اخبار فناوری

دکمه Action Button با طراحی متفاوت به کل خانواده آیفون ۱۶ اضافه خواهد شد

اپل تصمیم گرفت تا پس از سال‌ها طراحی دکمه اسلایدی تنظیم پروفایل صوتی آیفون را تغییر دهد. در خانواده آیفون ۱۵ این دکمه برای مدل پرو و پرومکس استفاده شد اما مدل‌های پایه و پلاس همان دکمه قدیمی را داشتند. به تازگی می‌شنویم که دکمه Action Button با طراحی متفاوت به کل خانواده آیفون ۱۶ اضافه خواهد شد.

طراحی جدید دکمه Action Button در سری آیفون ۱۶

گزارشی که به تازگی منشتر شده  به ما می‌گوید اپل سال آینده Action Button را در هر چهار مدل آیفون 16 قرار خواهد داد. این دکمه در حال حاضر فقط در مدل پرو و پرو مکس iPhone 15 ارائه می‌شود. عملکرد آن به این صورت است که به کاربران آیفون اجازه می دهد تا مشخص کنند پس از فشردن آن، مستقیما چه عملکردی انجام شود.

گفته می‌شود که Action Button جدید سری آیفون ۱۶ به جای یک دکمه فیزیکی، یک دکمه لمسی خازنی خواهد بود.

گفته می شود که دکمه جدید با اسم رمز Atlas در حال توسعه است. این دکمه مشابه با دکمه هوم Touch ID در آیفون قدیمی کار خواهد کرد. در حقیقت با تشخیص تغییر فشار عملکرد تعیین شده را انجام خواهد داد.

همچنین گفته می‌شود که Action Button در iPhone SE 4 نیز استفاده می‌شود. اگر این گزارش درست باشد، این بدان معناست که هیچ آیفونی با دکمه اسلایدی قدیمی قطع صدا در حال توسعه نیست.

اپل همچنین اندازه‌های مختلفی را برای طراحی جدید Action Button آزمایش کرده است. یکی از این دکمه‌ها نه تنها بزرگتر از دکمه فعلی است بلکه از نظر اندازه تقریبا برابر با دکمه‌های تنظیم حجم صدای آیفون به نظر می‌رسد!

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اپل تمرکز ویژه‌ای روی بخش دارد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/01/%D8%AF%DA%A9%D9%85%D9%87-action-button-%D8%A8%D8%A7-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%84-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A2/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا