اخبار فناوری

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای همه اعضای خانواده آیفون ۱۵ و دردسرهای آن

اپل با مدل‌های پرو آیفون ۱۴ بالاخره رزلوشن دوربین اصلی را ارتقا داد. عدد ۱۲ مگاپیکسل که سال‌ها برای دوربین اصلی آیفون‌ها ذکر می‌شد به ۴۸ مگاپیکسل رسید، موضوعی که برای اکوسیستم اندروید تقریبا خاطره است؛ حداقل از نظر تعداد پیکسل! می‌دانیم همین رزلوشن برای مدل‌های پرو iPhone 15 نیز حفظ خواهد شد. با این حال خبر خوب این‌که دوربین آیفون ۱۵ معمولی ارتقا خوبی خواهد داشت.

دوربین آیفون ۱۵ عادی هم ۴۸ مگاپیکسلی است

ماه گذشته در مایفون مگ خواندیم که آیفون 15 و 15 پلاس به دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد. این شایعه دوباره تکرار می‌شود.

جدیدترین شایعه منتشر شده پیرامون دوربین آیفون 15 و مشکلات تامین حسگر تصویر است. گفته شده اپل یکی از دلایلی است که سونی در سال ۲۰۲۳ فشار زیادی را احساس می‌کند، زیرا بیشتر گوشی‌های هوشمند اپل دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خواهند بود.

این گزارش می‌گوید که اپل «به‌روزرسانی کامل»ی را برای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی سری آیفون ۱۵ انجام خواهد داد. این صرفا با مدل‌های پرو صورت نمی‌گیرد بلکه مدل‌های پایه و پلاس هم به همین حسگر مجهز خواهند شد.

با این تغییر، تقاضا برای سخت افزار افزایش یافته و سونی فشار بالایی را تحمل خواهد کرد. در ادامه این گزارش آمده که در آینده نزدیک ممکن است سونی، پس از سفارش‌هایی که به شرکت‌های دیگری مانند TSMC در سال گذشته داده بود، فرآیند back-end خود را بیشتر گسترش دهد.

یکی از دلایلی که سونی با نگرانی‌های تولید مواجه شده، این است که برای تولید حسگر تصویر ارتقا از دولایه به سه‌لایه سخت‌تر از ارتقا از یک‌لایه به دولایه است. جدیدترین حسگرهای CMOS سونی بر فناوری stacking تکیه دارند که فوتودیودها و مدارهای تقویت‌کننده را روی هم قرار می دهد.

این فرآیند تولید به این معنی است که حسگرتصویرهای سونی از حساسیت و نسبت سیگنال به نویز بهتری بهره می‌برند، به این معنی که عکس‌ها نویز تصویر کمتری دارند.

طبق گزارش‌ها، TSMC عناصر تولیدی مانند دیودهای نوری و لایه‌های منطقی را مدیریت خواهد کرد. در همین حال، سونی به شرکت‌هایی مانند Tongxin Electronics و Caiyu برای تولید بک‌اند تکیه خواهد کرد.

احتمال دارد که به همین دلیل شاهد تاخیر در عرضه هدست ویژن پرو اپل باشیم.

شما چطور فکر می‌کنید؟ سونی می‌تواند از پس این سفارش‌ها برآید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/14/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%DB%B4%DB%B8-%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا