اخبار فناوری

معتبرترین صرافی ایرانی کدام است؟ ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال معتبر

بازار ارزهای دیجیتال در همین چند سال، رشد عجیب و غریبی کرده و به منبع درآمد و پلۀ ترقی افراد زیادی تبدیل شده است؛ ولی از آنجایی که تحریم‌ها مانع استفادۀ مستقیم و راحت ما از صرافی‌های معتبر جهانی می‌شود، خوب است کار در دنیای ارزهای دیجیتال را با یک صرافی معتبر و کاردرست ایرانی شروع کنیم.

برای مثال، یک صرافی خوب ایرانی با حجم معاملات بالا و ارائۀ قیمت لحظه ای بیت کوین کش نمی‌گذارد کاربری که بخواهد از این ارز سود کسب کند، به‌خاطر اطلاعات نادرست و کهنه، متضرر شود.

البته نکتۀ دیگر، اطلاع از آیندۀ ارزهای مختلف است. برای مثال وقتی با آگاهی از آینده ارز سولانا در صرافی معتبر دست به خرید آن می‌زنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم معاملۀ خوبی کرده‌ایم.

صرافی خوب در کلاس جهانی باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد که در این مقاله، پس از بررسی این ویژگی‌ها، یکی از مطمئن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را معرفی می‌کنیم؛ پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال

برای انتخاب یک صرافی معتبر و سپردن دارایی‌های دیجیتال به آن، ویژگی‌هایی مثل امنیت، پشتیبانی قوی، حجم معاملات و تعداد رمزارزها باید در نظر گرفته شوند. در ادامه این معیارها را بررسی می‌کنیم:

●       امنیت

میزان امنیت یک صرافی ارز دیجیتال، مهم‌ترین دغدغه هر کاربری است. با به دست آوردن اطلاعاتی مثل روش ذخیره‌سازی دارایی‌ها، سابقه حملات سایبری یا حملات هکری، جبران خسارات مشتری بعد از کلاهبرداری هکرها و موارد دیگری مثل روش احراز هویت دوعاملی می‌توانید از امنیت یک صرافی مطمئن شوید.

●       اعتبار

عامل مهم دیگری که برای انتخاب صرافی بهتر است در نظر گرفته شود، میزان اعتبار و شهرت آن در بازار است. قبل از ثبت‌نام در یک صرافی حتما بررسی کنید که آن صرافی چند کاربر دارد و چقدر معامله در روز را مدیریت می‌کند. همچنین مواردی مثل زیر می‌توانند میزان اعتبار یک صرافی را نشان دهند:

  1. ۱- رابط کاربری سایت
  2. ۲- کارمزد دریافتی
  3. ۳- سابقه جرایم سایبری
  4. ۴- روش‌های امنیتی

●       حجم معاملات

تریدرهای حرفه‌ای و کسانی که خریدوفروش روزانه ارزهای دیجیتال را تجربه می‌کنند، باید بدانند حجم معاملات در یک صرافی بسیار اهمیت دارد؛ چون در صورت کم‌بودن حجم معاملات یک صرافی، نمی‌توانید معاملات بزرگ خود را انجام دهید و باید آن را به چند معاملۀ کوچک تقسیم کنید.

●       احراز هویت

اینکه یک صرافی در زمان ورود هر کاربر به سایت او را شناسایی و تایید کند، عامل مهمی است و براساس این ویژگی می‌توان به آن صرافی اعتماد کرد. احراز هویت کاربران باعث جلوگیری از مشکلاتی مثل پولشویی و فساد مالی و حساب اجاره‌ای در یک صرافی می‌شود.

●       قیمت‌گذاری

قبل از هر چیزی در زمان ثبت‌نام در یک صرافی وارد بازار آن شوید و ببینید اختلاف بین بهترین سفارش فروش و بهترین سفارش خرید رمزارزها چقدر است؛ چراکه اگر شکاف قیمتی در یک صرافی وجود داشته باشد، شما نمی‌توانید رمزارز را به همان قیمتی که خریده‌اید، بفروشید و مجبورید ضرر و زیان‌های زیادی متحمل شوید.

●       پشتیبانی

اصلی‌ترین عاملی که باعث سرپا نگه داشتن یک صرافی می‌شود، کیفیت پشتیبانی آن از کاربران است. وقتی در وبسایت یک صرافی ثبت‌نام می‌کنید ممکن است سوالاتی داشته باشید. رسیدگی بلافاصله به سوالات و مشکلات شما عامل مهمی است که شما را در آن صرافی ماندگار می‌کند.

●       کیف پول اختصاصی

داشتن کیف پول اختصاصی باعث می‌شود خیلی آسان و در کمترین زمان ممکن ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید. با این کار دیگر نیاز نیست در زمان خرید یا فروش رمزارز آدرس یا کلید خصوصی کیف پول خود را وارد کنید و زمان زیادی از شما صرفه‌جویی می‌شود.

●       قیمت‌های واقعی و لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

همان طور که می‌دانید، بازار کریپتوکارنسی پر از نوسان و بالا و پایین‌های قیمتی زیاد است؛ به همین دلیل یک صرافی خوب و مطمئن باید بتواند کاربران خود را از این نوسان‌ها آگاه کند و اطلاعاتی مثل قیمت تمام ارزهای دیجیتال را به طور درست و دقیق به نمایش بگذارد.

 

نکات مهم قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال

قبل از انتخاب صرافی نکاتی را که در ادامه ذکر می‌شوند تا حد امکان رعایت کنید:

1.      استفاده از وب‌سایت مطمئن

این روزها کلاهبرداران از هر طریقی تلاش می‌کنند تا به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند؛ یکی از شایع‌ترین این روش‌ها هم استفاده از آدرس تقلبی برای وب‌سایت است. این افراد با درست کردن وب‌سایتی مشابه وب‌سایت یک صرافی معتبر از کاربران سواستفاده کرده و به دارایی‌های آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

برای مثال برای خرید آیاس وارد وب‌سایت صرافی می‌شوید و تمام اطلاعات خود را وارد کرده و ارز را می‌خرید؛ اما چیزی وارد حساب نمی‌شود که هیچ، تمام آن‌چه در کیف‌پول صرافی داشته‌اید هم، بر باد رفته است.

2.      توجه به تحریم‌ها

اگر قصد دارید از صرافی‌های خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید، حتما به این نکته توجه کنید که بسیاری از صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند. ممکن است با انتقال دارایی‌های دیجیتال خود به این صرافی‌ها کل سرمایه‌تان را از دست بدهید؛ پس بهتر است تا جای ممکن از صرافی‌های ایرانی برای معامله رمزارزها استفاده کنید.

صرافی راستین؛ انتخابی مطمئن برای کاربران ایرانی

صرافی ارز دیجیتال راستین با سابقه‌ای چندساله در حوزه ارز دیجیتال، بستری منحصربه‌فرد و با امکانات کامل را برای ایرانیان فراهم کرده تا از این بازار در کمال امنیت، درآمد کسب کنند.

در راستین می‌توانید سفارش‌گذاری یا معاملۀ لحظه‌ای را با کارمزدی منصفانه و البته کم (کارمزد میکری صفر) در وبسایت و اپلیکیشن انجام دهید.

پس از ثبت‌نام و احراز هویت، تا ۱۰۰ تتر می‌توانید بدون کارمزد معامله کنید.

ناگفته نماند که در فضای امن صرافی راستین امکان کسب درآمد از طریق استیکینگ هم وجود دارد.

از مزیت‌های دیگر راستین می‌توان از تعداد زیاد و متنوع ارزهای دیجیتال، به‌روزرسانی لحظه‌ای قیمت‌ها و پشتیبانی قوی ۲۴ساعته نام برد.

خیالتان از امنیت دارایی‌هایتان در راستین راحت باشد. راستین با کمک شیوه‌های مدرن ذخیره‌سازی، از دارایی‌های دیجیتالتان در کیف‌پول‌های اختصاصی نگهداری می‌کند.

البته برای آموزش و اطلاع از آینده ارزهای دیجیتال هم می‌توانید به بلاگ راستین سر بزنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/31/%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا