اخبار فناوری

ایالات متحده تحریم های هوآوی را به منظور ممنوعیت دسترسی 4G و Wi-Fi 6 افزایش داد

در ماه می 2018 بود که تحریم هواوی از سوی آمریکا آغاز شد. این تحریم ها با ممنوعیت استفاده از سرویس های موبایل گوگل (GMS) در سیستم عامل اندروید و سپس ممنوعیت فروش فناوری 5G به این شرکت، بیشترین آسیب را به تجارت موبایل هواوی وارد کرد. اگر محدودیتی وجود نداشت، این برند چینی احتمالاً پرفروش ترین برند موبایل در جهان می شد. در هر صورت به نظر می رسد محدودیت ها متوقف نمی شود و حتی تشدید می شود. درباره امروز آمریکا تحریم ها علیه هواوی را افزایش می دهد در تلاش برای ممنوعیت دسترسی به 4G و Wi-Fi، 6 گزارش منتشر شده است.

آمریکا تحریم ها علیه هواوی را افزایش می دهد

بیش از 3.5 سال پیش، ایالات متحده هوآوی را در لیست سیاه تجاری قرار داد که به این معنی بود که شرکت های آمریکایی برای ادامه فعالیت به مجوز ویژه نیاز داشتند. مجوزها به شرکت هایی مانند AMD یا Intel و Qualcomm اعطا شد، اما فقط اجازه انتشار چیپست های 4G را داشتند. این امر منجر به عرضه پرچمداران اخیر هواوی در سری P و Mate تنها با اتصال 4G و بدون نسل پنجم یا شبکه مخابراتی 5G شده است.

این مجوزها در اوایل دولت بایدن اعطا شد، اما منابع آگاه اکنون می گویند که ایالات متحده به دنبال گسترش فهرست اقلام ممنوعه است.

تحریم های جدید هواوی شامل فناوری 4G، وای فای 6 و 7، فناوری مرتبط با هوش مصنوعی و همچنین محاسبات ابری با عملکرد بالا خواهد بود. به گفته یک خودی، مجوزهای جدید برای اقلام 4G قبلا رد شده است.

درآمد هواوی از مجوز ثبت اختراع

یک کارشناس در خصوص مجوزهای قدیمی گفت: وزارت بازرگانی در حال بررسی لغو تمامی مجوزهای قدیمی است. حتی اگر صراحتاً این کار را انجام ندهد، این مجوزها در نهایت منقضی خواهند شد.

در اواسط پاییز امسال بود که بایدن کنترل‌های صادراتی جدیدی را روی تجهیزات مورد استفاده برای تولید نیمه‌رساناها معرفی کرد، محدودیت‌هایی که برای فناوری تراشه‌های پیشرفته‌تر از 14 نانومتر و در برخی موارد حتی 16 نانومتر اعمال می‌شود.

درخواست وزارت دفاع هلند برای ممنوعیت ارسال تجهیزات مهم تولید تراشه به چین

چند روز پیش بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که ژاپن و هلند به تلاش های آمریکا خواهند پیوست و شرکت های خود را از صادرات تجهیزات به چین منع خواهند کرد. هدف از این محدودیت ها مهار رشد صنعت نیمه هادی چین است. هواوی قبلاً تأیید کرده است که تراشه‌های Kirin جدید حداقل امسال به بازار باز نمی‌گردند زیرا این شرکت نمی‌تواند کارخانه‌ای پیدا کند که از فناوری آمریکایی استفاده نکند.

هوآوی بیشتر به خاطر گوشی های هوشمند و تجهیزات شبکه اش شناخته شده است، اما این شرکت باید خود را با شرایط جدید وفق دهد. به عنوان مثال، او وارد رایانش ابری شد، تجارتی که به زودی می تواند هدف تحریم های آمریکا قرار گیرد.

هواوی در سال 2021 با شروع محدودیت های تجاری، شاهد کاهش شدید درآمد بود. در واقع درآمد او یک سوم کاهش یافته است. با این حال، از آن زمان تاکنون نسبتاً ثابت مانده است و تا دسامبر 2022، مجموعاً 91.53 میلیارد دلار درآمد داشته است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده در مورد جزئیات ممنوعیت جدید صادرات تجاری اظهار نظری نکرده است.

نظر شما در مورد افزایش تحریم های هواوی از سوی آمریکا چیست؟ به دور از بحث های سیاسی، روند رقابت را کند می کند و محصولات جذاب تری تولید می کند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا