اخبار فناوری

عملکرد گیمینگ تراشه سامسونگ Exynos 2400 حتی بهتر از Snapdragon 8 Gen 3 است

پس از انتشار بنچمارک‌های اولیه ناامیدکننده سری Galaxy S24 سامسونگ، چه با Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy چه با Exynos 2400؛ حالا با بررسی‌های اختصاصی گیمینگ باید گفت که عملکرد گیمینگ تراشه سامسونگ Exynos 2400 حتی بهتر از Snapdragon 8 Gen 3 است.

عملکرد گیمینگ تراشه سامسونگ Exynos 2400

بنچمارک‌های اولیه حاکی از آن بود که تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ موجود در گلکسی اس ۲۴ پلاس و پایه ممکن است از نظر قدرت پردازش خام از اسنپدراگون 8 نسل 3 عقب باشد.

با این حال، وقتی صحبت از عملکرد بازی در دنیای واقعی به میان می‌آید، Exynos 2400 یک مبارزه شگفت‌انگیز انجام داده و حتی در برخی عناوین از رقیب خود بهتر عمل کرده است.

یک یوتیوبر به صورت جداگانه Exynos 2400 موجود در گلکسی اس ۲۴ پلاس و  Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy استفاده شده در گلکسی اس ۲۴ اولترا را با انجام چندین بازی سخت مقایسه کرد.

آزمایش‌ها با استفاده از Game Booster سامسونگ و تنظیم «مدیریت جایگزین عملکرد بازی» انجام شد که عملکرد را به قیمت افزایش گرمای دستگاه، بهبود می‌بخشد.

در صورت علاقه، شما می‌توانید این ویدئوهای طولانی را اینجا تماشا کنید:

تست گیمینگ گلکسی اس ۲۴ اولترا با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی

تست گیمینگ گلکسی اس ۲۴ پلاس با اگزینوس ۲۴۰۰

اگزینوس در مقابل اسنپدراگون

اگزینوس در مقابل اسنپدراگون

تراشه Exynos 2400 دارای پردازنده گرافیکی Xclipse 940 خواهد بود که براساس جدیدترین معماری GPU AMD به نام RDNA3 توسعه یافته است.

گفته می‌شود پردازنده گرافیکی Xclipse 940 عملکرد بازی و ردیابی‌پرتوی (Ray Tracing) بهبود یافته‌ای را ارائه می‌دهد.

خلاصه این ۲ ویدئوی حدودا ۵۰ دقیقه‌ای به قرار زیر است:

عمکرد در بازی Genshin Impact: هر دو تراشه روی 60 فریم بر ثانیه ثابت بودند و توانایی خود را در مدیریت این بازی سنگین ثابت کردند. با این حال، مقداری افت فریم به دلیل گرمای دستگاه وجود داشت. با توجه به اینکه Genshin Impact سنگین‌ترین بازی گوشی‌های هوشمند است، تعجب آور نیست.

عملکرد در بازی PUBG Mobile: هر دو تراشه اگزینوس و اسنپدراگون در سری گلکسی اس 24 توانستند به 90 فریم برثانیه ثابت دست یابند. اما این فقط روی تنظیمات گرافیکی Smooth بود. هنگام تغییر تنظیمات، بالاترین نرخ فریم موجود برای S24 Ultra و Exynos S24 Plus در حالت Extreme فقط ۶۰ فریم برثانیه بود. این بدان معناست که سامسونگ همچنان باید این تراشه ها را برای عملکرد بهتر با PUBG Mobile تنظیم کند.

عملکرد در بازی PUBG New State: برای بازی New State، هر دو گوشی در تنظیمات گرافیک اولترا نرخ ۹۰ فریم برثانیه را پشتیبانی می‌کنند. یک گزینه Extreme نیز وجود دارد، اما در هیچ یک از تلفن‌ها فعال نیست، به این معنی که هنوز از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، جای بهبود وجود دارد.

عملکرد در بازی Call of Duty: Mobile: گلکسی اس ۲۴ اولترا  با تراشه اسنپدراگون و ویژگی Super Resolution به نرح 120 فریم درثانیه دست یافت، در حالی که S24 Plus مجهز به اگزینوس روی 60 فریم بر ثانیه گیر کرد.

عملکر در بازی Fortnite: هر دو تراشه در مبارزات به ۷۰ فریم‌برثانیه کاهش یافتند، در غیر این صورت با نرخ 90 فریم درثانیه کار می کردند.

عملکرد در بازی War Thunder: در کمال تعجب، S24 Plus با تراشه اگزینوس نسبت به S24 Ultra با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در این بازی که دارای قابلیت ردیابی اشعه عملکرد بهتری داشت. هر دو با حدود ۱۰۰ فریم برثانیه شروع به کار کردند، اما تراشه اسنپدراگون به سرعت و در مناطق شهری به 40 فریم بر ثانیه افت کرد.

بنچمارک‌های اولیه ناامیدکننده سری Galaxy S24 سامسونگ، چه با Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy چه با Exynos 2400

جمع بندی

به طور کلی، Exynos 2400 به طرز خوشایندی در عملکرد گیمینگ ما را شگفت‌زده کرده است. این دستگاه نه تنها با اسنپدراگون 8 نسل 3 همگام است، بلکه حتی توانسته آن را در بازی War Thunder شکست دهد. این بدان معناست که دارندگان گلکسی S24 در سراسر جهان و بدون توجه به مدل تراشه می توانند مطمئن باشند که عملکرد خوبی در بازی دارند.

همچنین، شایان ذکر است که این آزمایش‌ها بر روی گوشی‌های پیش‌تولید انجام شده‌اند، بنابراین با انتشار بهینه‌سازی‌های بیشتر سامسونگ، اوضاع می‌تواند حتی بهتر شود.

نظر شما چیست؟ برای شما مهم است که کدام تراشه را داشته باشید؟ به هر حال مدل اولترا که در تمام بازارها با Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy عرضه می‌شود. این مدل پایه و پلاس هستند که در بازارهای مختلف دارای تراشه اسنپدراگون یا اگزینوس خواهند بود.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/20/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%DA%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-exynos-2400-%D8%AD%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA/

Updated: 2024-02-17 09:30:30

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا