اخبار فناوری

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2022; اپل همیشه در صدر است

اپل بدون شک یکی از موفق ترین شرکت های جهان است که با ایجاد پلتفرمی پویا و محبوب توانسته است محصولات خود را به موفقیت جهانی برساند. اخیرا آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2022 منتشر شده است که نشان می دهد اپل همچنان در صدر جدول قرار دارد. با مایفون مگ با

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2022; رشد درآمد بسیار خوبی برای اپل به لطف محصولات 5G

بر اساس آخرین داده های Counterpoint Research، فروش جهانی گوشی های هوشمند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش یافته است. کاهش 12 درصدی حجم عرضه محصول نیز خبر بدی است، اما افزایش 10 درصدی میانگین قیمت فروش (ASP) تا حد زیادی مشکل کاهش عرضه دستگاه را کاهش داده است. با توجه به این افزایش قیمت، تلفن های 5G 46 درصد از کل حجم تولید بازار را در سه ماهه سوم به خود اختصاص دادند که یک بالاترین جدید است.

به گفته موسسه Counterpoint، مصرف کنندگان برای تلفن های 5G پنج برابر بیشتر از سایر افراد برای تلفن های غیر 5G پرداخت می کنند. علاوه بر این، در سه ماهه سوم سال جاری، اپل 10 درصد افزایش درآمد آیفون را ثبت کرد، در حالی که میانگین قیمت فروش آن 7 درصد افزایش یافت. طبق آمارهای درآمدی، اپل همچنان در صدر جدول فروش در سه ماهه سوم سال 2022 باقی مانده است و 42 درصد از درآمد جهانی گوشی های هوشمند از جولای تا سپتامبر را به خود اختصاص داده است.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2022

این آمار افزایش قابل توجهی را از 37.1 درصد در درآمد جهانی اپل از گوشی های هوشمند در سه ماهه مشابه سال گذشته نشان می دهد. طی این سه ماه، اپل آیفون 14، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس را عرضه کرد. آیفون 14 پلاس، با همان اندازه صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس (6.7 اینچ)، متاسفانه تنها در هفته اول اکتبر عرضه شد.

درآمد سه ماهه سوم اپل در حال حاضر 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که میانگین قیمت فروش سه ماهه سوم آن در سال 2022 نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش یافته است. این موسسه آماری همچنین اشاره کرد که رویکرد مثبتی نسبت به درآمد سه ماهه سوم اپل به دلیل فروش آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس نسبت به مدل های پرو سال گذشته وجود دارد.

در سه ماهه سوم، سامسونگ 18.3 درصد از درآمد جهانی گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داد که اندکی نسبت به 18.5 درصدی که سازنده در سال 2021 داشت، کاهش داشت. اگرچه محصولات گران قیمت مانند Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip در لیست محصولات سامسونگ موجود است، ASP سامسونگ (متوسط) قیمت فروش) تنها 2٪ افزایش یافته است. در این دوره، گوشی‌های تاشو تقریبا دو برابر شد و درآمد سامسونگ در این سه‌ماهه نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۲۱ حدود ۴ درصد کاهش داشت.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2022

شیائومی با سهم 8.3 درصدی از کل درآمد تولید شده در بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. این آمار نسبت به سهم 7.8 درصدی آن در سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش خوبی نشان می دهد. به لطف فروش قوی شیائومی در بازارهای رده پایین و میان رده، فروش جهانی گوشی های این شرکت نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش یافته است.

با این حال، شیائومی شاهد کاهش تقریبا 1.5 درصدی درآمد ناشی از فروش گوشی های هوشمند با قیمت بالای 300 دلار بود. امسال، شیائومی به جای بازار کمتر از 200 دلار، بر روی گوشی هایی با قیمت 200 تا 299 دلار تمرکز کرده است. در نتیجه، ASP او امسال 14 درصد افزایش یافت و به 205 دلار رسید.

Oppo و Vivo تحت تاثیر منفی بازگشت کرونا به چین در سه ماهه سوم قرار گرفتند. در سه ماهه سوم 2021، Oppo (و البته وان پلاس) تنها 6 درصد از درآمد جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2022 را به خود اختصاص داده است، در حالی که سهم 8.1 درصدی از درآمد جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2022 بوده است. سال 2021 کاهش قابل توجهی را نشان می دهد. درآمد گوشی اوپو در ماه های ژوئیه تا سپتامبر در مقایسه با سه ماه مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش یافته و میانگین قیمت فروش آن نیز 5 درصد کاهش داشته است. مشکل اوپو ظهور مجدد ویروس کرونا در چین بود که منجر به کاهش 40 درصدی عرضه کل گوشی های اوپو در سه ماهه گذشته شد.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2022

Vivo حتی افت بیشتری نسبت به Oppo داشته است، زیرا تنها 5٪ از درآمد جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری را به خود اختصاص داده است، در مقایسه با 8.5٪ در سه ماهه سوم سال 2021. Vivo با بیش از نیمی از عرضه خود دست و پنجه نرم می کند. حجم در چین به دلیل ظهور مجدد ویروس کرونا. شیوع این بیماری در سه ماهه سوم به درآمد Vivo ضربه زد و باعث شد آن نسبت به سال گذشته 43 درصد کاهش یابد. به طور متوالی، درآمد جهانی Oppo در سه ماهه سوم سال 2022 در مقایسه با درآمدهای گزارش شده برای سه ماهه دوم سال 2022 حدود 4 درصد افزایش یافت.

مطابق با PhoneArenaدر بخش سایر برندها، در سه ماهه سوم سال جاری، 20.4 درصد از درآمد جهانی گوشی های هوشمند متعلق به این بخش است. این رقم نسبت به 20.1 درصد از درآمد جهانی گوشی های هوشمند که این گروه در سه ماهه سوم سال 2021 به دست آورده اند اندکی تغییر کرده است. هارمیت سینگ ولیا، تحلیلگر اصلی Counterpoint، گفت که سهم درآمد تلفن های 5G به رکورد 80 درصد از درآمد جهانی گوشی های هوشمند رسیده است. بیش از 80 میلیارد دلار، از 69 درصد در سه ماهه سوم سال گذشته. در همان دوره، سهم درآمد گوشی های LTE با 10 درصد کاهش به 19 میلیارد دلار رسید و این تغییر از محصولات 4G به 5G توسط اپل هدایت شد که به تنهایی بیش از نیمی از درآمد تلفن های 5G را به خود اختصاص داد، زیرا بیش از 95 درصد از تلفن های آن 5G هستند. .

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا