اخبار فناوری

ریلمی مشابه سایر برندهای BBK به‌زودی بازار آلمان را ترک می‌کند

اختلافات مربوط به ثبت حق اختراع گاهی اوقات می‌تواند به مشکلات بسیار جدی منجر شود و هولدینگ BBK نیز این مورد را به‌خوبی درک کرده است. در سال 2021، نوکیا از اوپو و برند فرعی این شرکت، وان پلاس، به‌دلیل نقض حق ثبت اختراع در آلمان شکایت کرده که هر دو برند را مجبور به توقف فعالیت خود در این کشور کرد. طبق یک گزارش جدید، پس از ویوو، اکنون همین شکایت باعث شده است تا ریلمی، یکی دیگر از برندهای زیرمجموعه BBK، مجبور باشد تا به‌زودی بازار آلمان را رها کند.

ترک بازار آلمان توسط ریلمی

بخش اروپایی Realme به‌تازگی به Nextpit گفته است که تجارت در آلمان به‌دنبال بحث‌های داخلی و شکایت نوکیا به‌طور قابل‌توجهی کند شده است. این شرکت هنوز منتظر اخبار مثبت در مورد مذاکرات اخذ مجوز از نوکیا است تا بتواند تلاش‌های بازاریابی خود را در آلمان از سر بگیرد. اگرچه Realme به‌صراحت خروج خود از آلمان را اعلام نکرده، این نشریه بیان می‌کند که ریلمی به این امکان اشاره کرده است.

برای افرادی که با این موضوع آشنایی ندارند، نوکیا چندی پیش علیه سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی Oppo و OnePlus به‌دلیل نقض حق ثبت اختراع در آلمان شکایت کرد. برند فنلاندی این شرکت‌ها را متهم کرد که از فناوری ثبت اختراع خود برای پردازش سیگنال‌های 4G و 5G بدون پرداخت مجوز استفاده می‌کنند. در آگوست 2022، یک دادگاه آلمانی به‌نفع نوکیا رأی خود را صادر کرده و به اوپو و وان پلاس دستور داد تا فروش گوشی‌های هوشمند در آلمان را متوقف کنند. دادگاه تشخیص داد که این شرکت‌ها دو پتنت ضروری استاندارد نوکیا (SEP) را نقض کرده‌اند. این پتنت‌ها برای عملکرد صحیح شبکه‌های 4G و 5G بسیار مهم هستند.

ترک بازار آلمان توسط ریلمی

ترک بازار آلمان توسط ریلمی

Nextpit اشاره می‌کند که Realme قصد دارد تمرکز خود را به سمت سایر بازارهای کلیدی مانند ایتالیا، لهستان، اسپانیا و بالکان معطوف کند. Vivo همچنین اخیراً فعالیت خود را در آلمان متوقف کرده است و درنتیجه، تمامی زیرمجموعه‌های هولدینگ BBK از این کشور خارج شده‌اند. این فرصتی را برای سایر تولیدکنندگان چینی مانند شیائومی و آنر ایجاد می‌کند تا در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

بااین‌حال، ریلمی هرگز یک برند بسیار محبوب گوشی‌های هوشمند در آلمان نبوده است، اما به‌هرحال این شرکت در این بازار حضور داشته و گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب به مصرف‌کنندگان ارائه می‌داد.

نظر شما درباره خروج ریلمی از بازار آلمان چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/21/%D8%B1%DB%8C%D9%84%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-bbk-%D8%A8%D9%87%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا