اخبار فناوری

اتحادیه اروپا ممکن است لایحه باتری های قابل تعویض در دستگاه های هوشمند را تصویب کند

هیچ راهی برای نادیده گرفتن این واقعیت وجود ندارد که اتحادیه اروپا سخت تلاش کرده است تا تفاوتی در نحوه استفاده از تلفن های هوشمند ایجاد کند. در طول چند ماه گذشته، ما دیدیم که اتحادیه اروپا چگونه اپل را به کار گرفته است استفاده اجباری از USB Type-C تحت فشار قرار دادن علاوه بر این، قانونی در دست اجراست که به کاربران آیفون و آیپد اجازه استفاده از آن را می دهد فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث علاوه بر اپ استور اپل. بالاخره اتحادیه اروپا نیز به دنبال اعمال 5 سال آپدیت امنیتی و 3 سال سیستم عامل برای آیفون و دستگاه های اندرویدی. امروز، آخرین تلاش اتحادیه اروپا با هدف آسان‌تر کردن تعویض باتری گوشی‌های هوشمند برای همه کاربران است. ما چندین سال است که چنین چیزی را در هیچ دستگاه هوشمندی ندیده ایم.

باتری قابل تعویض در فاکتور جدید اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا اخیراً مقررات جدیدی را برای دوام بیشتر و قابل استفاده مجدد باتری گوشی های هوشمند پیشنهاد کرده است. مقررات جدید فقط مربوط به تعویض باتری نیست. با این حال، جنبه هایی مانند چرخه عمر باتری، استخراج مواد، دفع و غیره را نیز در نظر می گیرد. اگر این مقررات اجرایی شوند، باتری‌های قابل تعویض گوشی‌های هوشمند می‌توانند پس از سال‌ها غیبت در نهایت به بازار بازگردند.

علاوه بر این، پیشنهاد جدید همچنین دریافت اطلاعات بیشتر در مورد باتری تلفنی که می‌خرند را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر می‌کند. این تغییر توسط استیکرها یا کدهای QR ارائه می شود. اگر باتری گوشی را در اتحادیه اروپا خریداری کرده اید، می توانید اطلاعاتی مانند ظرفیت، عملکرد، دوام، ترکیب شیمیایی و غیره را دریافت کنید.

باتری قابل تعویض در فاکتور جدید اتحادیه اروپا

باتری قابل تعویض در فاکتور جدید اتحادیه اروپا

مقررات جدید نه تنها به نفع مصرف‌کنندگان، بلکه به نفع جامعه به‌عنوان یک کل است، زیرا این پیشنهاد از تولیدکنندگان می‌خواهد که شروع به کار و اجرای یک «سیاست دقت لازم» کنند که به خطرات اجتماعی و زیست‌محیطی مرتبط با تولید باتری‌ها می‌پردازد. این بدان معناست که باتری های تولید شده باید دارای حداقل سطح مواد بازیافتی 16 درصد کبالت، 85 درصد سرب، 6 درصد لیتیوم و 6 درصد نیکل باشند.

آخرین مقررات اتحادیه اروپا نه تنها در مورد باتری های استاندارد گوشی های هوشمند اعمال می شود، بلکه شامل باتری های SLI، LMT، EV و صنعتی نیز می شود. در حالی که همه اینها خوب به نظر می رسد، سازندگان هنوز سه سال و نیم فرصت دارند تا شروع به طراحی باتری هایی کنند که به کاربران امکان می دهد “خودشان آنها را خارج و جایگزین کنند.” می توانید بیانیه مطبوعاتی کامل اتحادیه اروپا را از طریق این لینک خواندن.

ایده این که بتوانم باتری گوشی خود را عوض کنم دوست داشتنی به نظر می رسد. اما شناخت شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ، کار آسانی نیست. مطمئناً حق تعمیر جابجایی عالی بوده است، اما باید درک کنیم که تعویض باتری در این مرحله به سطح خاصی از مهارت نیاز دارد که کاربر معمولی آن را ندارد. از سوی دیگر، باتری های قابل تعویض توسط کاربر ایده بسیار خوبی هستند. باتری را خارج می کنید، باتری جدید را در دستگاه خود قرار می دهید و بلافاصله آماده استفاده از آن هستید.

نظر شما در مورد قانون اتحادیه اروپا در مورد باتری های قابل تعویض اجباری چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا