اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Poco M6 Pro با صفحه‌نمایش 90 هرتزی و پردازنده SD 4 Gen 2 – نام دیگری برای Redmi 12 5G | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : زیر مجموعه پوکوی شرکت شیائومی در روز شنبه 5 آگوست 2023 (14 مرداد 1402) از میان‌رده سطح پایینی با نام Poco M6 Pro رونمایی کرده که جانشینی برای Poco M5 سال گذشته به‌حساب می‌آید و از لحاظ مشخصات تقریباً هیچ تفاوتی با Redmi 12 5G ندارد. این گوشی بدین‌ترتیب به یک نمایشگر بزرگ 90 هرتزی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و پروسسور Snapdragon 4 Gen 2 مجهز شده که از لحاظ لیتوگرافی ساخت و نوع هسته‌های پردازشی پیشرفته‌ترین چیپ‌ستی‌ست که تا به امروز در خانواده Poco M شرکت شیائومی به‌کار گرفته شده است. این گوشی که از اتصال 5G نیز پشتیبانی می‌کند برخلاف اغلب اعضای یکی دو سال گذشته این سری از طراحی مینیمال و ساده‌تری بهره می‌برد.

در کلاس گوشی‌های Poco M شرکت شیائومی معمولاً نباید انتظار بالایی از مشخصات پایه و اصلی دستگاه مثل فناوری ساخت صفحه‌نمایش، دوربین اصلی و پردازنده داشت و بدنه همواره پلاستیکی گوشی نیز از حد و اندازه‌های تعریف شده برای این رده قیمتی فراتر نمی‌رود. جذابیت اصلی این برند اما اغلب در طراحی جسورانه و رنگ‌آمیزی اغراق‌آمیز، اندازه بزرگ صفحه‌نمایش و تا حدودی گزینه‌های قابل‌قبول برای باتری و شارژر است؛ مواردی که پیش از این در اغلب گوشی‌های این زیر مجموعه تکرار شده‌اند. بر همین منوال Poco M6 Pro نیز از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری و مولتی‌مدیایی حرف چندانی برای گرفتن ندارد و جایگاه پایین آن در رده میانی با انتظارها از یک پوکو ام در یک راستا قرار دارد.

طراحی گوشی برخلاف مدل‌های پر زرق و برق یکی دو سال گذشته از Poco M3 Pro 5G گرفته تا همین Poco M5 سال قبل، به‌گونه ساده‌تری صورت پذیرفته و به‌خصوص در رنگ مشکی ظاهر کلاسیکی به خود گرفته است. در بخش پشتی گوشی در هر دو رنگ سبز تیره و مشکی دستگاه نوار سیاه رنگی در نزدیک به یک‌چهارم بخش بالایی جا دارد که لنزهای دوربین و فلش LED را در بر گرفته و نشان Poco نیز در همین قسمت قرار دارد. دوربین سلفی پانچی درون صفحه‌نمایش ظاهر مدرن‌تری به گوشی بخشیده اما همچنان ظاهراً با حاشیه‌های ضخیمی در دورتادور نمایشگر روبرو می‌شویم.

صفحه‌نمایش 6.79 اینچی LCD دستگاه از وضوح فول اچ‌دی پلاس با نرخ رفرش 90 هرتزی برخوردار است و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن نیز به 550 نیت می‌رسد. سرعت برداشت تاچ در این پنل حداکثر 240 بار در هر ثانیه است که برای یک گوشی رده پایین رقم قابل‌قبولی خواهد بود. پوشش محافظ روی این صفحه‌نمایش از نوع Gorilla Glass است اما در حالی‌که شیائومی هنوز به نوع و ورژن این شیشه اشاره‌ای نکرده با توجه به حضور Gorilla Glass 3 در Redmi 12 5G احتمالا در این‌جا نیز شرایط تغییری نکرده است.

تنها دوربین واقعی بخش پشتی Poco M6 Pro یک نمونه 50 مگاپیکسلی‌ست که آن را یک سنسور تزئینی 2 مگاپیکسلی عمق میدان همراهی می‌کند وضوح دوربین سلفی بالای پنل نیز 8 مگاپیکسل است. سنسور اثر انگشت در کناره گوشی قرار دارد و احتمالاً از دوربین سلفی بالای پنل نیز می‌توان برای تشخیص چهره و بازگشایی قفل رابط کاربری استفاده کرد.

پردازنده 4 نانومتری گوشی از نوع Snapdragon 4 Gen 2 انتخاب شده که به دو هسته A78 و شش هسته A55 مجهز شده و حداکثر 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. رم نسخه 6 گیگابایتی گوشی با کمک حافظه داخلی تا 6 گیگابایت دیگر نیز قابل افزایش است و بدین‌‌ترتیب در مجموع 12 گیگابایت رم را ارائه می‌کند.

ظرفیت باتری گوشی 5 هزار میلی آمپر ساعت است که با حداکثر توان 18 واتی شارژر تغذیه می‌شود. همراه دستگاه البته یک شارژر 22.5 واتی ارائه می‌شود که عملاً تنها 18 وات از توان آن برای این مدل از طریق درگاه USB-C قابل استفاده خواهد بود. Poco M6 Pro طبق انتظار از اتصالات سیم‌کارتی 4G و 5G، وای‌فای دو باند نسخه 5، بلوتوث 5، درگاه اینفرارد و مسیریاب‌های ماهواره‌ای تک فرکانسی پشتیبانی می‌کند و جک 3.5 میلی‌متری هدست نیز بر بالای آن به‌چشم می‌خورد.

Poco M6 Pro از نهم آگوست (18 مرداد 1402) به‌صورت اختصاصی از طریق پلتفرم flipkart با قیمت 10,999 روپیه (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 133 دلار آمریکا) برای نسخه 4GB/64GB ارائه شده و نسخه 6GB/128GB آن نیز 12,999 روپیه (157 دلار) قیمت دارد. از احتمال حضور این گوشی در دیگر بازارها و قیمت در نظر گرفته شده برای آن اطلاعاتی رسمی در دسترس نیست.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5021-introducing-poco-m6-pro.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا