اخبار فناوری

هشدار اپل برای عدم استفاده کابل USB C گوشی‌های اندروید روی آیفون ۱۵ به دلیل گرمای بیش از حد

شاید کمی عجیب و غیرمنطقی به نظر برسد اما از چین خبر می‌رسد که شاهد هشدار اپل برای عدم استفاده کابل USB C گوشی‌های اندروید روی آیفون ۱۵ و به دلیل گرمای بیش از حد هستیم.

هشدار عدم استفاده کابل USB C گوشی‌های اندروید روی آیفون ۱۵

اپل اخیراً سری آیفون 15 خود را با پیشرفت‌های مختلف معرفی کرده است که تغییر قابل توجه آن استفاده از پورت شارژ Type-C در همه مدل‌های این خانواده است. این حرکت با استقبال مثبت کاربران مواجه شده است، زیرا با پورت شارژر رایج در محصولات اندرویدی مطابقت دارد و به کاربران اجازه می‌دهد از یک کابل برای چندین دستگاه استفاده کنند.

با این حال، گزارش‌های اخیر از چین حاکی از آن است که برخی از فروشگاه‌های اپل با اشاره به نگرانی‌های احتمالیِ گرمای بیش از حد، نسبت به استفاده از کابل‌های شارژ اندروید در آیفون ۱۵ جدید هشدار می‌دهند.

نگرانی ایمنی یا استراتژی فروش؟

این هشدارها زمانی دیده شد که یک فروشگاه انحصاری اپل در فوشانِ استان گوانگدونگ چین به مشتریان توصیه کرد از کابل‌های Type-C گوشی‌های اندرویدی برای شارژ آیفون 15 استفاده نکنند.

این فروشگاه تفاوت‌ها را در چینش پین رابط‌ها برجسته کرد و عنوان‌کرد که استفاده از کابل USB C متفرقه ممکن است منجر به گرمای بیش از حد شود. این فروشگاه دلیل خود را فاصله کمی کوچکتر بین کانکتورهای 9 پین تک ردیفی و 11 پین تک ردیفی عنوان می‌کند.

به نظر می رسد که این توصیه به یک فروشگاه محدود نمی شود، زیرا گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می دهد چندین فروشگاه انحصاری اپل هشدارهای مشابهی را صادر کرده اند.

منتقدان این نگرانی را مطرح کرده‌اند که این هشدارها ممکن است تلاشی از سوی اپل برای تشویق به خرید کابل‌های شارژ رسمی خود باشد، کابل‌هایی که قیمت آن‌ها به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت دیگر کابل‌های USB C است.

در حال حاضر، اپل بیانیه رسمی مبنی بر شفاف سازی موضع خود در مورد استفاده از کابل USB C متفرفه برای آیفون 15 منتشر نکرده است.

باید صبر کرد و دید که آیا واقعا همینطور است و واکنش اپل چه خواهد بود. نظر شما چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/24/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%84-usb-c-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا