اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی +Mate 60 Pro – پیشرفته‌ترین عضو خانواده با پشتیبانی از تماس صوتی ماهواره‌ای | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : شرکت هواوی که در آخرین روزهای آگوست امسال دو گوشی Mate 60 و Mate 60 Pro را به فاصله یک روز معرفی کرد، حالا سومین و پیشرفته‌ترین مدل این سری را با نام +Mate 60 Pro به نمایش گذاشته است. این گوشی پرچم‌دار به یک باتری حجیم 5 هزار میلی آمپر ساعتی مجهز شده و نه تنها وضوح صفحه‌نمایش، بلکه رزولوشن دوربین‌های آن در مقایسه با دو مدل دیگر افزایش یافته است. +Mate 60 Pro مانند دو عضو دیگر سری Mate 60 از ارتباط ماهواره‌ای با استفاده از ماهواره BeiDou پشتیبانی می‌کند و در عین حال کاربر این گوشی می‌تواند از طریق ماهواره چینی Tiantog نیز تماس صوتی برقرار کند.

+Mate 60 Pro یک گوشی 225 گرمی بوده که در رنگ‌های مشکی (ظاهرا پلاستیک فشرده) و کرمی (چرم مصنوعی) طراحی شده است. این گوشی با 8.1 میلی‌متر ضخامت، 163.65 میلی‌متر طول و 79 میلی‌متر عرض دارد. یک خط منحنی در یک سوم پایین بخش پشتی دستگاه قرار دارد که نشان تجاری هواوی در پایین و ماژول برآمده‌ای در بالای آن به چشم می‌خورد. در طراحی فریم دوربین‌های بخش پشتی تفاوتی میان نسخه استاندارد و مدل Pro دیده نمی‌شود و یک قاب شامل سه دوربین، یک فلش و عبارت XMAGE در مرکز دو دایره در این مدل هم به چشم می خورد.

صفحه‌نمایش دستگاه بدون تغییر نسبت به مدل Pro همچنان 6.82 اینچی و از نوع LTPO OLED است، اما وضوح آن افزایش یافته و از 2616×1212 پیکسل به 2720×1260 پیکسل رسیده است. این پنل 10 بیتی با فرکانس 1 تا 120 هرتز به‌روزرسانی می‌شود و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن 300 هرتز گزارش شده است. همچنین کاهش نور صفحه در آن با فناوری PWM و فرکانس 1440 هرتز انجام می‌شود. ناگفته نماند که استاندارد حفاظت IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب (تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه) و نسل دوم پوشش محافظ Kunlun Glass در اینجا هم حضور دارد.

یکی از مهم‌ترین جذابیت‌ها در طراحی +Mate 60 Pro به وجود سه حفره پانچ‌شده در بالای صفحه‌نمایش آن باز می‌گردد. در یکی از این سه حفره دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی گوشی با f/2.4 دیده می‌شود و دو تای دیگر برای حسگر ToF و فرستنده لیزری تشخیص چهره سه‌بعدی دستگاه در نظر گرفته شده‌اند.

شرکت چینی در صفحه مشخصات این گوشی به مدل پردازنده اشاره نکرده است، اما به نظر می‌رسد این بار هم تراشه 7 نانومتری Kirin 9000s را برای پردازش گوشی پرچم‌دار تازه خود برگزیده است. حداکثر حافظه رم نیز در مقایسه با دو مدل پیش‌تر معرفی‌شده افزایش یافته و حالا با 16 گیگابایت رم در کنار 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی روبه‌رو هستیم. این میزان حافظه را می‌توان از طریق کارت حافظه اختصاصی هواوی موسوم به NM Card تا 256 گیگابایت دیگر ارتقاء داد.

مجموعه دوربین سه‌گانه بخش پشتی گوشی که در حد فاصل دو دایره متحدالمرکز قرار دارند، یک نمونه 48 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی، یک دوربین پریسکوپی باز هم با وضوح 48 مگاپیکسل و یک ماژول 40 مگاپیکسلی را شامل می‌شوند. وضوح دوربین اصلی، دست کم روی کاغذ، در مقایسه با دو عضو دیگر این خانواده کاهش یافته و از 50 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل رسیده است. این دوربین از گشودگی دیافراگم متغیر از f/1.4 تا f/4.0 برخوردار است و از فوکوس خودکار و لرزه‌گیر نوری پشتیبانی می‌کند. رزولوشن دوربین دوم نسبت به نسخه استاندارد و Pro از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل افزایش یافته و نه تنها به OIS مجهز شده است، بلکه با داشتن فاصله کانونی 90 میلی متری از f/3.0 بهره می‌برد. به علاوه، این دوربین از فوکوس خودکار، زوم دیجیتال 100 برابری و زوم نوری 3.5 برابری پشتیبانی می‌کند. در نهایت دوربین اولتراواید گوشی هم به یک نمونه 40 مگاپیکسلی با f/2.2 ارتقاء یافته است.

باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی حاضر در مدل Pro بدون تغییر به +Mate 60 Pro انتقال یافته است. این باتری از فناوری شارژ 88 واتی پشتیبانی می‌کند و شرکت سازنده شارژر بی‌سیم 50 واتی و امکان شارژ معکوس بی‌سیم با توان 20 وات را هم برای آن در نظر گرفته است.

+Mate 60 Pro از نظر قابلیت‌های ارتباطی به Wi-Fi 6 (ax)، بلوتوث با دو کدک LDAC و NFC ،L2HC و درگاه IR Blaster مجهز شده است. اگر چه در صفحه مشخصات این گوشی به 5G یا حتی 4G بودن دستگاه اشاره‌ای نشده است، اما اکثر منابع از آن به عنوان دستگاهی نسل پنجمی یاد می‌کنند.

این گوشی همانند دو محصول دیگر این سری از ارتباط ماهواره‌ای با استفاده از شبکه BeiDou (البته پس از نصب اپلیکیشن مورد نیاز) پشتیبانی می‌کند، اما به قابلیت منحصربه فردی مجهز شده که می توان با استفاده از آن از طریق ماهواره چینی Tiantog تماس صوتی نیز برقرار کرد. البته هنوز جزئیات دقیقی در مورد این ویژگی +Mate 60 Pro منتشر نشده است.

انتظار می‌رود +Mate 60 Pro با سیستم‌عامل HarmonyOS 4.0 از روز دوشنبه 9 اکتبر (17 مهر) روانه بازار شود، اما هنوز قیمت آن مشخص نشده است. برای مقایسه بهتر است بدانید که نسخه مجهز به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی Mate 60 Pro با قیمتی در حدود 960 دلار به کاربران چینی عرضه شده است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5072-introducing-huawei-mate-60-pro-plus.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا