اخبار فناوری

بنچمارک Galaxy S23 Ultra سامسونگ را بررسی کنید: Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy

امسال بالاخره اتفاق افتاد که سری جدید گلکسی اس تنها از تراشه اسنپدراگون در سراسر جهان استفاده می کند. حداقل امسال خبری از Exynos نیست، اما این بدان معنا نیست که سری جدید Galaxy S23 از دیگر پرچمداران اندرویدی متمایز نیست. تراشه مورد استفاده در اعضای خانواده گلکسی S23 در واقع نسخه ویژه آن به نام «Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy» است. اخیراً نتایج بنچمارک های Galaxy S23 Ultra سامسونگ منتشر کرده است و ما می توانیم ببینیم که آیا این نسخه ویژه در عمل خاص است یا فقط عنوانی روی کاغذ برای تبلیغات است.

بنچمارک های Galaxy S23 Ultra

چرا به این نسخه از اسنپدراگون 8 نس 2 نام جداگانه ای با پسوند «For Galaxy» داده شد؟ دلیل این امر این است که CPU و GPU هر دو اورکلاک هستند و عملکرد کمی بهتر از سایر گوشی‌های دارای چیپست مشابه در بازار دارند. اما چه تفاوتی؟

“تراشه”اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسیاین پردازنده همان ساختار پردازنده 4 خوشه ای مدل اصلی را دارد. این ساختار شامل موارد زیر بود:

1-1 هسته Cortex-X3

2-2 هسته Cortex-A715

3- 2 هسته Cortex-A710

4- 3 هسته Cortex-A510

در نسخه ویژه، هسته Cortex-X3 به جای 3 گیگاهرتز روی 3.36 گیگاهرتز تنظیم شده است.

در مورد GPU هم همینطور. پردازنده Adreno 740 در اینجا به جای 680 مگاهرتز معمول با فرکانس 719 مگاهرتز کار می کند.

پس تا اینجا فهمیدیم اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی مشخصات سخت افزاری آن چیست و چه تفاوتی با نسخه استاندارد دارد؟

اما بدون بحث بیشتر، بیایید به معیارها برسیم. لازم به ذکر است در این تست ها در صورت امکان فقط محصولاتی با نمایشگر 1440p برای مقایسه انتخاب شدند تا نتایج قابل مقایسه تری در تست های گرافیکی داشته باشیم.

بنچمارک GeekBench Galaxy S23 Ultra

بنچمارک GeekBench Galaxy S23 Ultra

بنچمارک GeekBench Galaxy S23 Ultra

نتایج بنچمارک Geekbench 5 ممکن است برخی را شگفت زده کند، اما توضیح بسیار خوبی وجود دارد که چرا Galaxy S23 Ultra در تست تک هسته ای از Nubia Red Magic 8 Pro بهتر عمل می کند و در تست چند هسته ای عقب مانده است.

علاوه بر این، در مقایسه با آیفون 14 پرو، همچنان به طور قابل توجهی عقب است، اما در مقایسه با گلکسی اس 22 اولترا، رشد خوبی دارد.

دلیل برتری گلکسی اس 23 اولترا در تست تک هسته ای مشخص است. از آنجایی که هسته Cortex-X3 این دستگاه از ساعت بالاتری برخوردار است، امتیاز بهتری ثبت می شود.

اما هسته بزرگ Cortex-X3 در تست چند هسته ای استفاده نمی شود. در واقع، Red Magic 8 Pro با سیستم خنک کننده قدرتمند خود به Snapdragon 8 Gen 2 اجازه می دهد تا عملکرد بهتری داشته باشد و برتری جزئی نسبت به گلکسی داشته باشد.

مرجع Antutu Galaxy S23 Ultra

مرجع Antutu Galaxy S23 Ultra

مرجع Antutu Galaxy S23 Ultra

در حالی که Galaxy S23 Ultra در بنچمارک AnTuTu از Red Magic 8 Pro عقب مانده است، باید به خاطر داشته باشید که Red Magic 8 Pro دارای صفحه نمایش 1080p+ است که به قدرت گرافیکی کمتری نیاز دارد. بنچمارک AnTuTu 9 نیز یک تست ترکیبی است که در نتیجه تاثیر دارد.

در این تست جدید اسنپدراگون Galaxy S23 Ultra این به طور قابل توجهی سریعتر از تراشه نسل اول اسنپدراگون 8+ و حتی A16 Bionic داخل آیفون 14 پرو مکس است.

مرجع GFX Galaxy S23 Ultra

وقتی صحبت از پردازش گرافیکی به میان می‌آید، گلکسی اسنپدراگون 8 نسل 2 یک برنده آشکار است. تقریباً در تمام تست‌های بدون صفحه نمایش، گلکسی اس 23 اولترا پیشتاز بود و تنها در تست‌های صفحه نمایش گوشی‌های با وضوح پایین‌تر شکست خورد.

نتیجه

به طور کلی، سری جدید گلکسی S23 نسبت به نسل های قبلی خود ارتقاء قابل توجهی ارائه می دهد. در همین حال، کاربران در بازارهای ایران، اروپا و هند احتمالاً بیشترین سود را خواهند برد، زیرا نسل دوم گلکسی اسنپدراگون 8 با اختلاف زیادی تراشه اگزینوس 2200 سال گذشته را شکست داده است.

به طور کلی باید گفت که Galaxy S23 Ultra در تست های CPU حدود 30 تا 35 درصد سریعتر از Galaxy S22 Ultra بوده است. همچنین در بنچمارک کامپوزیت AnTuTu 9 حدود 30 درصد بهتر عمل کرد. در تست های گرافیکی GFX Bench و 3DMark، گاهی اوقات عملکرد خیره کننده 2 برابری را نشان می دهد، اما در اکثر سناریوها از 80 تا 90 درصد بهبود یافته است.

علاوه بر عملکرد پردازشی عالی، سری گلکسی S23 از سیستم خنک کننده بهبود یافته نیز بهره می برد. برای بررسی عملکرد تخلیه گرما و بهینه سازی مصرف انرژی باید منتظر بررسی های کامل تر بود.

نظر شما در مورد بنچمارک های Galaxy S23 Ultra چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا