اخبار فناوری

خبر جدید | آشنایی با Smart Band 8 Pro – جدیدترین دستبند هوشمند شیائومی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : دستبندهای هوشمند شیائومی به خاطر مشخصات بالا و قیمت پایین، همواره از دیوایس‌های مشابه متمایز بوده‌اند. البته شیائومی در سال‌های اخیر با عرضه ورژن پروی این دستبندها سطح کیفی کار را بالاتر برده، به طوری که می‌توان گفت این سری از دستبندهای شیائومی در حد ساعت‌های هوشمند کارایی دارند. در همین راستا، شیائومی روز دوشنبه 14 آگوست 2023 (23 مرداد 1402) در جریان یک رویداد بزرگ در چین، ضمن رونمایی از گوشی تاشوی Mix Fold 3 و تبلت پیشرفته Xiaomi Pad 6 Max، از جدیدترین دستبند هوشمند خود با نام Smart Band 8 Pro نیز رونمایی کرد که قرار است جایگزین مدل سال قبل یعنی Smart Band 7 Pro شود. با معرفی کامل این دیوایس همراه ما باشید.

به لطف صفحه نسبتا بزرگ و بندهای شکیل، شاید در نگاه اول به دستبند هوشمند Smart Band 8 Pro، خیال کنید که در حال نظاره یک اسمارت‌واچ هستید. وجود بندهایی در جنس‌ها و رنگ‌های متنوع، دست مشتری را در خرید بازتر می‌کند. این بندها عبارتند از چهار بند TPU (پلی‌اورتان ترموپلاستیک)، دو بند بافته (braided)، سه بند چرمی و یک بند فلزی از نوع مشبک ریز موسوم به Milanese (بندهای بافته و Milanese جداگانه به فروش می‌رسند). جالب است بدانید، طبق ادعای شیائومی، برخی مواد ضدباکتری به بندهای TPU این دستبند اضافه شده‌اند که حتی در تست‌های آزمایشگاهی نیز عملکرد موفقی را به نمایش گذاشته‌اند.

نمایشگر دیوایس تخت بوده و فریم میانی دارای پوشش فلزی است. این دستبند – که از لحاظ طراحی به مدل سال قبل بی‌شباهت نیست – در ابعاد 46×33.35×9.99 میلی‌متر طراحی شده و 22.5 گرم وزن دارد. Smart Band 8 Pro در دو رنگ مشکی و نقر‌ه‌ای به تولید رسیده و با تحمل فشار 5 اتمسفر، تا عمق 50 متری در برابر آب مقاومت می‌کند. به گفته شرکت سازنده، شنا در استخر و آب‌های کم‌عمق مشکلی برای Smart Band 8 Pro ایجاد نمی‌کند، اما باید توجه داشته باشید که شیرجه عمیق، دوش آب داغ یا سونا، به دستبند آسیب خواهند زد.

صفحه نمایش این دستبند هوشمند، یک نمونه AMOLED به قطر 1.74 اینچ است که در مقایسه با نمایشگر 1.64 اینچی در Smart Band 7 Pro، کمی بزرگ‌تر شده است. رزولوشن 336×480 پیکسلی این نمایشگر تراکم آن را به 336ppi می‌رساند. روشنایی 600 نیتی، پشتیبانی از 100 واچ‌فیس مختلف و نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی از دیگر مشخصات این نمایشگر به شمار می‌روند. ناگفته نماند، وجود پوششی از شیشه مقاوم گوریلا گلس روی نمایشگر، یکی از امتیازات مهم Smart Band 8 Pro است.

یک باتری به ظرفیت 289 میلی‌آمپر ساعت برای این دستبند هوشمند در نظر گرفته شده است. به گفته شیائومی، این باتری در صورت استفاده متعارف تا 14 روز و در صورت فعال کردن قابلیت AOD (نمایشگر همیشه روشن) تا 6 روز دوام خواهد داشت. مثل برخی دستبندهای هوشمند، Smart Band 8 Pro نیز با گوشی هوشمند شما یکپارچه شده و نوتیفیکیشن‌های گوشی روی صفحه دستبند به نمایش درمی‌آیند. حتی به لطف یک قابلیت ویژه می‌توان بسیاری از دیوایس‌های هوشمند شیائومی را از طریق این دستبند کنترل کرد.

می‌رسیم به بخش ورزش و سلامت که شاید هدف بیشتر کاربران از خرید دستبندهای هوشمند همین باشد. بیش از 150 حالت ورزشی در این دستبند پشتیبانی می‌شوند. یک بخش ویژه در اپلیکیشن Xiaomi Sports Health نیز برای آموزش بوکس به روش حسی-حرکتی (somatosensory) اختصاص یافته است. مثل مدل سال گذشته، ردیابی ضربان قلب و اشباع اکسیژن خون (SpO2) نیز در این دیوایس فعال است که البته میزان دقت اندازه‌گیری آنها به‌ترتیب 10 و 5 درصد نسبت به Smart Band 7 Pro افزایش یافته است. ردیابی خواب، استرس و عادت ماهانه بانوان نیز از دیگر امکانات این دستبند در حوزه سلامت است.

پشتیبانی از GPS یکی از امتیازات Smart Band 8 Pro به شمار می‌رود. این دستبند به NFC مجهز بوده و دستیار صوتی Xiaoai نیز در آن فعال است. گفتنی‌ست، Smart Band 8 Pro با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 6 و بالاتر و آیفون‌های مجهز به iOS 12 و بالاتر سازگاری دارد.

دستبند هوشمند Smart Band 8 Pro هم‌اکنون در چین آماده فروش است. قیمت این محصول با بند TPU معادل 399 یوان چین اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 54 دلار آمریکا. مدل همراه با بند چرمی نیز به قیمت 449 یوان (61 دلار) به فروش می‌رسد. چنان‌چه کاربری تمایل به خرید یک بند TPU جداگانه داشته باشد باید 40 یوان (5 دلار) هزینه کند. بند بافته و بند چرمی نیز هر کدام 100 یوان (13 دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند. بد نیست بدانید برای خرید بند Milanese به تنهایی باید 200 یوان (27 دلار) هزینه کنید؛ چیزی حدود نصف قیمت دستبندی که به همراه بند TPU به فروش می‌رسد!

همان طور که گفته شد، عرضه Smart Band 8 Pro فعلا محدود به بازار چین بوده و شیائومی هنوز درباره عرضه بین‌المللی این محصول حرفی به میان نیاورده است. البته همان طور که Smart Band 7 Pro پس از چهار ماه فروش در چین، به بازار بین‌المللی راه یافت، می‌توان انتظار داشت که همین سرنوشت برای Smart Band 8 Pro نیز رقم بخورد. اگر نمی‌توانید تا این اندازه منتظر بمانید، شاید خرید نسخه ساده این دستبند – یعنی Smart Band 8 – شما را راضی کند. (البته اگر با مشخصات پایین‌تر آن کنار می‌آیید)

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5040-introducing-xiaomi-smart-band-8-pro.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا