اخبار فناوری

ممنوعیت جدید هواوی و ZTE در آمریکا: ممنوعیت فروش تجهیزات نظارتی

تحریم شرکت های بزرگ و موفق چینی در آمریکا موضوع جدیدی نیست. هواوی حتی زمانی که فروش آن در بازار ایالات متحده ممنوع شد، چند قدم از کسب مقام اول به عنوان پرفروش‌ترین برند در بازار موبایل فاصله داشت، اما تحریم‌های گسترده، آن را از تاج و تخت به تشک سقوط داد. اخیراً شاهد تحریم جدید هواوی و زد تی ای در آمریکا هستیم که به معنای ممنوعیت فروش تجهیزات نظارتی این شرکت در آمریکا است.

ممنوعیت جدید هواوی و زد تی ای در آمریکا

دولت ترامپ اولین کسی بود که اقدام بزرگی را علیه شرکت های چینی انجام داد. سال گذشته، دولت بایدن قانون «تجهیزات ایمن» را وضع کرد. این قانون به دولت آمریکا اجازه می دهد مجوز شبکه را به چندین شرکت چینی رد کند. در واقع اگر متوجه شوند که مواد این شرکت ها تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شود، اجازه استفاده از آن را نخواهند داشت.

امروز FCC یا کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده بیانیه ای صادر کرد و گفت این قانون از امروز اجرا می شود. این بدان معناست که Huawei، ZTE، Hytera، Hikvision و Dahua قادر به فروش برخی از محصولات مستقل آینده در ایالات متحده نخواهند بود.

تجهیزات مانیتورینگ

تجهیزات مانیتورینگ

هواوی و زد تی ای دوباره در لیست تحریم ها قرار گرفته اند

کمیسیون ارتباطات فدرال گفت که قانون و اجرای آن به آنها اجازه می دهد از کاربران خود محافظت کنند. این همچنین به این معنی است که FCC همه محصولات این شرکت های چینی را تحریم نخواهد کرد. اما برخی از آنها برای فروش محصولات خود در آمریکا با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

برای مثال Hytera، Hikvision و Dahua بر تجهیزات مرتبط با «ایمنی عمومی، امنیت تأسیسات دولتی، نظارت فیزیکی زیرساخت‌های حیاتی و سایر اهداف امنیت ملی» تمرکز دارند. آنها باید به FCC ثابت کنند که محصولات آنها برای کاربران در نظر گرفته شده است و نه برای سازمان های دولتی. در این صورت اجازه فروش محصولات خود را خواهند داشت.

در ظاهر، دولت ایالات متحده فقط می خواهد شرکت هایی را که این فناوری را “ایجاد می کنند” مسدود کند. بسیاری معتقدند که این دلیل اصلی ممنوعیت هواوی و زد تی ای در چند سال پیش بوده است. اما دولت ایالات متحده می گوید که به دولت چین متصل است و داده های کاربران را در آنجا جمع آوری می کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال نیز به دنبال 5 میلیارد دلار است. این باید به اپراتورهای آمریکایی کمک کند تا تجهیزات Huawei و ZTE را جایگزین کنند.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما این مجازات ها منطقی است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا