اخبار فناوری

تلگرام امکان ثبت نام بدون سیم کارت را فراهم کرد

سال هاست که اپلیکیشن هایی مانند تلگرام و واتس اپ کاربران را ملزم به استفاده از سیم کارت و شماره تلفن برای ثبت نام در پیام رسان های خود کرده اند. اکنون، تلگرام با به‌روزرسانی جدید برنامه پیام‌رسان خود، این الزام را حذف کرده و در عین حال گزینه‌های حفظ حریم خصوصی اضافی را برای همه کاربران فراهم می‌کند.

ثبت نام بدون سیم کارت تلگرام

همه دستگاه های هوشمند از سیم کارت استفاده نمی کنند. بنابراین، محدود کردن ثبت نام به دستگاه های دارای سیم کارت یا eSIM رفتار انحصاری به نظر می رسد. امروز تلگرام از کاهش این محدودیت خبر داد و ثبت نام را برای همه حتی افرادی که شماره تلفن ندارند امکان پذیر کرد.

از آنجایی که این فرآیند هنوز تایید نشده است، تلگرام با Fragment شریک شده است. Fragment به کاربران این امکان را می دهد که یک شماره ناشناس برای ورود به تلگرام ایجاد کنند. این شماره مانند یک سیم کارت خصوصی و انحصاری برای شماست.

در کنار این قابلیت، تلگرام امکانات امنیتی گسترده تری را نیز اضافه کرده است. یکی از مواردی که ممکن است با آن آشنا باشید تایمر حذف خودکار برای چت های خاص است. اکنون تلگرام گزینه ای برای تنظیم تایمر خودکار اضافه کرده است که تمام چت ها را پس از مدت زمان مشخصی حذف می کند. پس از تنظیم تایمر، تمام چت های جدید یک شمارش معکوس خواهند داشت که توسط شما مشخص شده است. کاربران همچنین می توانند چت های قدیمی تر را به تایمر حذف خودکار اضافه کنند.

ثبت نام بدون سیم کارت تلگرام

ثبت نام بدون سیم کارت تلگرام

برای کسانی که اغلب در گروه های بزرگ چت می کنند، تلگرام چند ویژگی را در رشته های پیام رسانی خود به روز کرده است. اولین مورد، به‌روزرسانی جدید «Topics 2.0» است که موضوعات گروهی را در چندین رشته سازماندهی می‌کند و به صفحه چت بزرگ احساس یک انجمن می‌دهد.

دومین ویژگی برای تنظیمات گروه، فیلتر جدید «Aggressive Anti-Spam» است. به جای تکیه بر گزینه های شخص ثالث برای مسدود کردن و گزارش هرزنامه، الگوریتم جدید تلگرام می تواند از پیام های هرزنامه بیشتری برای محافظت از کاربران در چت های گروهی با بیش از 200 عضو ثبت شده پشتیبانی کند. ادمین‌ها توانایی پرچم‌گذاری موارد مثبت کاذب را دارند، همانطور که اغلب در مورد تاکتیک‌های قوی‌تر اتفاق می‌افتد.

در مجموع، ویژگی های جدید تلگرام احتمالا برای بسیاری مفید خواهد بود. کاهش نیاز به سیم کارت به این معنی است که کاربران بیشتری می توانند در دستگاه های بیشتری به تلگرام دسترسی داشته باشند.

نظر شما در مورد ثبت نام بدون سیم در تلگرام و سایر امکانات اضافه شده به آخرین نسخه این پیام رسان محبوب چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا