اخبار فناوری

دور جدید اخراج کارکنان شیائومی آغاز شد. افزایش سطح اخراج به چه معناست؟!

این روزها در دنیای فناوری، بیش از هر زمان دیگری اخبار مربوط به اخراج شرکت ها را می شنویم. متا، توییتر، آمازون و سایر شرکت ها از جمله این اخراج ها هستند. اکنون به نظر می رسد دور جدید اخراج کارکنان شیائومی آغاز شده است. اما این افزایش سطح اخراج به چه معناست؟ با مایفون مگ با بودن

دور جدید اخراج کارکنان شیائومی آغاز شد. افزایش سطح اخراج به چه معناست؟!

تقریباً هر شرکت فناوری اخیراً کارکنان خود را برای رسیدگی به مسائل جاری اخراج کرده است. حتی شیائومی و سایر برندهای برتر مستقر در چین نیز از مشکلات اقتصادی در امان نیستند و اخراج های گسترده را آغاز کرده اند. شرکت چینی شیائومی تاکنون کارمندان زیادی را اخراج کرده است. اکنون دور جدید اخراج ها در حال انجام است. اگرچه هنوز اطلاعاتی در مورد کدام بخشی از پرونده ها وجود ندارد، اما سطح این اخراج ها کمتر از 15 درصد نخواهد بود.

به همین دلیل می توان گفت که اخراج کارکنان شیائومی همچنان متوقف نمی شود. همانطور که منابع مختلف گفته اند، نرخ اخراج شیائومی از بخش به بخش دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، اخراج کارکنان در چین به 75 درصد و بخش اینترنت اشیا به 40 درصد می رسد. در همین رابطه یکی از مسئولان شیائومی گفته است که کاهش تعداد کارمندان و افزایش بهره وری باعث کاهش هزینه ها می شود. همچنین نقشه راه خود را به عنوان یک اصل برای ادامه کار بر روی کاهش هزینه و کوچک سازی به منظور حفظ عملکرد کلی خود در سال آینده ترسیم کرد.

دور دیگری از اخراج کارمندان شیائومی

برخی منابع نزدیک به شیائومی نیز فاش کرده اند که در پایان سال اخراج هایی وجود خواهد داشت. شیائومی تمام مراحل قانونی و انطباق را دنبال کرد و یک خط مشی جبران خسارت N+2 را اتخاذ کرد. ضمناً در این شرکت همیشه دوبرابر تعطیلات قانونی سالانه وجود دارد که گرفته نشده است. به نظر می رسد که تعداد اخراج هایی که رسانه ها گزارش می کنند اشتباه است و در واقع به این حد نمی رسد. شیائومی می داند که اطلاعات نادرست از کجا می آید و به زودی از این ناشران شکایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری GizChinaاین ممکن است برای بسیاری از خوانندگان عجیب به نظر برسد. منظور ما آخرین گزارش شیائومی است که نشان می دهد این شرکت در شرایط جدیدی قرار گرفته و اگرچه مسیرش هموار نبوده اما توانسته به راه خود ادامه دهد. به عنوان مثال، در سه ماهه سوم سال جاری، درآمد کسب و کار گوشی های هوشمند شیائومی 42.514 میلیارد یوان (معادل 6.1 میلیارد دلار) بود که نسبت به سال قبل 11.1 درصد کاهش داشت.

دور دیگری از اخراج کارمندان شیائومی

مجموع درآمد شیائومی در این سه ماهه 70.474 میلیارد یوان (معادل 10.12 میلیارد دلار) بوده که نشان دهنده کاهش قابل توجه 9.7 درصدی نسبت به سال قبل است. سود خالص تعدیل شده 2.117 میلیارد یوان (معادل 0.3 میلیارد دلار) بود که نسبت به سال قبل 59.1 درصد کاهش داشت. این گزارش نشان می دهد که تا 30 سپتامبر سال جاری، گروه شیائومی در مجموع 35314 کارمند تمام وقت داشته است. از این میان، 32609 نفر از چین هستند. نظر کاربران مایفون مگ در مورد دور جدید اخراج کارمندان شیائومی چیست؟ آیا این شرکت می تواند در آینده به موقعیت متعادل تری دست یابد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا