اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Reno9 A – میان‌رده اوپو با نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED و پردازنده SD695 5G | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : کمپانی اوپو حدود سه هفته پیش و در آخرین روزهای ماه می سال جاری میلادی خانواده Reno 10 را با سه عضو Reno10 Pro ،Reno10 و +Reno10 Pro به بازار گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. حالا شرکت چینی در گامی رو به عقب از افزودن محصول جدیدی به نسل قبلی این خانواده یعنی Reno9 با نام Reno9 A خبر داده است. این گوشی که در رده میانی دسته‌بندی می‌شود، قرار است در بازار ژاپن عرضه شود و مشخصات کلی آن از جمله اندازه نمایشگر، چیپ‌ست پردازشی و وضوح دوربین اصلی نسبت به اعضای پیشین این سری با افت روبه‌رو شده است.

Reno9 A با طرحی که اوپو از آن با عنوان Glow design یاد می‌کند ساخته شده که ترکیبی از پنل پشتی شیشه‌ای را ارائه می‌دهد و در برابر خط و خش مقاوم است. این گوشی با داشتن استاندارد حفاظتIPX8 در برابر نفوذ رطوبت و غوطه‌وری در آب شفاف با عمق و زمان مشخص محافظت می‌شود. محصول جدید شرکت چینی در اندازه‌های 7.8×74×160 میلی‌متر طراحی شده و 183 گرم وزن دارد.

اندازه صفحه‌نمایش این گوشی از سه عضو دیگر خانواده کوچک‌تر بوده و از 6.7 اینچ به 6.4 اینچ کاهش یافته است. این پنل با فناوری AMOLED ساخته شده و با داشتن وضوح فول اچ‌دی پلاس (معادل 2400×1080 پیکسل) تراکم پیکسلی 409ppi را به دست می‌دهد. نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه 89.4 درصد بوده و نرخ به‌روزرسانی و نمونه‌برداری لمسی آن به ترتیب 90 و 180 هرتز عنوان شده است.

در یک سوم بالایی بخش پشتی قاب مستطیل شکلی به صورت افقی جای گرفته که خود یک فریم برجسته را در بر می‌گیرد و سه دوربین و یک فلش LED در این بخش قرار دارند. دوربین اصلی گوشی یک نمونه 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 است و یک ماژول اولترا واید با میدان دید 120 درجه‌ای و f/2.2 در کنار یک واحد ماکروی 2 مگاپیکسلی دیگر اجزای این بخش را تشکیل می‌دهند. در حفره‌ای که در سمت چپ و بالای پنل نمایشگر پانچ شده، یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دیده می‌شود که گشودگی دیافراگم آن f/2.4 بوده و در مقایسه با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی Reno 9 و Reno9 A با افت مواجه شده است. مطابق اعلام اوپو، هر دو دوربین سلفی و اصلی Reno9 A از فیلم‌برداری 1080p با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

اوپو برای امور پردازشی این گوشی تراشه 6 نانومتری Snapdragon 695 5G را در نظر گرفته است؛ چیپ‌ستی که حدود دو سال از معرفی آن می‌گذرد و به دو هسته Cortex-A78 در کنار شش هسته Cortex-A55 مجهز شده و پردازنده گرافیکی دستگاه Adreno 619 است. رم 8 گیگابایتی Reno9 A از نوع LPDDR4x بوده و شرکت سازنده 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 برای آن در نظر گرفته که با استفاده از اسلات microSDXC می‌تواند تا 1 ترابایت دیگر افزایش یابد. همچنین رم دستگاه را می‌توان تا 8 گیگابایت دیگر به طور مجازی و با استفاده از حافظه داخلی ارتقاء داد.

ظرفیت باتری دستگاه بدون تغییر نسبت به Reno 9 و Reno 9 Pro همچنان 4,500 میلی‌آمپر ساعتی است اما توان شارژ از 67 وات به 18 وات کاهش یافته است.

Reno9 A یک گوشی دو سیم‌کارته به شمار می‌رود که از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی می‌کند و وای‌فای 802.11 b/g/n/ac، بلوتوث 5.1، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و درگاه USB-C از جمله امکانات ارتباطی آن عنوان شده است. این گوشی همچنین از سامانه‌های مسیریابی GLONASS ،BeiDou ،GPS و GALILEO پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت Reno9 A زیر لایه نمایشگر قرار دارد و علاوه بر آن، از دوربین سلفی گوشی هم می‌توان برای گشودن قفل نمایشگر از طریق تشخیص چهره استفاده کرد.

محصول جدید اوپو با اندروید 13 و ColorOS13 در دو رنگ مشکی (Night Black) و سفید (Moon White) ارائه می‌شود. سفارش اولیه این گوشی از روز معرفی آغاز شده و قرار است از روز پنج‌شنبه 22 ژوئن (1 تیر) با قیمت 40,656 ین (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 288 دلار) در اختیار کاربران ژاپنی قرار گیرد. گفتنی است که اوپو در خصوص احتمال عرضه این گوشی در بازارهای جهانی اطلاعاتی منتشر نکرده است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4937-introducing-oppo-reno9-a.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا