اخبار فناوری

مردی که فناوری OLED خمیده سامسونگ را در اختیار چینی ها گذاشته بود به زندان افتاد

تاکنون چندین مورد از کارمندان سامسونگ فناوری های اختصاصی و دارایی های معنوی این کمپانی را در اختیار شرکت های چینی قرار داده اند. چند سال پیش، مدیران یک شرکت همکار سامسونگ، فناوری OLED خمیده این کمپانی را در اختیار شرکت های چینی قرار دادند. هم اکنون یکی از این کارمندان به سه سال حبس محکوم شده است.

فناوری نمایشگر OLED با لبه های خمیده سامسونگ در سال ۲۰۱۸ در اختیار دو شرکت چینی قرار گرفته است

در سال ۲۰۱۸، مدیر عامل سابق شرکت TOPTEC، مشخصات، نقشه‌ها و عملکردهای داخلی نمایشگر OLED خمیده سامسونگ دیسپلی در اختیار کمپانی های چینی قرار داد. TOPTEC یک شرکت مستقر در کره جنوبی است که ماشین‌هایی را می‌سازد که برای تولید پنل‌های LCD و OLED استفاده می‌شوند. مدیرعامل سابق این شرکت و برخی از کارمندان آن، نقشه‌های فنی فناوری پنل OLED منحنی را از سامسونگ دریافت کردند و آنها را به شرکت جداگانه ای که خود تأسیس کرده بودند، منتقل ساختند. سپس بخش هایی از اسناد را به دو شرکت چینی فروختند. در طول ۶ سال سامسونگ حدود ۱۱۷,۷ میلیون دلار هزینه کرد و از ۳۸ مهندس برای تحقیق و توسعه فناوری OLED با لبه های خمیده استفاده نمود.

گلکسی اس ۶ اج پلاس

کارمندان بر اساس نقشه‌های فنی به‌دست‌آمده از سامسونگ، ۲۴ واحد از تجهیزات ساخت نمایشگر های سه بعدی را تولید کردند. آن ها ۱۶ واحد از آن را به شرکت های چینی فروختند و سعی کردند بقیه را نیز به فروش برسانند. کارمندان کمپانی شریک سامسونگ در یک دادگاه، بی گناه تشخیص داده شده بودند. قضات فکر می‌کردند که فناوری افشا شده یک راز نبوده است. اما دادگاه دیگری این حکم قبلی را لغو کرده و مدیر عامل سابق تاپتک را به سه سال زندان محکوم کرده است.

همان طور که SamMobile اشاره میکند، دلیل این حکم جدید آن است که فناوری فاش شده مورد بحث، بخشی از آن چیزی است که وزارت تجارت کره جنوبی آن را به عنوان «فناوری های مرزی» طبقه بندی کرده است. قرار نیست اسناد مربوط به چنین فناوری هایی در دسترس عموم قرار گیرند. دادگاه همچنین به این نتیجه رسید که کارمندان به وظیفه خود مبنی بر افشا نکردن اسرار تجاری عمل نکرده اند. دو نفر از کارمندان، دو سال را در زندان سپری خواهند کرد و فرد دیگری نیز محکوم به پرداخت ۱۰۰ میلیون وون جریمه (معادل ۷۸,۰۰۰ دلار) شده است.

کارمند سابق سامسونگ به انتقال دانش ساخت تراشه به چین متهم شد

چند روز پیش نیز فاش شد که یکی از کارمندان سابق سامسونگ الکترونیک اسرار مربوط به فناوری تولید تراشه های این شرکت را به سرقت برده و سپس سعی کرده از آن برای راه اندازی کارخانه تولید تراشه های خود در چین، استفاده کند‌.

نظر شما چیست؟ آیا این حکم برای محکومان کافی است؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/13/%D9%85%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-oled-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AE%D8%AA/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا