اخبار فناوری

عکاسی از ماه Samsung Galaxy S23 Ultra واقعا غیر واقعی است؟

تاریخچه زوم 100 برابری تلفن های همراه سامسونگ و عکاسی ماه با گلکسی اس 20 اولترا آغاز شد. اولین پرچمدار کره ای که با توسعه Ultra عصر جدیدی را در دوربین های موبایل آغاز کرد. دوربین اصلی با وضوح بالا با دوربین پریسکوپ برای زوم طولانی مدت و توانایی شگفت انگیز سامسونگ در زوم کردن بر روی ویژگی های خاص آن بحثی بود و هنوز هم هست! این سوال غیرواقعی بودن عکاسی قمری سامسونگ 3 سال است که مطرح شده و اصلا جدید نیست. با این حال، اخیرا بحث هایی مطرح شده است که آیا عکاسی از ماه Samsung Galaxy S23 Ultra واقعا غیر واقعی است یا خیر.

عکاسی از ماه گلکسی اس 23 اولترا

من یک واقعیت جالب را به شما یادآوری می کنم که ممکن است بسیاری از شما بدانید. منظره ماه که از زمین می بینیم همیشه تقریبا ثابت است. مطمئناً در روزهای مختلف ماه مقدار مشخصی از آن را می بینیم و گاهی اوقات هلال باریک یا ماه کامل است، اما بافت و ظاهر کلی که از ماه می دانیم همیشه یکسان است و روشنایی آن نصف است.

چنین حالتی را با هوش مصنوعی و دستگاهی که قدرت زوم بسیار قوی دارد با دوربین پریسکوپ خود ترکیب کنید. این شرایط به اندازه کافی وسوسه انگیز است که همه پتانسیل ها را برای دستیابی به ویژگی به نام “زوم فضایی” یا “عکاسی از ماه” ترکیب کند. کاری که سامسونگ چند سالی است برای عرضه محصولات Galaxy S Ultra خود انجام داده است.

اخیراً یکی از کاربران کنجکاو در Reddit ادعا کرده است که سامسونگ با کمک ترفندهای هوش مصنوعی به کاربر این احساس را می دهد که با Galaxy S23 Ultra او یک عکس با کیفیت از ماه گرفت. او یک تست جالب برای درخواست خود انجام می دهد.

برای آزمایش دقت عملکرد زوم فضایی گلکسی اس 23 اولترا هنگام عکاسی از ماه، تصویری با وضوح بالا از ماه آپلود کرد، سپس آن را به اندازه بسیار کوچک 170 در 170 پیکسل کاهش داد و تار کرد تا جزئیات دقیقی از ماه وجود نداشته باشد. ماه قابل مشاهده بود

سپس به پشت اتاقش رفت و Galaxy S23 Ultra را به سمت مانیتور برد تا دقت عکاسی سامسونگ را با استفاده از Space Zoom بررسی کند. خروجی تصویر دقیقی از ماه را نشان می دهد.

به تصویر زیر توجه کنید:

تصویر آماده شده توسط کاربر روی مانیتور در سمت چپ - تصویر گرفته شده توسط Galaxy S23 Ultra در سمت راست

تصویر آماده شده توسط کاربر روی مانیتور در سمت چپ – تصویر گرفته شده توسط Galaxy S23 Ultra در سمت راست

واضح است که الگوریتم عکاسی سامسونگ از هوش مصنوعی برای تشخیص صحنه مورد نظر به عنوان موقعیتی مشابه عکاسی ماه استفاده می کند و با اضافه کردن جزئیات آن نمای ثابتی که در بالا در مورد آن صحبت کردیم، کیفیت تصویر را افزایش می دهد.

آیا این نتیجه غیر واقعی است؟

پاسخ به این سوال نیاز به توضیح دارد، اما اگر بخواهیم با “بله” یا “خیر” پاسخ دهیم، پاسخ “بله” است.

البته باید بدانید که عکاسی با موبایل از دیرباز درگیر هوش مصنوعی بوده است و این نکته مثبتی است. به عنوان مثال، هنگامی که در قاب عکس شما آسمان آبی وجود دارد، اکثر دستگاه ها رنگ آبی آسمان را شدیدتر می کنند تا جذابیت بیشتری داشته باشد. یا در عکاسی از غذا، منظره، صورت و حتی حیوانات خانگی و خیلی چیزهای دیگر.

در واقع درصد بالایی از محتوای ثبت شده در تصویر دوربین هر مدل موبایلی که از نظر پردازش و دوربین ضعیف عمل می کند، به صورت مصنوعی و توسط هوش مصنوعی تولید می شود.

تفاوت بین حالت عکس ماه واقعی Galaxy S23 Ultra و حالت هوش مصنوعی چیست؟

از آنجایی که یک کاربر کنجکاو در reddit وجود دارد، مطالب جالبی در پاسخ ارائه شده است. اکانت توییتر Ice Universe با انتشار دو تصویر زیر به سوال فوق پاسخ می دهد.

این کاربر با ارائه دو تصویر متفاوت از عکاسی ماه گلکسی اس 23 اولترا توضیحات جالبی ارائه می دهد. در تصویر اول، لبه ساختمان بخشی از ماه را می‌پوشاند و هوش مصنوعی نمی‌تواند به طور قطع حضور ماه را تشخیص دهد، بنابراین این اثر را اعمال نمی‌کند. این تصویر حاوی جزئیات زیر است:

عکاسی از ماه اولترا گلکسی اس 23 بدون هوش مصنوعی

عکاسی از ماه اولترا گلکسی اس 23 بدون هوش مصنوعی

و در تصویر بعدی، ماه به طور کامل شناسایی شده و این افکت هوش مصنوعی به خروجی تصویر از دوربین پریسکوپ اپتیکال 10x گلکسی اس 23 اولترا اضافه شده است. دوربینی که در این مورد نیز از جزئیات دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده می کند و با ادغام داده های دریافتی از دو دوربین و هوش مصنوعی نتیجه نهایی را ارائه می دهد:

عکس ماه گلکسی اس 23 اولترا با هوش مصنوعی

عکس ماه گلکسی اس 23 اولترا با هوش مصنوعی

همانطور که می بینید این تفاوت قابل توجه است و ما مطمئناً عملکرد بهتری را با حالت AI مشاهده می کنیم. با این حال، قابلیت زوم گلکسی اس 23 اولترا در تصویر بدون هوش مصنوعی چندان بد نیست.

نتیجه

آره، دوربین اولترا گلکسی اس 23 در حالت عکاسی از ماه، تصاویر را به گونه ای ویرایش می کند که خروجی بهتر، کیفیت بالاتر و واقعی تر باشد. در واقع، تصویر گرفته شده توسط سخت افزار دوربین گلکسی اس 23 اولترا با آنچه در خروجی می بینید متفاوت است و پس از پردازش با هوش مصنوعی و افزودن ظاهری که از قبل می دانیم باید شبیه آن باشد، بهبود می یابد.

این استراتژی ای است که اکثر برندهای اندرویدی با دوربین پریسکوپ برای عکاسی از ماه ارائه می دهند. هوآوی (که مدت زیادی است سیستم عامل خود را دارد و اندروید به حساب نمی آید) و شیائومی برندهای دیگری هستند که رویکرد مشابهی دارند.

آیفون های اپل هنوز دوربین پریسکوپی ندارند و باید منتظر ماند و دید که آیا اپل چنین دوربینی را برای زوم دوربرد اضافه می کند یا خیر.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید این یک شیرین کاری تبلیغاتی است یا بخشی از پیشرفت طبیعی عکاسی کامپیوتری با هوش مصنوعی است؟

دو سال پیش چنین موضوعی وجود داشت عکاسی از ماه Galaxy S21 Ultra شکل گرفت و نظرات شما در مورد این مقاله نیز جالب است:

آیا تصاویر ماه گرفته شده توسط گلکسی اس 21 اولترا و زوم فضایی 100 برابری آن جعلی است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا