اخبار فناوری

سامسونگ گرافیک AMD را به گوشی‌های میان رده خود می‌آورد

در اوایل سال جاری، گزارش شد که سامسونگ درنظر دارد گرافیک‌های RDNA AMD را به میان‌رده‌های خود بیاورد. اکنون، شایعه جدیدی بیان می‌کند که گرافیک RDNA AMD در واقع می‌تواند به گوشی‌های میان رده بهره‌مند از تراشه اگزینوس سامسونگ مانند گلکسی A35 و گلکسی A55 بیاید؛ اما منبع اطلاعات فاش کرده است که این GPU قرار نیست کار زیادی در بخش بازی انجام دهد و بیشتر بر روی ISP (پردازشگر سیگنال تصویر) متمرکز خواهد شد.

گرافیک AMD در تراشه اگزینوس گوشی‌های میان رده سامسونگ

طبق گفته‌ی افشاگر Tech_Reve، سامسونگ تراشه‌های میان‌رده آینده خود یعنی Exynos 1430 و Exynos 1480 را به GPU مبتنی‌بر mRDNA AMD مجهز خواهد کرد. انتظار می‌رود که هر دو این پردازنده‌ها در اوایل سال آینده معرفی شده و می‌توانند به‌ترتیب در گلکسی A55 و گلکسی A15 استفاده شوند. این افشاگر ادعا می‌کند که کاربران باید از داشتن انتظارات بیش از حد بالا از گرافیک داخل چیپست‌های اگزینوس آتی خودداری کنند.

اکنون، این اولین باری نیست که سامسونگ از گرافیک RDNA AMD استفاده می‌کند. Exynos 2200 پیش از این دارای گرافیک AMD بود و حتی Raytracing را نیز ارائه می‌داد، اما این قابلیت در Exynos 1480 و 1430 از Raytracing استفاده نخواهد شد. تنها باید صبر کرد و دید که سامسونگ چگونه از این گرافیک برای تصویربرداری گوشی‌های آینده خود استفاده می‌کند. تصویربرداری سامسونگ درحال‌حاضر بسیار خوب است، حتی در دستگاه‌های سری A، بنابراین با کمک گرافیک AMD، می‌توان انتظار عملکرد کلی بهتری را نیز داشت.

گرافیک AMD در تراشه اگزینوس گوشی‌های میان‌رده سامسونگ

گرافیک AMD در تراشه اگزینوس گوشی‌های میان رده سامسونگ

هنوز زمان زیادی تا معرفی نسل جدید دستگاه‌های گلکسی A سامسونگ باقی مانده است و اگر شایعات صحت داشته باشند، نسل آینده به دوربین‌های قدرتمندتری مجهز خواهند شد که خبر خوبی برای دوست‌داران عکاسی است. بااین‌حال، کاربران باید امیدوار باشند که سامسونگ قیمت این گوشی‌ها را به‌شدت افزایش ندهد زیرا سری A درحال‌حاضر یک گزینه باارزش است و افزایش قیمت آن‌ها ممکن است برای بسیاری از کاربران منطقی نباشد.

نظر شما درباره استفاده از گرافیک AMD در تراشه اگزینوس گوشی‌های میان رده سامسونگ چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/02/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-amd-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا