اخبار فناوری

رقیب سامسونگی اپل Vision Pro تا پاییز ۱۴۰۳ به بازار عرضه خواهد شد؟

پنج ماه از رونمایی هدست اپل ویژن پرو (Vision Pro) و آغاز رایانش فضایی این شرکت می‌گذرد. این هدست هنوز به دست عموم مردم نرسیده اما افرادی که شانس امتحان کردن آن را داشتند می‌گویند جذاب است. با این حال نباید قیمت ۳۴۹۹ دلاری آن را نیز از یاد برد. به تازگی گزارشی داریم که می‌گوید رقیب سامسونگی اپل Vision Pro تا پاییز ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد. رونمایی آن اما کمی زودتر و احتمالا همزمان با سری گوشی‌های تاشو Galaxy Z 6 صورت خواهد گرفت.

زمان معرفی و عرضه رقیب سامسونگی هدست اپل Vision Pro

کمی پس از رونمایی هدست اپل در گزارشی خواندیم که سامسونگ هدست XR خود را درنتیجه معرفی ویژن پرو اپل تا 6 ماه به تعویق انداخته است. این برند کره‌ای در زمینه هدست واقعیت ترکیبی خیلی محتاط عمل می‌کند. چه سامسونگ و چه دیگر برندهای اندرویدی با وجود سابقه در تولید هدست‌های VR مستقل و غیرمستقل اما هنوز خروجی عملی از هدست واقعیت ترکیبی ندارند. شاید بزرگترین دلیل آن نبود سیستم‌عامل مشخص یا نداشتن راهبرد خاص برای چنین دستگاهی است که در رده قیمتی عجیبی هم از اپل عرضه خواهد شد.

با این حال دیر یا زود سامسونگ باید وارد رقابت با رقیب دیرینه خود شود. مدتی است شایعه شده که سامسونگ در حال کار بر روی یک هدست واقعیت ترکیبی بوده و احتمالا تابستان ۱۴۰۳ معرفی خواهد شد اما عرضه آن تا اواخر پاییز همان سال انجام می‌شود.

این یعنی یکسال پس از معرفی نسل اول هدست اپل اما کمی زودتر از رونمایی نسل دوم محصول آن‌ها. شاید بهتر بود که سامسونگ صبر کند تا خروجی نسل دوم اپل ویژن پرو را نیز ببیند.

هدست XR سامسونگ قبلاً مورد آزمایش قرار گرفته است، زیرا سامسونگ و گوگل به طور مشترک اعلام کردند که نسخه ویژه‌ای از اندروید در محصول آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. محصولی که از تراشه اسنپدراگون استفاده می‌کند.

تا حد زیادی انتظار می‌رفت که سامسونگ این هدست را در سال جاری معرفی یا حداقل آن را به نمایش بگذارد، اما ظاهراً این محصول پس از رونمایی اپل از هدست ویژن پرو، با تاخیر قابل توجهی مواجه شد.

سامسونگ

سامسونگ

به تازگی نشریه کره‌ای JoongAng گزارش می‌دهد که سامسونگ قصد دارد از هدست واقعیت ترکیبی خود با نام رمز “Infinite” و در نیمه دوم سال 2024 رونمایی کند.

اینطور که این نشریه می‌گوید سامسونگ هدست واقعیت ترکیبی خود را در رویداد Unpacked “نیمه دوم سال” معرفی خواهد کرد. این معمولا همان رویدادی است که برای معرفی گوشی‌های تاشو نسل جدید برگزار خواهد شد. در نتیجه رونمایی از هدست XR سامسونگ همزمان با گوشی‌های تاشو سری Galaxy Z 6 در تابستان خواهد بود و اما عرضه آن اواخر پاییز همان سال انجام می‌شود.

در ادامه این گزارش افزوده می‌شود که سامسونگ در ابتدا قصد دارد تنها ۳۰ هزار دستگاه از این محصول تولید کند و سامسونگ دیسپلی را موظف به تولید نمایشگر OLEDoS برای این هدست می‌کند، همان فناوری که اپل از آن استفاده می‌کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که سامسونگ می‌تواند هدست واقعیت ترکیبی جذابی ارائه کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/09/%D8%B1%D9%82%DB%8C%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84-vision-pro-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%B2-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B3-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا