اخبار فناوری

ویوو Funtouch OS 14 رسماً معرفی شد + لیست دستگاه‌های سازگار vivo و iQOO

کمپانی ویوو به‌تازگی نسخه جدیدی از رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های هوشمند خود با نام Funtouch OS 14 را معرفی کرده است. این به‌روزرسانی بر اساس نسخه اندروید 14 بوده و بر روان‌تر کردن گوشی شما تمرکز دارد که این شرکت آن را “Smooth Envision” می‌نامد.

ویوو Funtouch OS 14

تجربه روان‌تر کار با دستگاه: Funtouch OS 14 حالت Smooth Envision را معرفی می‌کند که عملکرد کلی سیستم‌عامل را بهبود بخشیده، فرآیندهای غیرضروری را کاهش می‌دهد و از RAM به‌طور بهتری استفاده می‌کند و درنتیجه پاسخ‌دهی سریع‌تر سیستم و توانایی اجرای برنامه‌های بیشتر به‌طور همزمان را دارد.

ویوو Funtouch OS 14

ویوو Funtouch OS 14

این ویژگی می‌تواند تا 600 مگابایت رم را برای دستگاه‌های با 8 گیگابایت یا بیشتر آزاد کرده و درنتیجه انجام چندین کار را آسان‌تر کند. App Retainer جدید تضمین می‌کند که برنامه‌های لیست سفید همیشه برای استفاده شما آماده هستند.

یکنواختی بصری: برخی از مدل‌های گوشی‌های هوشمند از Motion Blur نیز بهره می‌برند که از الگوریتم‌های هوشمند برای ایجاد انتقال‌های بصری نرم‌تر هنگام باز و بسته کردن برنامه‌ها در صفحه اصلی استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود نمایشگر حتی با رفرش‌ریت 60 هرتز نرم‌تر به‌نظر برسد.

ویوو Funtouch OS 14

ویوو Funtouch OS 14

مولتی‌تسکینگ پیشرفته: Funtouch OS 14 مولتی‌تسکینگ را با ویژگی پنجره کوچک اصلاح‌شده بهبود می‌بخشد. اکنون می‌توانید تا 12 پنجره کوچک را در پس‌زمینه فعال نگه دارید.

این نسخه همچنین برای کنترل بهتر از سیستم تعلیق سوایپ جانبی پشتیبانی می‌کند. برای سناریوهایی که باید روی یک برنامه تمرکز کنید و درعین‌حال به برنامه دیگر توجه کنید، یک حالت پنجره کوچک تعاملی جدید نیز وجود دارد.

شخصی‌سازی: Funtouch OS 14 گزینه‌های شخصی‌سازی مختلفی را ارائه می‌دهد. می‌توانید سبک ساعت صفحه قفل را با سه سبک چیدمان و هشت سبک فونت سفارشی کنید.

ویوو Funtouch OS 14

ویوو Funtouch OS 14

همچنین سبک‌های جدید همیشه روی نمایشگر و تم مینیمالیستی وجود دارد. تم پالت رنگی MY نیز ساده و کم‌مصرف است، زیرا نمایشگر را برای تصاویری در مقیاس خاکستری بهینه می‌کند.

ویرایش ویدیو: این نسخه با ابزارهای ویرایش ویدیوی بهبودیافته ارائه می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد بدون برنامه‌های شخص ثالث، محتوای منحصربه‌فرد ایجاد کنند. می‌توانید ویدیوها را با کیفیت اصلی ارسال کرده، تنظیمات ویدیو را سفارشی کنید (تا رزولوشن 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه) و از 25 فیلتر برای ویرایش خلاقانه استفاده کنید.

مرور آلبوم: Funtouch OS 14 مرور آلبوم را بهبود می‌بخشد و به کاربران امکان می‌دهد سرعت پخش ویدیو را تنظیم کرده، از پخش تمام صفحه لذت ببرند و از صفحه‌نمایش عکس بگیرند.

حریم خصوصی و امنیت: این سیستم‌عامل Smart Mirroring را برای به اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش بدون افشای اطلاعات شخصی در نوار اعلان معرفی می‌کند. علاوه‌بر این، عکس‌های مخفی با یک مرحله تأیید رمز عبور اضافی محافظت می‌شوند.

دسترسی

در ماه می، ویوو نسخه بتا اندروید 14 را برای vivo X90 Pro ارائه کرد. این شرکت همچنین Funtouch OS 14 را بر اساس برنامه پیش‌نمایش اندروید 14 برای گروهی از کاربران X90 Pro در ماه سپتامبر معرفی کرده است.

لیست دستگاه‌هایی که سیستم‌عامل Funtouch 14 را بر اساس اندروید 14 دریافت می‌کنند و برنامه به‌روزرسانی بتا برای هند را در زیر مشاهده کنید.

iQOO همچنین لیست دستگاه‌هایی را که آن را دریافت می‌کنند تأیید کرده است. Funtouch OS 14 از امروز، 7 اکتبر به‌تدریج برای iQOO 11 در دسترس است، لیست کامل زیر را بررسی کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/07/%D9%88%DB%8C%D9%88%D9%88-funtouch-os-14-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%8B-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87%D9%87%D8%A7/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا