اخبار فناوری

پیش بینی چگونگی افزایش فروش گوشی های تاشو در سال 2023

تلفن های تاشو به آرامی اما به طور پیوسته سهم بازار خود را افزایش می دهند. در همین راستا و در گزارشی جدید پیش بینی چگونگی افزایش فروش گوشی های تاشو در سال 2023 ما می بینیم

افزایش فروش گوشی های تاشو در سال 2023

موسسه Trendforce گزارشی منتشر کرده است که پیش‌بینی می‌کند فروش گوشی‌های تاشو در سال 2023 تا 44 درصد افزایش خواهد یافت.

طبق پیش بینی Trendforce، 12.8 میلیون گوشی هوشمند تاشو در سال گذشته فروخته شد و در سال 2023 به بیش از 18.5 میلیون دستگاه خواهد رسید. سامسونگ در سال 2022 حدود 82 درصد از بازار را در اختیار داشت. تولیدکنندگان دیگر مانند شیائومی، اوپو و ویوو گوشی های تاشو خود را تنها در چین و در مقادیر محدود.

ارقام فروش گوشی های تاشو تحلیلی موازی از گزارش Trendforce است. این گزارش عمدتاً بر بازار لولاهای محصولات تاشو تمرکز دارد. در حال حاضر دو نوع لولا وجود دارد، لولای قطره ای و لولای U شکل.

اولی شامل بسیاری از قطعات پیچیده است و هزینه “چند برابر بیشتر” از دومی دارد. این تحلیل پیش‌بینی می‌کند که با افزایش نرخ نفوذ مدل‌های تاشو، تولیدکنندگان به دنبال اجزای مقرون‌به‌صرفه‌تر و با شروع از لولا خواهند بود.

ارزش بازار جهانی گوشی های تاشو به 500 میلیون دلار خواهد رسید که نسبت به سال قبل 14.6 درصد افزایش داشته است. بازیگران اصلی این بازار KH Vatech و S-connect هستند که هر دو لولاهای U شکل را به سامسونگ عرضه می کنند. برندهایی که لولای پیچیده تری را اتخاذ کرده اند با تولیدکنندگانی مانند آمفنول و آسیا ویتال کامپوننتز کار می کنند.

تولیدکنندگان نمایشگر همچنین به دنبال دانش فنی در مورد لولاهای تاشو هستند. CSOT (با نام تجاری TCL) از یک گردش کار “نیمه مجموعه” پرده برداری کرد که یک صفحه نمایش OLED را با یک لولا یکپارچه می کند و در نتیجه محصولی یک تکه ایجاد می کند. این امر تولید را ساده می کند و دوام را بهبود می بخشد.

کاربران گوشی های هوشمند بیشترین نگرانی را در مورد چین وسط پنل تاشو دارند و Trendforce ادعا کرد که سامسونگ از این مشکل آگاه است اما به استفاده از لولای تک محور U شکل که صفحه نمایش را چروک می کند، ادامه خواهد داد. به این ترتیب، قیمت دستگاه‌های گلکسی زد فولد آینده را پایین‌تر نگه می‌دارد، اگرچه گزارش اخیر خلاف این ادعا را دارد، بنابراین باید دید اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

نظر شما چیه؟ آیا قصد خرید گوشی تاشو دارید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا