اخبار فناوری

هر آنچه که باید در مورد آبرسانی پوست بدانید

اکنون می دانید که آبرسانی برای سلامت و درخشندگی پوست چقدر مهم است. اما چیزی که ممکن است متوجه نباشید این است که مرطوب کردن پوست یک بار در روز ممکن است کافی نباشد. با طراحی روتین مراقبت از پوست که پوست شما را با استفاده از محصولات مرطوب کننده پوست مرطوب می کند، پوست خود را سالم و زیبا نگه دارید.

از آنجایی که اکثر مرطوب کننده های پوست حاوی غلظت بالایی از آب هستند، جای تعجب نیست که می توانند در کمک به هیدراته نگه داشتن پوست موثر باشند. به بیان ساده، اگر محصولات را هوشمندانه انتخاب کنید و به درستی از آنها استفاده کنید، به حفظ سلامت و زیبایی پوست شما کمک می کنند. در این مقاله روش آبرسانی پوست و حفظ رطوبت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. تا پایان این مقاله در مورد نحوه مرطوب کردن پوست خود با ما همراه باشید.

چرا آبرسانی به پوست مهم است؟

طبق تحقیقات آکادمیک و آزمایشگاهی، اگر بیرونی ترین لایه پوست حاوی آب کافی نباشد، زبری و از دست دادن خاصیت ارتجاعی ایجاد می شود. این علائم از زیبایی و درخشندگی صورت می کاهد و در نتیجه پوستی خشن و کدر می شود. در حالی که بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا افزایش مصرف آب می‌تواند پوست شما را هیدراته‌تر کند یا نه وجود دارد، باید بدانید که هیدراته نگه داشتن پوست فقط نوشیدن آب زیاد نیست، و تأثیر مرطوب‌کننده‌های پوست نباید بر روی پوست تأثیر بگذارد. دست کم گرفته شده است.

هیدراته ماندن پوست شما را جوان می کند تا آن را صاف و نرم کند. این به این دلیل است که بیرونی ترین لایه پوست حاوی رطوبت مورد نیاز برای از بین بردن سموم و انتقال مواد مغذی به سلول های پوست است. پوستی که به خوبی هیدراته شده باشد نیز کمتر در معرض عوامل تحریک کننده و میکروب هایی است که در صورت کمبود رطوبت می توانند از سد چربی عبور کنند. پوستی که رطوبت لازم را ندارد اغلب دچار خارش، پوسته پوسته شدن، قرمزی یا حتی ملتهب می شود. پوست خشک حتی می تواند باعث ایجاد خطوط و چین و چروک به دلیل کوچک شدن سلول های پوست شود.

چگونه بفهمیم پوستمان به آبرسانی نیاز دارد؟

گاهی اوقات پوست شما کم آب می شود. اما ممکن است مدتی طول بکشد تا علائم را مشاهده کنید. با گذشت زمان، بافت، ظاهر و احساس پوست شما ممکن است تغییر کند. این می تواند به دلایل مختلفی مانند دما، مراقبت از پوست، افزایش سن یا هورمون ها باشد. در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد پوست شما کم آب شده و به محصولات پوستی مرطوب کننده نیاز دارد. ما همچنین به شما خواهیم گفت که کدام محصولات مرطوب کننده پوست می توانند به بهبود پوست شما کمک کنند.

  1. 1- پوست شما کاملا خشک می شود.

این یکی از واضح ترین علائم است، اما مهم است که به احساس پوست خود توجه کنید. اگر آن را لمس کنید و کاملا خشک شده باشد، احتمالا پوست خشکی دارید. اگر زبر باشد و رطوبت نداشته باشد، احتمالا نیاز به آبرسانی دارد.

  1. ۲- هیدراتاسیون کافی را به پوست خود باز نمی‌گردانید.

چیزهای زیادی وجود دارند که می توانند رطوبت پوست ما را از بین ببرند. در تابستان، آفتاب یا شنا می تواند رطوبت را از بین ببرد. در گرمای زمستان، دوش آب گرم و دمای یخبندان نیز می تواند هیدراتاسیون را از بین ببرد. شما باید با استفاده از محصولات مرطوب کننده مناسب پوست، رطوبت از دست رفته را به پوست خود برگردانید.

  1. 3- پوست شما کدر است.

آیا پوست شما فاقد درخشش همیشگی است؟ شاید به این دلیل است که او به اندازه کافی هیدراته نشده است. وقتی پوست فاقد رطوبت باشد، ممکن است کدرتر به نظر برسد. مرطوب کننده های پوست می توانند به بازگرداندن پوست به حالت درخشان و هیدراته آن کمک کنند.

  1. 4- آکنه پوست شما بدتر شده است.

بسیاری از مبتلایان به آکنه از مرطوب‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها اجتناب می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند که پوستشان بدتر می‌شود. با این حال، اغلب برعکس این موضوع صادق است. حتی پوست های مستعد آکنه یا چرب نیز نیاز به آبرسانی دارند و کمبود آب می تواند تولید چربی پوست را مختل کند. برای طراوت و ظاهری سالم از مرطوب کننده های بدون چربی و غیر کومدوژنیک پوست استفاده کنید.

  1. 5- پوست شما چین و چروک دارد.

اگر خطوط ریز شما به طور ناگهانی عمیق‌تر شده‌اند، ممکن است به این دلیل باشد که پوست خود را به اندازه کافی مرطوب نمی‌کنید. استفاده از محصولات مرطوب کننده مناسب پوست می تواند پوست شما را شاداب تر نشان دهد و ظاهری جوان تر به آن ببخشد.

چگونه پوست خود را به سرعت آبرسانی کنیم؟

علاوه بر نوشیدن آب فراوان (بین 6 تا 8 لیوان در روز)، چندین راه دیگر نیز وجود دارد که به پوست شما کمک می کند رطوبت مورد نیاز خود را حفظ کند، از جمله:

  • • از مرطوب کننده استفاده کنید – استفاده از مرطوب کننده روی پوست چند دقیقه بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن به پوست کمک می کند رطوبت از دست رفته هنگام باز شدن منافذ را جذب کند.
  • • غذاهای سرشار از اسیدهای چرب ضروری بخورید – با خوردن غذاهای سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند سالمون، روغن زیتون، آجیل و دانه کدو تنبل، می توانید با بهبود سطح هیدراتاسیون پوست، به حفظ سلامت و جوانی پوست خود کمک کنید.
  • • از آب داغ برای استحمام و دوش گرفتن استفاده نکنید. حمام کردن و دوش گرفتن در آب بسیار داغ رطوبت مورد نیاز پوست برای سالم و نرم ماندن را از بین می برد. به سادگی با کاهش دمای آب، می توانید به هیدراته ماندن پوست خود کمک کنید.
  • • از یک روال مراقبت از پوست فصلی استفاده کنید – هر فصل به روشی متفاوت بر پوست شما تأثیر می گذارد. زمستان اغلب خشک‌تر است، که ممکن است به محصولات مختلف آبرسانی پوست نسبت به تابستان نیاز داشته باشد.
  • • از ماسک های صورت استفاده کنید – ماسک های صورت می توانند برای از بین بردن خشکی پوست مفید باشند. مهم است که مطمئن شوید از ماسکی استفاده می کنید که به طور خاص برای آبرسانی پوست شما طراحی شده است. زمانی که تصمیم به استفاده از ماسک دارید، باید بعد از دوش گرفتن از آن استفاده کنید. هنگامی که دوش منافذ شما را باز می کند، بهتر می توانند مواد ماسک صورت را جذب کنند. این می تواند تضمین کند که ماسک صورت بسیار کارآمدتر عمل می کند.
  • • به طور منظم لایه برداری کنید – لایه برداری منظم می تواند برای پوست شما فوق العاده مفید باشد. وقتی به اندازه کافی لایه برداری نمی کنید، پوست شما سلول های مرده را جمع می کند. این سلول های پوستی کار محصولات مراقبت از پوست را دشوار می کنند. به طور کلی توصیه می شود یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید. می تواند به حذف سلول های مرده پوست بدون تحریک پوست کمک کند.
  • • استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست می تواند کمک زیادی به حفظ رطوبت پوست کند. بدون کرم ضد آفتاب، پوست به راحتی در معرض آفتاب آسیب می بیند. هنگامی که این اتفاق می افتد، پوست شما احتمالاً در تلاش برای حفظ رطوبت است. با استفاده از کرم ضد آفتاب می توانید از آسیب به پوست خود جلوگیری کنید.

اگر پوست شما شروع به خشک شدن و سفت شدن و ناراحتی کرده است، باید سلامت و زیبایی پوست خود را با یک روال مراقبت مرطوب کننده و انتخاب صحیح محصولات مرطوب کننده پوست بازیابی کنید. در این قسمت از مقاله به شما در انتخاب مرطوب کننده های پوست کمک می کنیم.

1. از محصولات مرطوب کننده پوست حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید.

هر نوع پوستی که باشد، مهم است که کرمی با ترکیبات مرطوب کننده انتخاب کنید. به دنبال محصولی باشید که حاوی اسید هیالورونیک است که به افزایش رطوبت پوست کمک می کند. کرم مرطوب کننده Oline Hyaluron B5 حاوی هیالورونیک اسید، ویتامین B5 و پپتید آرگیرلین برای آبرسانی، حجیم شدن پوست و کاهش چین و چروک است.

2. از محصولات مراقبت از پوست که حاوی عوامل مرطوب کننده طبیعی موجود در پوست هستند استفاده کنید.

اگر احساس می‌کنید که بیشتر محصولات مراقبت از پوست خیلی سنگین یا چرب هستند، به فرمولی بر اساس عوامل مرطوب‌کننده طبیعی پوست بروید، که می‌تواند به هیدراته شدن کمک کند و در عین حال احساس سبکی روی پوست داشته باشید.

مرطوب کننده معمولی با فاکتورهای طبیعی را امتحان کنید که حاوی هیالورونیک اسید و 11 نوع اسید آمینه، لیپیدها، اسیدهای چرب آلفا، تری گلیسیرید، اوره، سرامید، فسفولیپیدها، گلیسیرین و ساکاریدها است. با گذشت زمان، پوست شما روشن تر به نظر می رسد و خطوط ریز به وضوح کاهش می یابد.

3. استفاده از سرم را فراموش نکنید.

ترکیب یک سرم مرطوب کننده می تواند برای افزایش هیدراتاسیون مفید باشد. زیرا سرم ها دارای غلظت بالایی از مواد فعال هستند.

4. از روتین مراقبت از پوست مرطوب کننده غافل نشوید.

به گفته مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI)، استفاده از مواد مانع و مرطوب‌کننده‌های پوست که لایه‌ای محافظ روی پوست ایجاد می‌کنند و از هدر رفتن آب از پوست مرطوب جلوگیری می‌کنند، مؤثرتر است. بنابراین، برای حداکثر آبرسانی، زمانی که پوستتان خیس است از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید.

برند کلینیک یکی از معتبرترین برندها در زمینه محصولات مراقبت از پوست و آرایشی است. با استفاده از محصولات مرطوب کننده کلینیک می توانید به جوانسازی پوست خود کمک کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا