اخبار فناوری

شیائومی 13T به همراه شیائومی 13T Pro معرفی شد

شیائومی امروز رویدادی را در برلین، پایتخت آلمان، برگزار کرد و در آن گوشی های سری Xiaomi 13T معرفی شدند. این سری بسیار شبیه به پسر عموی چینی خود یعنی Redmi K60 Ultra هستند. با مایفون مگ همراه باشید تا نگاهی به سری شیائومی ۱۳ تی بیندازیم.

شیائومی 13T با تراشه مدیاتک و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی لایکا معرفی شد

ابتدا به سراغ شیائومی ۱۳ تی می‌رویم. این تلفن هوشمند به تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا مجهز شده است. این تراشه نسخه ای از Dimensity 8200 بوده که با همکاری شیائومی تغییراتی در آن ایجاد شده است. این تلفن هوشمند را می‌توان با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 تهیه کرد. Xiaomi 13T به صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED با رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی و رزولوشن FullHD+ مجهز شده است. این نمایشگر حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

برای دوربین اصلی، شیائومی 13T یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.28 اینچی و پیکسل های ۱.۲۲ میکرومتری در نظر گرفته شده است. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. دوربین تله فوتو این دستگاه نیز از سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار بوده و دارای دریچه دیافراگم f/1.9 و لنز ۵۰ میلی متری است. دوربین سوم نیز از نوع اولترا واید بوده و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به همراه لنز ۱۵ میلی متری و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 دارد. شما می‌توانید بین از بین افکت های مختلف لایکا انتخاب کنید که دوربین این گوشی هوشمند عکس هایی با رنگ واقعی ثبت کند یا رنگ ها اغراق شده باشند. امکان عکاسی در حالت Pro نیز وجود خواهد داشت. دوربین سلفی این تلفن هوشمند وضوح ۲۰ مگاپیکسلی داشته و فاقد فوکوس خودکار است. این دوربین درون یک پانچ هول و در مرکز بالای نمایشگر دیده می‌شود.

قیمت Xiaomi 13T

باتری به کارگرفته شده در Xiaomi 13T ظرفیت ۵,۰۰۰ میلی آمپری داشته و توسط آداپتور ۶۷ واتی شارژ می‌شود. شیائومی ۱۲ تی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کرد. البته ادعا می‌‌شود که باتری 13T تنها در مدت ۴۲ دقیقه فول شارژ خواهد شد. این تلفن هوشمند در سه رنگ سبز، مشکی (دارای قاب پشتی شیشه ای) و آبی (دارای قاب پشتی از جنس چرم گیاهی) قابل تهیه خواهد بود. قیمت نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی (نسخه پایه) این تلفن هوشمند معادل ۶۵۰ یورو است.

رنگ‌بندی سری شیائومی ۱۳ تی

شیائومی ۱۳ تی پرو از تراشه Dimensity 9200 Plus برخوردار است

به سراغ Xiaomi 13T Pro می‌رویم. این تلفن هوشمند دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED با رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی است. این محصول به تراشه قدرتمندتر مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس مجهز شده است. سه لنز دوربین (۵۰ + ۵۰ + ۱۲) در قاب پشتی این دستگاه دیده می‌شود. همان طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، دوربین سلفی نیز وضوح ۲۰ مگاپیکسلی داشته و همانند نسخه استاندارد، یک باتری ۵,۰۰۰ میلی آمپری برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

شیائومی ۱۳ تی پرو را می‌توان در ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X (نسخه سریعتر نسبت به 13T) و حافظه های ذخیره سازی ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت (از نوع UFS 4.0) تهیه کرد. تفاوت اصلی دیگر بین Xiaomi 13T و 13T Pro مربوط به سرعت شارژ است. این تلفن هوشمند از شارژر ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند و زمان فول شارژ شدن آن تنها ۱۹ دقیقه است. هر دو مدل 13T و 13T Pro دارای اسپیکر  های دوگانه هستند و از صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند. این تلفن های هوشمند دارای سیزدهمین نسخه اندروید و رابط کاربری MIUI 14 هستند. 13T Pro در همان رنگ‌های سبز، مشکی و آبی (چرم گیاهی) ارائه می‌شود. نسخه پایه این گوشی هوشمند (۱۲ + ۲۵۶ گیگابایت) با قیمت ۸۰۰ یورو عرضه خواهد شد.

شیائومی 12T Pro و شیائومی ۱۲ تی رسما معرفی شدند + قیمت جذاب

نظر شما درباره این گوشی های هوشمند جدید شیائومی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/26/%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-13t-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-13t-pro-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا