اخبار فناوری

سفری به مقاصد زیارتی ایران

کشور عزیز ما ایران علاوه‌بر مکان‌های تاریخی و گردشگری فراوان، امکان مقدس و زیارتی متعددی نیز در خود جای داده است. برخی از این امکان مذهبی بسیار شناخته‌شده هستند و مسافران و زائران خارجی زیادی نیز برای بازدید از این امکان به ایران سفر می‌کنند.

البته سفر به مقاصد مذهبی فقط به زیارت محدود نمی‌شود؛ چراکه بیشتر شهرهای زیارتی برای گردش و خرید نیز بسیار مناسب بوده و جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز دارند. در ادامه چند مورد از مقاصد زیارتی محبوب که سیاحتی و تفریحی نیز هستند را معرفی خواهیم کرد و درباره زمان مناسب سفر به این اماکن سخن خواهیم گفت. پس تا پایان همراه ما باشید.

محبوب ترین مقاصد زیارتی ایران

مقاصد زیارتی معمولا مزین به وجود بارگاه ملکوتی ائمه اطهار، مسجد معروف، امامزاده و… هستند. برای سفر به این امکان مقدس می‌توانید از طریق رزرو آنلاین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس اقدام کنید. برخی از مقاصد محبوب زیارتی ایران عبارت‌اند از:

  1. 1- مشهد مقدس: از محبوب‌ترین شهرهای زیارتی ایران مشهد مقدس را می‌توان نام برد که بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را در آن قرار دارد. برای سفر به مشهد هر فصل از سال مناسب است، اما اگر می‌خواهید با هزینه معقولی به این شهر زیارتی سفر کنید، بهتر است زمان‌های پیک سفر و برخی مناسبت‎‌های خاص را برای سفر انتخاب نکنید.

همچنین خرید بلیط لحظه آخری ارزان نیز می‌تواند هزینه سفر را تا حد زیادی کاهش دهد؛ البته تعیین نوع سفر اعم از  سفر هوایی یا زمینی با قطار، اتوبوس و خودرو شخصی بستگی به مسافت و انتخاب شما دارد.

  1. 2- قم: دیگر مقصد زیارتی و مذهبی معروف و محبوب شهر قم است. در این شهر مقدس حرم مطهر حضرت معصومه (س) خواهر بزرگوار امام رضا (ع) قرار دارد. اتوبوس، قطار و خودرو شخصی برای سفر به قم مناسب هستند و در اکثر فصول سال این شهر پر از مسافر و زائر است.
  2. 3- مسجد جمکران: مسجد جمکران یک مکان زیارتی و مقدس است و در نزدیکی شهر قم قرار دارد. این مسجد مقدس نیز مانند سایر امکان مذهبی در اکثر فصول سال میزبان مسافران و زائران زیادی است. برای سفر به جمکران می‌توانید از طریق سفر زمینی با خرید بلیط اتوبوس و همچنین خودرو شخصی اقدام کنید.
  3. 4- حرم شاهچراغ (ع) در شیراز: حرم شاهچراغ، آرامگاه حضرت احمد بن موسی کاظم (ع) از جمله اماکن مذهبی و زیارتی محبوب است و در شهر شیراز قرار دارد. با سفر به شیراز علاوه‎‌بر بازدید از جاذبه‎‌های گردشگری این شهر زیبا می‌توانید به زیارت حرم شاهچراغ نیز بروید. با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، قطار یا هواپیما می‌توانید به شیراز سفر کنید.
  4. 5- امام‌زاده صالح در تهران: یکی از مکان‌های مقدس و مذهبی که در پایتخت قرار دارد، امام‌زاده صالح است. امام‌زاده صالح در میدان تجریش قرار دارد و دارای فاصله بسیار کمی با بازار معروف تجریش است. برای زیارت امام‌زاده صالح ابتدا با تهیه بلیط به صورت هوایی یا زمینی خود را به تهران برسانید و سپس به سمت میدان تجریش حرکت کنید.
  5. 6- حرم شاه عبدالعظیم در شهرری: این حرم مطهر و مقدس در شهرری واقع شده است و در هر زمان از سال مملو از زائر و مسافر است. برای زیارت حرم شاه عبدالعظیم می‎‌توانید به شهر تهران سفر کنید و سپس از طریق مترو، خودرو شخصی یا اتوبوس خود را به این حرم مطهر برسانید.

امام زاده داوود در تهران، گنبد سبز در مشهد، آرامگاه دانیال نبی در شوش، امامزاده شاهزاده حسین (ع) در قزوین و… از دیگر امکان مذهبی محبوب و معروف در ایران هستند.

کدام مقاصد زیارتی، سیاحتی هم هستند؟

اکثر شهرهای ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار غنی و پربار هستند. برخی از مقاصد مذهبی و زیارتی نیز از این امکان بهره‌مند بوده و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارند. شما با سفر به این شهرها علاوه‌بر اینکه می‌توانید به زیارت حرم‌های مطهر و  اماکن مقدس بروید، امکان گردش و تفریح نیز خواهید داشت.

برخی از این مقاصد عبارتند از:

  1. 1- مشهد مقدس از جمله شهرهای زیارتی، سیاحتی است؛ چراکه علاوه‎بر زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) می‎‌توانید از مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی و تفریحی مختلف این شهر بازدید کنید و به گردش در طبیعت زیبای این شهر بپردازید.
  2. 2- تهران می‌تواند یکی دیگر از مقاصد سیاحتی، زیارتی باشد؛ چراکه مکان‌های مقدسی مثل امام زاده صالح و… در آن قرار دارد و برای گردشگری و تفریح نیز مقصد بسیار مناسبی است.
  3. 3- شیراز یکی دیگر از شهرهای پرنقش و نگار و جذاب ایران است که علاوه‌بر تمام زیبایی‌ها و مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری مختلفی که دارد، یک مقصد زیارتی نیز به شمار می‌آید؛ چراکه حرم شاهچراغ در آن قرار دارد و یک مکان مقدس و مذهبی است.
  4. 4- قم نیز می‌تواند یکی از مقاصد زیارتی سیاحتی باشد؛ چراکه علاوه‌بر قرار داشتن حرم مطهر حضرت معصومه (س) در این شهر، خانه‌های تاریخی، موزه‌ها و امکان گردشگری دیگری نیز برای بازدید و گردش در این شهر وجود دارد. همچنین با سفر به قم امکان سفر آسان به جمکران نیز برایتان فراهم خواهد شد.

سفر به برخی مقاصد مذهبی علاوه‌بر اینکه برایتان بار معنوی خواهد داشت، به شما امکان گردش، تفریح و حتی خرید نیز می‌دهد و در واقع شما با یک تیر چند نشان خواهید زد.

در این قسمت به معرفی محبوب‌ترین مقاصد زیارتی پرداختیم. هر کدام از مقاصد معرفی شده از امکان مقدس و بسیار باارزش هستند و سفر به هریک از این مقاصد می‌تواند تجربه‌های ناب و کم‌نظیری را برای شما رقم بزند؛ مخصوصا اینکه سفر به برخی از مقاصد مذهبی یک سفر زیارتی، سیاحتی خواهد بود.

با رزرو آنلاین بلیط هواپیما یا خرید بلیط اتوبوس و قطار به صورت حضوری یا غیر حضوری از طریق سایت‌های معتبر می‌توانید به هر کدام از مقاصد مذهبی که مایل بودید، سفر کنید. شما از طریق این سایت‌ها می‌توانید برای سایر مقاصد سیاحتی داخلی و خارجی همچون کیش یا استانبول نیز به صورت آنلاین بلیط رزرو کرده و با تهیه بلیط هواپیما تهران به کیش، بلیط هواپیما تهران به استانبول لحظه آخری و… به سادگی برای سفرهای خود، چه سفرهای زیارتی و چه سفرهای سیاحتی، برنامه‌ریزی کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/12/%D8%B3%D9%81%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%B5%D8%AF-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا