اخبار فناوری

تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را به چالش خواهد کشید

تراشه پرچمدار آینده مدیاتک، دیمنسیتی ۹۳۰۰ نام خواهد داشت. مدیاتک قرار است با این چیپست، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام را به چالش بکشد. شایعات حاکی از آن است که Dimensity 9300 کانفیگ مشابهی با تراشه پرچمدار آینده کوالکام خواهد داشت. انتظار می‌رود که این چیپست مدیاتک در اکتبر ۲۰۲۳ معرفی شود.

تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد

شایعات حاکی از آن است که Dimensity 9300 از کلاستر ۲+۴+۲، متشکل از دو هسته قدرتمند Cortex-X4، چهار هسته Cortex-A7xx و دو هسته Cortex-A5xx استفاده خواهد کرد. با این حال هنوز فرکانس کاری این تراشه را نمی‌دانیم. جزئیات مربوط به GPU نیز هنوز مشخص نیست، اما منطقی است که فرض کنیم جانشین Immortalis G715، مانند Arm Immortalis G720، به کار گرفته خواهد شد.

اطلاعات فاش شده قبلی حاکی از آن بود که چینش هسته های CPU چیپست های آینده کوالکام، دو نوع متفاوت خواهد بود. چیدمان هسته های پردازنده مرکزی این تراشه ۲+۴+۲ و ۵+۲+۱ خواهد بود. هم اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و هم دیمنسیتی ۹۳۰۰، با فرآیند ساخت 4NP کمپانی TSMC تولید خواهند شد. یکی از چالش هایی که مدیاتک ممکن است در Dimensity 9300 با آن مواجه شود، مدیریت گرمای تولید شده است. استفاده از دو هسته Cortex-X4 به احتمال زیاد گرمای زیادی تولید می کند. بنابراین بسیار مهم است که این هسته های، برای تولید گرمای کمتر و مصرف انرژی بهتر، در چه فرکانسی کار کنند. ممکن است یک طراحی مجدد ریزمعماری برای توزیع موثر بارهای کاری بین دو هسته Prime ضروری باشد.

مطابق با گزارش Gizmochina، انتظار می‌رود Dimensity 9300 در کنار سری Vivo X100 در اواخر سال ۲۰۲۳، معرفی شود. مدیاتک باید به جنبه های فنی بپردازد و با Snapdragon 8 Gen 3 کوالکام به رقابت بپردازد تا بتواند جایگاهی در بازارِ رقابتی چیپست های موبایل به دست آورد. با آنکه هنوز اطلاعات زیادی درباره تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ در دست نیست. اما با توجه به عملکرد خوب سری دیمنسیتی ۹۰۰۰، از جمله دیمنسیتی ۹۲۰۰ و ۹۲۰۰+، انتظار داریم که چیپست پرچمدار آینده این کمپانی در بخش عملکرد و مصرف انرژی، پیشرفت های خوبی داشته باشد. مدیاتک در تثبیت جایگاه خود در بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم موفق بوده است. انتظار می‌رود که حتی پس از عرضه Dimensity 9300، جایگاه این شرکت در بخش تلفن های هوشمند پریمیوم و گوشی های گیمینگ ارتقاء پیدا کند.

تراشه مدیاتک +Dimensity 9200 رسماً معرفی شد: رقیب اصلی Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy

نظر شما چیست؟ آیا مدیاتک می‌تواند با تراشه پرچمدار آینده خود، Snapdragon 8 Gen 3 را به چالش بکشد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/16/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DA%A9-%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%DB%B9%DB%B3%DB%B0%DB%B0%D8%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا