اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Phantom V Flip – نخستین اسمار‌ت‌فون تاشوی عمودی از برند Tecno | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : اواخر فوریه 2023 بود که برند Tecno از نخستین گوشی تاشوی افقی خود با نام Phantom V Fold رونمایی کرد. حال پس از گذشت بیش از 7 ماه، این برند چینی از نخستین گوشی تاشوی عمودی خود تحت عنوان Phantom V Flip نیز پرده برداشت. بر خلاف عمده گوشی‌های فلیپ بازار که در گروه پرچمدارها قرار می‌گیرند، Phantom V Flip به رده میانی بازار تعلق دارد. اما با این وجود، هنوز هم می‌توانید ویژگی‌هایی در این دیوایس ببینید که شما را به یاد پرچمدارها بیندازد. از جمله این موارد، می‌توان به نمایشگر خارجی دایره‌شکل دستگاه اشاره کرد که دوربین‌های گوشی در حلقه‌ای به دور آن قرار گرفته اند. در ادامه به معرفی کامل Phantom V Flip می‌پردازیم.

در حالی که بیشتر سازندگان گوشی‌های تاشوی عمودی یا فلیپ تمرکز خود را روی بزرگ‌تر کردن نمایشگر خارجی معطوف کرده‌اند، Tecno تصمیم گرفت روی سبک طراحی این نمایشگر و جنبه‌های زیبایی آن کار کند. از این رو شاهد آن هستیم که در یک اقدام نوآورانه، Tecno یک پنل امولد گرد را در پشت Phantom V Flip کار گذاشته است. البته، با رعایت جانب انصاف، باید گفت که نخستین گوشی فلیپ با نمایشگر خارجی دایره‌شکل Huawei P50 Pocket است. اما برتری Phantom V Flip در آنجاست که نمایشگر خارجی آن بزرگ‌تر (1.32 اینچ) بوده و با تراکم 352 پیکسل در اینچ، کیفیت بالاتری را ارائه می‌کند.

شاید این سوال پیش بیاید که هدف از این نمایشگر خارجی چیست؟ در وهله اول، این نمایشگر می‌تواند نوتیفیکیشن‌های مهم را به کاربر نشان دهد. به این ترتیب دیگر برای مشاهده نوتیفیکیشن‌ها نیازی به باز کردن تای گوشی نخواهد بود. همچنین برخی ویجت‌های پرکاربرد را نیز می‌توان از طریق همین نمایشگر کنترل کرد. اما با توجه به تاشو بودن Phantom V Flip، شاید مهم‌ترین کارکرد این نمایشگر آن باشد که می‌توان از آن به عنوان منظره‌یاب برای گرفتن سلفی با دوربین‌های پشت استفاده کرد. جالب است بدانید، Tecno تصاویر متنوعی را به عنوان کاور برای این نمایشگر تعریف کرده و حتی یک سرگرمی تحت عنوان «حیوان خانگی تعاملی» را نیز برای آن پیش‌بینی کرده است.

همان طور که گفته شد، نمایشگر خارجی توسط حلقه‌ای احاطه شده و درون این حلقه، دو دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی تعبیه شده‌اند؛ طراحی که شرکت سازنده آن را به سیاره و سیارک‌ها تشبیه می‌کند. Phantom V Flip در دو رنگ ارغوانی (Mystic Dawn) و مشکی (Ionic Black) طراحی شده و با داشتن 195 گرم وزن، یکی از سنگین‌ترین گوشی‌های فلیپ دنیا به حساب می‌آید. ناگفته نماند، ضخامت Phantom V Flip در حالت عادی 6.95 میلی‌متر است، اما پس از تا کردن به 14.95 میلی‌متر افزایش می‌یابد.

نمایشگر اصلی Phantom V Flip یک نمونه LTPO AMOLED به قطر 6.9 اینچ و نسبت تصویر 22:9 است. این پنل رزولوشن +FHD (معادل 1080×2640 پیکسل) داشته و 94.5 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش می‌دهد. نرخ تازه‌سازی این نمایشگر بین 10 تا 120 هرتز متغیر بوده و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن به 360 هرتز می‌رسد. ناگفته نماند، با توجه به حداکثر روشنایی نقطه‌ای نمایشگر – که 1,000 نیت اعلام شده است – ظاهرا زیر نور آفتاب هم مشکلی در کار کردن با گوشی نخواهید داشت.

بدون شک، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در ساخت گوشی‌های تاشو لولای آنهاست. به گفته Tecno، لولای نمایشگر Phantom V Flip از جنس استیل گرید هوافضا بوده و می‌تواند در هر زاویه دلخواهی مابین 30 تا 150 درجه به‌صورت ثابت قرار بگیرد. شاید خیال کنید تا شدن‌های مکرر نمایشگر موجب چین‌خوردگی و یا آسیب به آن شود. در این زمینه شرکت سازنده به کاربر اطمینان می‌دهد که حتی پس از 200 هزار مرتبه باز و بسته کردن تای گوشی، مشکلی به وجود نیامده و چین‌خوردگی وسط نمایشگر کمتر از 0.11 میلی‌متر خواهد بود.

در بخش پردازشی، شرکت سازنده به استفاده از تراشه Dimensity 8050 5G بسنده کرده و این مهم‌ترین دلیل در اثبات میان‌رده بودن Phantom V Flip است. (درست مثل Razr 40 که آن هم یک گوشی فلیپ میان‌رده محسوب می‌شود) چیپ‌ست Dimensity 8050 در واقع ری‌برندشده Dimensity 1300 بوده و با لیتوگرافی 6 نانومتری TSMC ساخته شده است. این تراشه شامل یک هسته 3 گیگاهرتزی و سه هسته 2.6 گیگاهرتزی (همگی از نوع Cortex-A78) و چهار هسته 2 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A55 بوده و به گرافیک 9 هسته‌ای Mali-G77 مجهز شده است. لازم به ذکر است 8 گیگابایت رم (قابل ارتقاء تا 8 گیگابایت دیگر به شکل مجازی) و 256 گیگابایت حافظه داخلی (ظاهرا غیر قابل ارتقاء) برای Phantom V Flip در نظر گرفته شده است.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.7 قرار گرفته و به فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز است. عضو بعدی مجموعه اپتیک، یک دوربین 13 مگاپیکسلی 120 درجه است که این دوربین نیز از فوکوس خودکار بهره‌ می‌برد. جالب است بدانید، فلش LED در پشت گوشی، یک فلش حلقه‌ای است. (شبیه فلش‌های Aura Light در برخی دیوایس‌های ویوو، منتهی در اندازه به مراتب کوچک‌تر) ناگفته نماند، یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی (درون حفره) به همراه یک فلش ال‌ای‌دی (در حاشیه بالایی نمایشگر) از دیگر اعضای مجموعه دوربین این گوشی به شمار می‌روند. ظاهرا این برای اولین بار است که در یک گوشی فلیپ، دوربین جلو به فلش LED تجهیز می‌شود. این دوربین نیز ظاهراً از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

یک باتری دو سلولی به ظرفیت 4,000 میلی‌آمپر ساعت وظیفه تأمین انرژی این گوشی را بر عهده دارد. این حجم از باتری برای گوشی‌های فلیپ نسبتا زیاد بوده و وزن بالای Phantom V Flip نیز عمدتا به همین دلیل است. (مقایسه کنید با باتری 3,700 میلی‌آمپر ساعتی در Galaxy Z Flip5) باتری گوشی از استاندارد شارژ 45 واتی پشتیبانی کرده و در عرض 15 دقیقه می‌توان ذخیره آن را به 50 درصد رساند. فول‌شارژ باتری نیز 45 دقیقه طول خواهد کشید. ناگفته نماند، این باتری از شارژ بی‌سیم محروم است.

حسگر اثر انگشت گوشی روی لبه آن تعبیه شده است. بد نیست بدانید، شرکت سازنده برای حفظ Phantom V Flip از آسیب‌های احتمالی یک کیس محافظ را نیز به همراه گوشی به فروش می‌رساند. این کیس برای حالت تاشده گوشی طراحی شده و به جز محل حسگر اثر انگشت و دکمه تنظیم صدا، هر چهار لبه گوشی را می‌‌پوشاند. این کیس در قسمت بالای لولای گوشی دارای یک حلقه است که به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند Phantom V Flip را به گردن آویزان کرده و یا آن را با امنیت بیشتری در دست بگیرد.

سیستم‌عامل Phantom V Flip اندروید 13 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی HiOS 13.5 توسعه یافته است. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی می‌توان به دستیار صوتی Ella اشاره کرد که با ChatGPT یکپارچه شده است. جالب است بدانید، برای برداشت سلفی حتما نیاز به لمس گوشی نبوده و با حرکات دست و یا فرمان صوتی نیز می‌توان سلفی گرفت. قابلیت امنیتی Za-Hooc Security Solution 4.0 نیز در این گوشی حافظ داده‌های کاربر است. ناگفته نماند، Phantom V Flip یک گوشی نسل پنجمی محسوب می‌شود.

گوشی هوشمند Phantom V Flip در ابتدا راهی بازار هند خواهد شد. قیمت این محصول 49,999 روپیه هند اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 601 دلار آمریکا. Phantom V Flip ظاهراً در اروپا به قیمت 700 یورو به فروش خواهد رسید.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5094-introducing-tecno-phantom-v-flip-5g.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا