اخبار فناوری

تیم کوک علی رغم هشدارهای طراحان، دستور عرضه هدفون اپل را داد

گزارش فایننشال تایمزتیم کوک، مدیر عامل اپل و جف ویلیامز، مدیر اجرایی این شرکت، در تلاش برای راه اندازی هستند نسل اول هدست واقعیت ترکیبی در سال جاری هستند. این در حالی است که گفته می شود تیم طراحی این محصول با اعلام هشداری مبنی بر عرضه زودهنگام، تمایل دارند ارائه این محصول را تا رسیدن به مرحله بلوغ کامل به تعویق بیندازند.

عرضه هدفون اپل

زمان هدست واقعیت مختلط اپل ظاهراً منبع اختلافات قابل توجهی در داخل این شرکت بوده است. تیم طراحی صنعتی این شرکت هشدار داده است که دستگاه‌های این رده هنوز برای بازار آماده نیستند و می‌خواهند عرضه نسل اول این هدست را تا چند سال دیگر به تاخیر بیندازند تا محصول سبک وزنی مانند عینک‌های AR به بلوغ برسد. از سوی دیگر، تیم عملیاتی اپل قصد دارد نسخه اولیه این محصول را در قالب یک هدست عینک اسکی متمرکز بر واقعیت مجازی منتشر کند که به کاربران امکان تماشای ویدیوهای سه بعدی، انجام تمرینات تعاملی یا برقراری تماس FaceTime با آواتار را می دهد. .

تیم کوک، که پیش از مدیرعامل شدن به عنوان مدیر عامل اپل خدمت می کرد، ظاهراً با جف ویلیامز طرف شد و مخالفت های طراحان اپل را رد کرد و برای عرضه زودهنگام با یک محصول محدودتر فشار آورد. مهندسان سابق اپل که روی این دستگاه کار می‌کردند، در صحبت با فایننشال تایمز، «فشار فوق‌العاده برای تحویل» را توصیف کردند.

عرضه هدفون اپل

عرضه هدفون اپل

پس از خروج جونی آیو، مدیر طراحی اپل در سال 2019، تیم طراحی اپل اکنون مستقیماً به ویلیامز گزارش می دهد. در حالی که تیم طراحی قبلاً محصولات اپل را تحت مدیریت استیو جابز اداره می کرد، کارمندان دریافتند که این عملیات به طور فزاینده ای توسط توسعه محصول تحت مدیریت کوک کنترل می شود. یکی از مهندسان سابق اپل می‌گوید بهترین بخش کار در این شرکت، راه‌حل‌های مهندسی برای پاسخگویی به «نیازهای دیوانه‌کننده» تیم طراحی است، اما به نظر می‌رسد که این در سال‌های اخیر تغییر کرده است.

طبق گزارش ها، هدست اپل هفت سال است که در حال توسعه فعال بوده است، یعنی دو برابر بیشتر از نسل اول آیفون قبل از عرضه. همچنین به نظر می رسد که این دستگاه مستقیماً با میراث تیم کوک مرتبط است، زیرا اولین محصول فیزیکی بزرگ اپل خواهد بود که به طور کامل تحت رهبری او توسعه یافته است.

این شرکت هنوز هم انتظار دارد که تنها حدود یک میلیون دستگاه از این هدست را در سال اول با قیمت حدود 3000 دلار بفروشد. با این حال، ظاهراً اپل در حال برنامه‌ریزی برای «فشار بازاریابی» برای این محصول در اواخر سال جاری است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا