اخبار فناوری

شیائومی به دریافت مجوز ساخت خودرو نزدیک شده است

شیائومی در پروژه خودروهای الکتریکی خود با مشکلات جدی مواجه است. در گذشته به طور گسترده گزارش شده بود که این شرکت برای اخذ مجوزهای ساخت با مشکل مواجه است. دولت چین پس از مجموعه‌ای از شروع‌های ناموفق در سال‌های اخیر، الزامات تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی را افزایش داده است. با این حال، گزارش شده است که شیائومی در آستانه دریافت مجوز برای ساخت این خودرو است

ماشین الکتریکی شیائومی

در چین، هر شرکتی که بخواهد یک کسب و کار خودروسازی راه اندازی کند، نیاز به مجوز بسیار خاصی دارد و با ظهور خودروهای برقی، دریافت این مجوز نسبتا آسان بود. با این حال، کار به جایی رسید که چین ده‌ها شرکت جدید داشت که کمک‌های مالی دولت را دریافت کردند تا سقوط کنند و ناپدید شوند.

شیائومی گرفتار اصلاحات جدید شد، این شرکت با تأخیر برای مجوز ساخت خود طبق قوانین قدیمی درخواست داد و قوانین جدید ظاهراً مشکلات جدی ایجاد کرد. شیائومی در این مبارزه تنها نیست و سایر سازندگان خودروهای برقی نیز با همین وضعیت مواجه شده اند و راه حل های خلاقانه ای ارائه کرده اند.

به عنوان مثال، نیو خودروهای خود را نمی‌سازد، بلکه با JAC که مجوز ساخت دارد، قرارداد می‌بندد. Li Auto فناوری Lifang را صرفاً به این دلیل خریداری کرد که قبلاً مجوز ساخت را داشت. XPeng Guangdong Foodie را در سال 2020 به همین دلیل خریداری کرد، اما اکنون مجوز کارخانه خود در گوانگژو را دریافت کرده است.

ماشین الکتریکی شیائومی

ماشین الکتریکی شیائومی

شیائومی تصمیم گرفت رویکرد مشابهی را در پیش بگیرد و به جای انتظار و خطر تاخیر بیشتر، کنترل شرکت آلمانی بورگوارد را در دست گرفت که در نوامبر سال گذشته ورشکست شد. بورگوارد هنوز مجوز ساخت خودرو دارد و به لطف این خرید، شیائومی دیگر مشکلی در صدور مجوز ندارد.

تقریباً غیرممکن به نظر می رسد که شرکتی که بودجه 1.5 میلیارد دلاری برای توسعه تجارت خودروی خود اختصاص داده است و اکنون در حال ساخت کارخانه ای با ظرفیت 300000 خودرو در سال در پکن است، بدون مجوز ساخت واقعی این کار را انجام دهد. تصور اینکه شرکتی مانند شیائومی برای گرفتن چنین مجوزی مشکل داشته باشد، سخت است.

شیائومی قصد دارد کارخانه خود را در دو فاز بسازد. انتظار می رود فاز اول با ظرفیت تولید 150000 دستگاه در سال 2024 تکمیل شود. فاز دوم تا سال 2026 به 150000 دستگاه دیگر اضافه خواهد شد.

اولین خودروی الکتریکی شیائومی به همراه طراحی و نام آن به بیرون درز کرده است، اگرچه این شرکت ابتدا سعی کرد آن را تکذیب کند اما بعداً از تامین کننده ای که تصاویر را فاش کرد، خواستار غرامت شد.

شروع آسانی برای شیائومی نبود، و نشان می‌دهد که حتی برای غول‌هایی مانند این با بودجه تقریباً نامحدود، راه‌اندازی کسب‌وکار خودروهای الکتریکی از صفر می‌تواند یک چالش واقعی باشد.

در انتظار ماشین الکتریکی شیائومی شما هستید

عکس های ماشین الکتریکی شیائومی: MS11 را ببینید

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا