اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی ورژن جدید AirPods Pro 2 مجهز به قاب شارژر USB-C و Lossless Audio | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : اواخر سپتامبر هر سال، علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی منتظر شنیدن خبرهای جذاب از سوی اپل هستند. امسال نیز اپل روز سه‌شنبه 12 سپتامبر 2023 (21 شهریور 1402) با برگزاری رویدادی به نام واندرلاست، از جدیدترین محصولات خود اعم از خانواده آیفون 15 و اپل واچ سری 9 رونمایی کرد. در کنار این محصولات، اپل از مدل جدید هدست ‌AirPods Pro 2 نیز پرده برداشت. این دیوایس – که به زعم اپل، محبوب‌ترین هدفون در دنیا به شمار می‌رود – امسال با یک تغییر بزرگ وارد بازار خواهد شد؛ درست مثل آیفون‌های سری 15 که با پورت USB-C به تولید می‌رسند، اپل در طراحی AirPods Pro 2 نیز پورت لایتنینگ را کنار گذاشته و درگاه USB-C را جایگزین آن کرده است.

تسلیم شدن اپل در برابر پورت USB-C

بی‌تردید برجسته‌ترین تغییر AirPods Pro 2 آن است که قاب شارژر آن (که اپل از آن با نام تجاری MagSafe Charging Case نام می‌برد) به پورت USB-C مجهز شده است. به این ترتیب، تنها با یک کابل USB-C مشترک می‌توان علاوه بر AirPods Pro 2، مک، آی‌پد و آیفون‌های سری 15 را نیز شارژ کرد. نکته جالب‌تر آنکه چنان‌چه صاحب یکی از مدل‌های آیفون‌های سری 15 (آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و یا آیفون 15 پرو مکس) باشید، می‌توانید با اتصال AirPods Pro 2 به یکی از آنها، هدفون خود را مستقیما شارژ کنید.

مقاومت بالاتر در برابر گرد و خاک

ویژگی برجسته دیگر در مدل به‌روزرسانی‌شده AirPods Pro 2، مقاومت این هدفون‌ها و کیس شارژر آنها در برابر آب و گرد و خاک است. این مجموعه با اخذ درجه حفاظت IP54، در مقایسه با ورژن لایتنینگ AirPods Pro 2 (با درجه حفاظت IPX4) مقاومت بیشتری در برابر گرد و خاک خواهد داشت.

صدای با کیفیت Lossless Audio

مدل جدید AirPods Pro 2 از صدای باکیفیت Lossless Audio (از نوع 10 بیتی با فرکانس 48 کیلوهرتز) پشتیبانی می‌کند. البته کاربر به شرطی می‌تواند از این صدای باکیفیت بهره‌مند شود که این هدفون را به هدست واقعیت مجازی/افزوده Apple Vision Pro متصل کند. گفتنی‌ست، آنچه پشتیبانی از Lossless Audio در این هدفون‌ها را امکان‌پذیر کرده، پروتکل صوتی بی‌سیم پیشرفته در کنار تراشه H2 است؛ همان تراشه‌ای که در ساخت Apple Vision Pro نیز به کار گرفته شده است.

ویژگی‌های جدید با iOS 17

تمام هدفون‌های AirPods Pro 2 (چه با پورت لایتنینگ و چه با پورت USB-C) در کنار آیفون‌های مجهز به iOS 17، از ویژگی‌های جدید زیر بهره‌مند خواهند بود:

• صدای تطبیقی (Adaptive Audio): این حالت جدید شنوایی می‌تواند حالت Transparency (شفافیت صدا) را با حذف نویز فعال ترکیب کند. به این ترتیب، کنترل نویز بر مبنای صداهای محیط اطراف کاربر تنظیم می‌شود. در نتیجه، در عین اینکه کاربر می‌تواند در جریان صداهای محیط پیرامونی خود قرار بگیرد، نویزهای مزاحم مثل گفت‌وگوی گروهی مردم در اداره، جاروبرقی در خانه و یا هیاهوی مردم در کافی‌شاپ کمتر به گوش خواهد رسید.

• آگاهی از مکالمه (Conversation Awareness): زمانی که کاربر شروع به صحبت کردن با فردی در نزدیکی خود می‌کند (خواه مکالمه با یک همکار باشد و یا سفارش دادن نهار در یک رستوران)، قابلیت Conversation Awareness بلندی صدای هدفون را کاهش داده و ضمن کاهش نویز در پس‌زمینه، باعث می‌شود صداهایی که در جلوی کاربر هستند برجسته‌تر شوند.

• صدای شخصی‌سازی‌شده (Personalized Volume): این قابلیت با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی برای درک شرایط محیطی و انتخاب‌های حجم صدا، به مرور زمان می‌تواند به طور خودکار تجربه شنوایی کاربر را بر مبنای سلایق وی تنظیم کند.

تلاش‌های اپل در جهت محافظت از محیط زیست

نسل جدید AirPods Pro 2 با مواد و ویژگی‌هایی طراحی و تولید شده که کمترین آسیب زیست‌محیطی را به دنبال داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: استفاده از عناصر زمینی 100 درصد بازیافتی در آهنرباها، استفاده از طلای 100 درصد بازیافتی در آب‌کاریِ بوردهای مدار، استفاده از قلع 100 درصد بازیافتی در لحیم‌کاری بورد منطقِ کیس شارژر و استفاده از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی در ساخت لولاهای کیس شارژر. گفتنی‌ست، نسل جدید AirPods Pro 2 خالی از هرگونه ماده خطرناک (از جمله جیوه، BFRها، PVC و بریلیوم) بوده و در بسته‌بندی جدید آن، ضمن حذف لایه پلاستیکی رویی، تا بیش از 90 درصد از موادِ بر پایه الیاف استفاده شده است. به این ترتیب، اپل یک گام دیگر به هدف خود (حذف کامل پلاستیک از بسته‌بندی تا سال 2025) نزدیک‌تر شده است.

زمان عرضه و قیمت

ورژن جدید AirPods Pro 2 به همراه قاب شارژر USB-C تنها در رنگ سفید به تولید می‌رسد. این محصول از 22 سپتامبر (31 شهریور) رسما با قیمت 249 دلار وارد بازار می‌شود. ظاهرا هنوز اپل تصمیمی برای فروش جداگانه قاب شارژر این محصول اتخاذ نکرده است. لازم به ذکر است، اپل در رابطه با به‌روزرسانی دیگر هدفون‌های خود – یعنی AirPods عادی و AirPods Max – هنوز حرفی به میان نیاورده است. اما برخی شنیده‌ها حاکی از آنند که این هدفون‌ها نیز در سال آینده به ورژن USB-C آپدیت خواهند شد.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5079-introducing-apple-airpods-pro-2nd-generation-with-usb-c-charging.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا