اخبار فناوری

سرور فروشگاهی لیموهاست، تازه‌وارد خبرساز!‍

تکنولوژی برای ما و تعلل‌مان در همسو شدن با آن نخواهد ایستاد. این واقعیتی است که هرچه زودتر با آن روبه‌رو شویم، با آغوش بازتری به سراغ موفقیت در کسب‌وکار شتافته‌ایم. حالا گزینه‌های میزبانی‌وب برای سایت‌های فروشگاهی، آنقدر تنوع دارند که نشود بدون مطالعه و شناخت کافی صرفاً یک «هاست» خرید.

در این مقاله به سراغ بررسی همه‌جانبهٔ یکی از جدیدترین محصولات هاستینگ یعنی «سرور فروشگاهی» خواهیم رفت و بررسی خواهیم کرد که آیا این میزبانی بهترین گزینه برای کسب‌وکارهای دیجیتال است یا خیر. سپس با بررسی و مقایسه باقی گزینه‌ها به شما کمک می‌کنیم تصمیمی آگاهانه‌تر برای میزبانی فروشگاه آنلاین خود بگیرید.

سرور فروشگاهی چیست؟

اگر اولین بار است که نام سرور فروشگاهی را می‌شنوید، هیچ خودتان را توبیخ نکنید. سرور فروشگاهی محصول بسیار تازه‌ای در میزبانی‌وب است و همین حالا هم شما جزو معدود افرادی هستید که درباره‌اش می‌دانند. سرور فروشگاهی محصولی میان سرور اختصاصی و هاست ووکامرس، با مزایای هر دو و معایب هیچکدام است. یعنی برخلاف هاست ووکامرس که مختص فروشگاه‌های کوچک و تازه‌کار است، سرور فروشگاهی منابع قدرتمندی ارائه می‌دهد که به فروشگاه‌های بزرگ و پیشرو کمک می‌کند تا با ترافیک بالا و نیازهای پیچیده دچار اختلال نشوند. این سرویس با تخصیص منابع به شما این امکان را می‌دهد تا با منابع اختصاصی و امنیت بالا، فروشگاه آنلاین خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

سرور فروشگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

سرور فروشگاهی به طور خاص برای فروشگاه‌های آنلاین با ترافیک بالا و نیازهای پیچیده مناسب است. یعنی اگر آنلاین شاپ شما تعداد زیادی محصول دارد، به محصولات دسته‌بندی شده و نیاز به پردازش تراکنش‌های زیاد دارید، سرور فروشگاهی به شما کمک می‌کند تا از کارایی و سرعت بالایی برخوردار شوید.

معمولاً صاحبان فروشگاه‌های بزرگ، برای مدیریت سرور اختصاصی با مشکل نیروی انسانی مواجه می‌شوند. یعنی اگر هاست اشتراکی فروشگاهی تهیه کنند، به مشکل سرعت می‌خورند و نگهداری از یک سرور اختصاصی و حفظ امنیت و بهینه‌سازی آن هم برایشان دشوار یا هزینه‌بر است.

بنابراین اگر وب‌ سایت پرترافیکی دارید یا نوع تبلیغات و جشنواره‌های تخفیف سایت شما باعث می‌شود در برخی از زمان‌های سال، بازدید بسیار بالایی داشته باشید، در عین ‌حال از پس دانش تخصصی یا هزینه‌ٔ بالای سرور اختصاصی هم برنمی‌آیید این نوع میزبانی مخصوص شماست. البته در صورتی که تنها مشکل دانش تخصصی دارید می‌توانید از سرویس‌های سرور اختصاصی مدیریت شده استفاده کنید،‌ که مخصوص کسب‌وکارهایی است که نمی‌‌خواهند خودشان درگیر مسائل فنی سرور شوند و تیم فنی شرکت میزبانی مسئولیت موارد فنی سرور را به عهده می‌گیرد.

سرور فروشگاهی چه ویژگی‌هایی دارد؟

سرور فروشگاهی با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، یک انتخاب برتر برای فروشگاه‌های آنلاین است:

  • • امنیت بالا: سرور فروشگاهی امنیت بالایی را ارائه می‌دهد که برای حفظ اطلاعات مشتریان و تراکنش‌های مالی بسیار حیاتی است. محدودیت دسترسی به چند کاربر خاص زیر نظر شرکت هاستینگ، مانیتورینگ دائمی و استفاده از راه‌حل‌ها و سیستم‌های امنیتی درون‌سازمانی لیموهاست این گزینه‌ را به اندازهٔ یک سرور اختصاصی امن می‌کند.
  • • منابع اختصاصی: با منابع اختصاصی شما قادر به بهره‌برداری از تمام قدرت سرور برای اجرای فروشگاه خود هستید و ترافیک بالایی را مدیریت می‌کنید. این مقدار منابع تنها برای برخی از فروشگاه‌های خاص مثل دیجی کالا نیاز است. برای کسب‌وکارهایی که به اندازه فروشگاه‌های مادر مثل دیجی کالا یا ترب بزرگ نیستند اما ترافیک قابل‌توجهی هم دارند که باعث می‌شود هاست ووکامرس پاسخگویی نیازهایشان نباشد، نه سرور اختصاصی نه هاست ووکامرس جوابگو نیست. در سرور فروشگاهی لیموهاست، منابع یک سرور بین چند کاربر فروشگاهی تقسیم و دسترسی‌ آن‌ها به نحوی مدیریت می‌شود که گویی سرورهای کوچک اختصاصی را خریداری کرده‌اند. با این سرویس دیگر نگرانی بابت مصرف CPU ،RAM و پهنای باند نخواهید داشت.
  • • کنترل کامل: شما کنترل کامل بر سرور دارید و می‌توانید پیکربندی‌های مختلف را به نیاز خود تنظیم کنید. یعنی مدیریت کامل سرویس با شماست و برای پیاده‌سازی تصمیمات خود یک تیم‌ فنی را همراه خواهید داشت.
  • • پشتیبانی فنی: سرویس‌دهنده سرور فروشگاهی پشتیبانی فنی ۲۴/۷ را ارائه می‌دهد تا در صورت بروز هرگونه مشکل به شما کمک کند. این تیم متخصص در هر لحظه‌ای از شبانه‌روز برای بهینه‌سازی، طی فرآیندهای مربوط به پیکربندی و تنظیمات، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی و… همراه شما خواهد بود.

 

  • • سرعت بالا: از مجموع تمام ویژگی‌های بالا می‌توانید این‌طور نتیجه بگیرید که این سرویس بالاترین سطح سرعت سایت و پرفورمنس را به شما ارائه خواهد کرد. با منابع قوی، سرور فروشگاهی سرعت بارگذاری صفحات و اجرای عملیات‌های فروشگاهی را به حداکثر می‌رساند.

سرور فروشگاهی بخرم یا هاست ووکامرس؟ کدام برای من مناسب‌تر است؟

حالا می‌رسیم به همان پرسش اساسی که مدیران وبسایت‌های فروشگاهی با آن مواجه هستند. بالاخره کدام یک از گزینه‌های میزبانی برای این نوع سایت‌ها بهتر است. بیایید گزینه‌های پیش‌رو را بررسی کنیم.

  • • هاست ووکامرس: این گزینه مناسب‌تر است اگر یک فروشگاه کوچک تا متوسط دارید و نیاز به منابع کمتری دارید. هاست ووکامرس به طور خاص برای فروشگاه‌هایی ساخته شده که با افزونه ووکامرس (افزونه مدیریت فروشگاه در وردپرس) طراحی شده است. این گزینه برای کاربرانی که تازه وارد دنیای تجارت الکترونیک هستند، مناسب است. این محصول با هزینهٔ پایین‌تر برای فروشگاه‌های نوپا مناسب‌ است.
  • • سرور فروشگاهی: اگر فروشگاه شما بزرگتر است و نیاز به منابع اختصاصی و بالاتری دارید، سرور فروشگاهی مناسب‌ کسب‌وکار شماست. این گزینه برای فروشگاه‌هایی با ترافیک بالا، امنیت حساس، و نیاز به مدیریت پیشرفته مناسب است. همچنین، اگر نیاز به اختصاصی‌سازی قوی تر و کنترل دقیق روی سرور دارید، سرور فروشگاهی بهترین گزینه خواهد بود. به بیان دیگر اگر فروشگاه شما مدتی است که فعالیت دارد و مخاطبان زیادی را جذب کرده و یک هاست اشتراکی پاسخگوی نیاز شما نیست و نمی‌خواهید هزینهٔ بالای یک سرور اختصاصی را بپردازید، سرور فروشگاهی برایتان مناسب است.

در نهایت باید این نکته را مدنظر داشته باشید که محصول سرور فروشگاهی به‌عنوان جدیدترین گزینهٔ میزبانی‌وب در ایران، به‌روزتر است. اول از همه این که دسترسی تعداد سایت‌های محدود به سرور باعث افزایش چشمگیر سرعت سایت می‌شود. ثانیاً گزینهٔ پشتیبانی اختصاصی سرور به شما امکان می‌دهد که با یک تیم فنی متخصص برای بهترین نوع بهینه‌سازی اختصاصی در ارتباط باشید. بنابراین توصیهٔ ما بر این است که اگر هزینهٔ یک سرور فروشگاهی برایتان چندان بالا نیست از این گزینهٔ مطمئن استفاده کنید و از رقبای خود پیشی‌ بگیرید.

چه‌طور می‌توانم میزبانی سایتم را به سرور فروشگاهی تغییر دهم؟

در حال حاضر تنها یک شرکت هاستینگ در ایران اقدام به ارائه سرور فروشگاهی می‌کند. بنابراین برای تغییر سرویس خود بایستی از طریق لیموهاست اقدام کنید. هر گاه باقی شرکت‌های هاستینگ نیز این محصول مقرون به‌صرفه اما پربازده را به گزینه‌های میزبانی خود اضافه کنند، در این باره از طریق همین وبلاگ اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

اما در زمان نگارش این مقاله راهی که برای تغییر میزبانی به سرور فروشگاهی پیش پایتان وجود دارد، به شرح زیر است:

  • • ابتدا باید نسخهٔ کامل بکاپ سایت خود را از پشتیبانی میزبانی فعلی درخواست کنید.
  • • روی سایت لیموهاست از طریق چت آنلاین یا شماره‌های تماس با پشتیبانی، درخواست انتقال خود را ارسال کنید.
  • • تیم پشتیبانی لیموهاست، اطلاعات موردنیاز مثل اطلاعات مربوط به دامین را از شما دریافت کرده و باقی مراحل مهاجرت را برایتان طی کرده و دسترسی‌های موردنیاز را ارسال خواهد کرد.

اگر از قبل کاربر لیموهاست هستید، این مراحل در ارسال یک تیکت خلاصه خواهند شد.

سرور فروشگاهی، چند راه‌حل در یک محصول

این که در سال‌های اخیر شاهد نزدیک‌تر شدن خدمات شرکت‌های تکنولوژی به استانداردهای جهانی هستیم، خبری خوشحال‌‌کننده است و امیدواریم در آیندهٔ نزدیک بیشتر از این نوع خبرها را منتشر کنیم.

سرور فروشگاهی نه تنها به عنوان یک سرور اختصاصی عمل می‌کند، بلکه ترکیبی از چند راه‌حل برای مشکلات و چالش‌های فروشگاه‌های آنلاین است. با تخصیص منابع اختصاصی، بهبود امنیت، مدیریت ترافیک و پشتیبانی فنی قوی، سرور فروشگاهی به عنوان یک پاسخ جامع به نیازهای فروشگاه‌های آنلاین عرضه می‌شود. به‌بیان دیگر، راه‌ برای رشد کسب‌وکارهای دیجیتال بدون دانش‌ تخصصی نگه‌داری از سرورها و پرداخت هزینه‌های هنگفت با کیفیت بسیار بالاتر از قبل هموار شده است.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/08/%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AE%D8%A8/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا