نقره ای در بازار موجود است. البته این آینه های پلکسی را می توانید در رنگ های دیگر هم پیدا کنید و در بسیاری از موارد به سختی پیدا می شوند. رنگ هایی مانند آبی آینه ای، قرمز، سبز، صورتی و… رنگ های ثانویه پلکسی آینه ای هستند.

یکی از مزایای پلکسی آینه ای در کنار پلکسی مات و شفاف، سهولت برش لیزری است. پلکسی آینه ای برای تولید لوازم تزئینی و کریستال های پلکسی استفاده می شود. طرح این محصولات تزیینی در نرم افزارهای طراحی مانند اتوکد و کورل تهیه و به دستگاه برش لیزر ارسال می شود. دستگاه برش لیزر با استفاده از اشعه لیزر طرح های مختلفی را بر روی آینه پلکسی برش می دهد و از این طریق محصولات تزئینی متنوعی تولید می شود.

آینه پلکسی مقاوم

آینه های پلکسی در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. ضربه ای که باعث شکستن و شکستن آینه های معمولی شود، آسیب زیادی به پلکسی آینه وارد نمی کند. و اگر ضربه آنقدر قوی باشد که آینه پلکسی را بشکند، قطعات شکسته دور ریخته نمی شوند.

به دلیل انعطاف پذیری خوب ورق های پلکسی آینه ای در سالن های ورزشی و مکان هایی مانند مهدکودک ها استفاده می شود. در این مکان ها استفاده از آینه های شیشه ای به دلیل احتمال برخورد اجسام یا افراد مختلف توصیه نمی شود. از طرفی استفاده از طلق آینه ای کمک زیادی به افزایش امنیت این فضاها می کند.

آینه پلکسی گلاس نیز ضد خش و خش است. این مزیت به شما این امکان را می دهد که به راحتی و بدون نگرانی از آسیب دیدن این ورق های آینه تمیز کنید.

تنها چیزی که هنگام تمیز کردن پلکسی باید مراقب آن باشید این است که از حوله های خشن استفاده نکنید. اگر حوله شما نرم نباشد ممکن است خراش های کوچکی روی سطح آینه پلکسی ایجاد شود و به مرور زمان آینه پلکسی کدر شود.

توصیه می شود برای تمیز کردن آینه پلکسی از دستمال های نخی نرم استفاده کنید. فقط این حوله ها را کمی مرطوب کنید و روی سطح پلکسی آینه بکشید تا لکه یا گرد و غبار از بین برود. هرگز از پاک کننده های اسیدی استفاده نکنید زیرا سطح پلکسی را کدر می کنند. در عوض استفاده از پاک کننده های الکلی مشکلی ایجاد نمی کند و اثر چربی را به خوبی از بین می برد.

کاربردهای پلکسی آینه ای

پلکسی آینه ای کاربردهای زیادی در ساخت و تولید محصولات کاربردی و تزئینی دارد. مهمترین کاربرد آینه های پلکسی جایگزینی آنها با آینه های معمولی است که در قسمت قبل توضیح دادیم. می توانید از پلکسی آینه ای استفاده کنید و در فضاهایی مانند ورودی ساختمان ها، کابین آسانسور و حتی دیوارهای راهرو، آینه های شیشه ای را جایگزین کنید.

اما یکی دیگر از کاربردهای مهم پلکسی، تولید محصولات مختلف با استفاده از تکنولوژی برش لیزری است. پلکسی گلاس اغلب برای ساخت محصولات تزئینی استفاده می شود. وسایل تزئینی زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از پلکسی آینه ای ساخته می شوند. محصولاتی مانند آینه تزئینی اتاق کودک یا برچسب پلکسی با شعر و متن از جمله این محصولات پرفروش هستند.

و شاخه جدید محصولات آینه پلکسی، بدلیجات پلکسی می باشد. نقش های بدلیجات مختلف بر روی آینه پلکسی با لیزر برش داده شده و تبدیل به بدلیجات زیبایی می شوند. البته در کنار پلکسی آینه ای می توان از پلکسی رنگی یا پلکسی شفاف نیز برای تولید کریستال پلکسی استفاده کرد.

ورق پلکسی به دلیل وزن سبک و برش لیزری آسان، گزینه ای عالی برای تولید کریستال های پلکسی است. با توجه به رنگ های مختلف ورق های پلکسی می توانید طیف وسیعی از محصولات تزئینی را تولید کرده و با هر سلیقه ای در بازار به فروش برسانید.

نحوه برش ورق آینه پلکسی گلاس

برای برش پلکسی می توانید هم از کاتر لیزری و هم از کاتر مخصوص استفاده کنید. دستگاه های برش لیزری نیاز به یک طرح از پیش آماده شده برای برش آینه دارند. به عبارتی شما باید طرح مورد نظر را در نرم افزارهای طراحی وکتور مانند کورل دراو تهیه کرده و به دستگاه برش لیزری ارسال کنید. دستگاه برش لیزر نیز طرح شما را (بدون کوچکترین خطا و تحمل) بر روی ورق های مختلف مانند پلکسی یا آینه رنگی برش می دهد. مزیت استفاده از لیزر برای برش آینه، پلکسی رنگی و شفاف سرعت بالا و دقت بالای آن است.

برای تولید محصولاتی مانند مجسمه های خاص با تیراژ زیاد باید تعداد زیادی ورق پلکسی را برش داد که توسط دستگاه لیزر به خوبی انجام می شود. در ضمن برش لیزری پلکسی بسیار تمیز بوده و هیچ گونه آسیب و خط و خش روی لبه های برش خورده دیده نمی شود.

و روش دیگر برش آینه پلکسی استفاده از کاتر مخصوص برای برش طلاق می باشد. این کاترهای شیرینی که به آنها کاتر پلکسی نیز می گویند، با ایجاد یک شیار روی پلکسی، کمک زیادی به برش آسان ورق های پلکسی می کنند. روش کار به این صورت است که کاتر باید چندین بار در یک خط مستقیم کشیده شود تا شیار نسبتا عمیقی روی پلکسی آینه ایجاد شود. سپس می توانید پلکسی قسمت شیاردار را با فشار دستی به دو قسمت تقسیم کنید.

استفاده از کاتر طلاقبر بسیار آسان است و هیچ خطری برای فرد ندارد. کافی است شیار را با دقت و به صورت مستقیم ایجاد کنید تا در هنگام برداشتن پلکسی گلاس دچار مشکل نشوید.

نحوه خرید آینه پلکسی گلاس

برای خرید آینه پلکسی کافی است ابعاد محل استفاده را به دقت اندازه گیری کنید. اگر اندازه گیری هایی که ثبت می کنید دقیق نباشد، برش و کوچک کردن ورق پلکسی آینه کمی دشوار خواهد بود. پس از اندازه گیری دقیق فضای استفاده از آینه پلکسی، کافی است با شماره های تماس در وب سایت لیزرکات تماس بگیرید و سفارش برش آینه پلکسی خود را انجام دهید.

در هنگام سفارش می توانید رنگ ورق آینه طلاق (نقره ای یا طلایی) و نوع آینه پلکسی (ساده و چسبنده) را انتخاب کنید. تمامی سایزهای ارسالی توسط دستگاه برش لیزری بسیار دقیق برش داده می شوند.

فروشگاه لیزر کات مرکز فروش آینه پلکسی در تهران و ارائه دهنده خدمات برش لیزر در سراسر کشور می باشد. برای مشاهده خدمات و محصولات متنوع کافیست به سایت لیزرکات مراجعه کنید و آخرین قیمت ورق پلکسی آینه ای، شفاف و رنگی را مشاهده کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا