اخبار فناوری

دوربین گلکسی S24 Ultra احتمالا دارای زوم ۵ برابری اپتیکال نخواهد بود

اوایل سال جاری میلادی بود که سامسونگ، گلکسی اس ۲۳ اولترا را با سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 معرفی کرد. این سنسور، بالاترین وضوح در تمام بازار را دارد. اما از نظر اندازه، بزرگ ترین نیست. به همین دلیل، سنسور مذکور مشکلاتی دارد. برای مثال، نویز در قسمت های تیره تصویر، بالا است. هم اکنون گفته می‌شود که دوربین گلکسی S24 Ultra دارای زوم 5X اپتیکال نخواهد بود.

دوربین تله فوتو گلکسی S24 Ultra توانایی زوم ۵ برابری نخواهد داشت

برخی از طرفداران سامسونگ امیدوار بودند که این غول فناوری کره ای، از یک سنسور بزرگ تر در گوشی پرچمدار آینده خود استفاده کند‌. اما به نظر نمی رسد که تا دو سال آینده این اتفاق بیفتد. بله درست خواندید! طبق گفته‌های Ice Universe، سامسونگ قصد دارد از همان سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 در Galaxy S24 Ultra و Galaxy S25 Ultra استفاده کند. وی ادعا می‌کند که توانایی زوم اپتیکال دوربین اصلی گلکسی اس ۲۴ اولترا، از ۳ به ۵ برابر ارتقاء نخواهد یافت. پیش از این شایعه شده بود که دوربین تله فوتو ۳ برابری S23 Ultra با نسخه 5X در نسل آینده جایگزین خواهد شد. در حال حاضر به نظر می‌رسد که تنها دوربین تله فوتو 10X گلکسی اس ۲۴ اولترا در حال ارتقاء است‌‌.

گفته شد که Galaxy S24 Ultra از همان سنسور قبلی ISOCELL HP2 برای دوربین اصلی استفاده خواهد کرد. حتی شایعه شده که این سنسور برای Galaxy S25 Ultra نیز به کار گرفته خواهد شد. به نظر می‌رسد که سامسونگ طبق معمول به مدت سه سال از یک سنسور استفاده خواهد کرد. برای مثال، یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی در گوشی های گلکسی اس ۲۰ اولترا ، Galaxy S21 Ultra و Galaxy S22 Ultra به کار گرفته شد.

سامسونگ در بخش دوربین از رقبا عقب مانده است؟

همان طور که SamMobile اشاره می‌کند، انتظار می‌رود اپل از سنسور دوربین 1/1.14 اینچی ۴۸ مگاپیکسلی سونی در آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کند. گفته می‌شود که عملکرد این سنسور جدید سونی، مشابه IMX989 خواهد بود. سنسور مذکور در حال حاضر توسط چندین شرکت چینی مانند: ویوو، اوپو و شیائومی به کار گرفته شده است. به نظر می‌رسد که سامسونگ در بخش دوربین نه تنها از کمپانی های چینی، بلکه حتی از اپل نیز عقب خواهد ماند.

سری گلکسی اس 24 با همان دوربین سلفی نسل قبل معرفی خواهد شد

نظر شما چیست؟ آیا با وجود استفاده از سنسور مشابه، سامسونگ می‌تواند کیفیت دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا را ارتقاء دهد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/24/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-s24-ultra-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%88%D9%85-%DB%B5-%D8%A8%D8%B1%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا