اخبار فناوری

گلکسی اس 24 اولترا می تواند با سنسور دوربین جدید و زوم دیجیتال 150 برابری ارائه شود

سامسونگ امسال برای اولین بار از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی در این مدل استفاده کرد Galaxy S23 Ultra به خودی خود استفاده می کند و طبق آخرین شایعات، غول کره ای این رویه را در زمان رونمایی از گلکسی اس 24 اولترا حفظ خواهد کرد. تنها تفاوت این است که گفته می شود این شرکت در حال توسعه یک سنسور دوربین جدید برای استفاده در گوشی های هوشمند رده بالای خود برای سال 2024 است.

سنسور دوربین جدید Galaxy S24 Ultra

بعلاوه سملوور، بعید است سامسونگ از حسگر HP2 مشابه دوربین اصلی گلکسی اس 24 اولترا استفاده کند. منابع صنعتی ناشناس می گویند که این شرکت حسگر جدیدی را برای پرچمدار سال آینده توسعه خواهد داد. با توجه به اینکه این شرکت تجربه زیادی در توسعه دوربین های با وضوح بالا برای گوشی های رده بالای خود دارد، انجام این موفقیت برای سامسونگ نباید دشوار باشد.

اولین پرچمدار 108 مگاپیکسلی این شرکت، گلکسی اس 20 اولترا بود که در نهایت به یک سنسور 200 مگاپیکسلی برای گلکسی اس 23 اولترا تبدیل شد. قرار دادن چنین سنسوری برای گوشی‌های هوشمند ممکن است کارایی کمتری داشته باشد، زیرا یک سنسور 200 مگاپیکسلی منطقه کوچک‌تری را پوشش می‌دهد. این بدان معنی است که هر پیکسل کوچکتر خواهد بود و میزان نوری که هر پیکسل می تواند جذب کند کاهش می یابد. با این محدودیت، سامسونگ جادوگری نرم افزاری معمول خود را برای بهبود چشمگیر کیفیت تصویر اضافه می کند.

سنسور دوربین جدید Galaxy S24 Ultra

سنسور دوربین جدید Galaxy S24 Ultra

با دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 24 اولترا، ما گمان می کنیم که سامسونگ حداقل می تواند سعی کند اندازه پیکسل های بالای 0.6 میکرومتر را اضافه کند. به غیر از این، یکی از شایعات این است که پرچمدار آینده قادر به زوم دیجیتال 150 برابری خواهد بود. اگر فکر می‌کردید زوم دیجیتال 100 برابری در گلکسی اس 23 اولترا بیش از حد است، سامسونگ ممکن است قدمی فراتر بگذارد، اگرچه ما مطمئن نیستیم که زوم دیجیتال 150 برابر چقدر مفید خواهد بود.

با این حال، با نگاهی به بحث های اخیر در مورد عکس های جعلی از ماه، ما انتظار داریم این شرکت از تاکتیک های فریبنده خود درس بگیرد و به جای استفاده از تکنیک های یادگیری ماشینی برای بهبود کیفیت تصویر، منابع و استعداد خود را به بهبود دوربین واقعی اختصاص دهد. با فرض اینکه دوربین گلکسی اس 24 اولترا به شدت بر چنین اقداماتی متکی است، سامسونگ باید آن را با دقت بیشتری در گوشی بعدی خود ادغام کند.

اسنپدراگون 8 نسل 3 که قرار است گلکسی اس 24 اولترا را تامین کند، می‌تواند تصاویر 200 مگاپیکسلی را نیز با ISP (پردازنده سیگنال تصویر) تقویت کند، اگرچه ما چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانیم.

نظر شما در مورد سنسور عکس جدید Galaxy S24 Ultra چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا