اخبار فناوری

ساعت رسمی کشور چقدر است؟ نوروز 1402 و سردرگمی ساعت های هوشمند

شاید از امروز ۲ آوریل ۱۴۰۲ برای شما هم پیش آمده باشد که ساعت تلفن همراه یا لپ تاپ یا سایر محصولات هوشمند با ساعت دوستانتان متفاوت باشد. اما زمان دقیق آن چقدر است؟ نوروز 1402 و به هم ریختگی ساعت های هوشمند دستگاه ها به دلیل تصمیم به خروج از سامانه تابستانی و عدم جابجایی ساعت رسمی کشور است.

ساعت رسمی کشور

سال 1402 سالی است که ساعت جلو نمی رود. این تصمیم به عنوان ساعت تابستانی و افزایش کارایی نور روز شناخته شد و امسال این زمان اعمال نخواهد شد، یعنی زمان به جلو کشیده نخواهد شد.

این در حالی است که برخی از موبایل ها یا رایانه ها و … طبق تنظیمات معمول و وجود نام ایران در فهرست کشورهای مشمول سامانه تابستانی تغییر ساعت داده اند.

اولین قدم برای حل این مشکل ورود به وب سایت است Time.ir برو ساعت رسمی کشور رو چک کن اگر ساعت دستگاه شما با این ساعت یکی بود، مشکلی ندارید، اما در غیر این صورت، می توانید 2 روش زیر را دنبال کنید:

1- وارد بخش تنظیمات ساعت دستگاه خود شوید.

اگر گزینه Daylight Savings دارد، آن را خاموش کنید. در فارسی احتمالاً به “صرفه جویی در ساعت تابستانی” ترجمه شده است.

2- اگر این گزینه را ندارد، حالت ساعت خودکار را بردارید و زمان را به صورت دستی یک ساعت به عقب برگردانید.

توجه: در این صورت ممکن است برخی از نرم افزارهای شما کار نکنند. بنابراین نمی توانید تغییر دهید و منتظر بمانید تا این زمان به صورت خودکار تنظیم شود.

چه دستگاه دارید؟ آیا با این مشکل مواجه هستید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا