اخبار فناوری

چگونه توسعه AirPads Pro فرهنگ حریم خصوصی اپل را تغییر داد و محیط کاری آن را شفاف‌تر کرد؟

در زمانی که AirPads Pro در سال‌های منتهی به عرضه رسمی آن در سال 2019 در حال توسعه بود، اپل تحت فشار تیم کوچکی از مدیران منابع انسانی قرار گرفت تا محیط کاری شفاف‌تر و محرمانه‌تری برای کارمندان ایجاد کند که به نوعی از اپل فاصله می‌گیرد. فرهنگ کاری فوق العاده سری که یک راز تلقی می شد.

اپل در مراحل توسعه AirPads Pro از حریم خصوصی کمتری برخوردار است

این افشاگری مقاله ای است توسط شرکت سریعنوشته شده توسط کریس دیور، مدیر سابق منابع انسانی اپل که از سال 2015 تا 2019 برای این شرکت کار می‌کرد. محرمانه بودن کارمندانی که روی محصولاتی مانند مک یا آی پد کار می‌کردند، هیچ بینشی در مورد کارهایی که تیم‌ها بر روی آیفون یا سایر دستگاه‌ها انجام می‌دادند، نداشتند. محصولاتی که باعث می شود برخی از کارمندان احساس کنار گذاشته شدن کنند. .

فرهنگ رازداری و حبس اپل اغلب کارکنانی را که در محصولات و رشته‌های مختلف کار می‌کنند گیج می‌کند و نمی‌دانند با چه کسی صحبت کنند و چه کسی را از ترس مجازات‌های قانونی یا شغلی مخفی نگه دارند. . «دیور به نقل از یک کارمند در زمان حضورش در سازمان می گوید:چگونه میتونم اینو انجام بدم؟ اگر فقط بتوانم اطلاعات را با افراد خاصی به اشتراک بگذارم، چگونه می توانم بفهمم چه کسی و چه زمانی؟ من نمی خواهم در نهایت اخراج یا زندانی شوم.»

فراتر از مشکلات شخصی و اجتماعی کارکنان، فرهنگ رازداری نیز باعث ایجاد اصطکاک بین تیم های شرکت می شود. دیور نقش خود را به عنوان عضوی از بخش منابع انسانی توصیف می‌کند که باید با درگیری‌های داخلی مقابله کند که او می‌گوید: این اغلب از شکایت هایی ناشی می شود که “این تیم را درگیر نمی کند”.

دیور، همراه با دوست صمیمی تجاری، ایان کلاوسون، تیم کوچکی از کارشناسان و شرکای منابع انسانی را تشکیل دادند تا راهی جدید و واضح‌تر برای کار تیم‌های اپل بیابند که اصطکاک در طول توسعه محصولات را کاهش دهد. ایان کلاوسون گفت که بر اساس تجربه خود در توسعه ایرپادهای اصلی، او الهام گرفته است تا کاری انجام دهد که کارمندان را خسته و ناامید کند.

اپل در مراحل توسعه AirPads Pro از حریم خصوصی کمتری برخوردار است

اپل در مراحل توسعه AirPads Pro از حریم خصوصی کمتری برخوردار است

تیم‌های اپل ماه‌ها به نوآوری در اتاق‌های ویژه پرداختند تا اینکه در نهایت یازدهمین ساعت قبل از عرضه رسمی یک محصول ملاقات کردند، که در پنج یا شش ساعت جلسات روزانه به اوج خود رسید و باعث اصطکاک و فرسودگی جدی شد. کارکنان ناامید شدند. آنها می خواستند شرکت را ترک کنند یا “دیگر با یک نفر کار نکنند”.

اپل چگونه می‌تواند از تحولات داخلی که در هنگام توسعه ایرپادها با آن‌ها مواجه شده‌ایم اجتناب کند؟ فرهنگ ها چگونه شکلی که دارند به خود می گیرند؟ این پرسش‌ها و برخوردهای الهام‌آمیز با ایان باعث شد تا اعتماد فکری به اپل ایجاد کنم. به عنوان یک گروه کوچک از شرکای منابع انسانی، ما با کنجکاوی برای فرهنگ اپل شروع به بررسی این موضوع کردیم.

طوفان فکری تیم در نهایت منجر به این شد که اپل فرهنگ کاری شفاف تر و مشارکتی تری را برای AirPads Pro اتخاذ کند. اپل به جای گروه‌های جداگانه‌ای که روی محصولات مشابه در اتاق‌های اختصاصی کار می‌کردند، اما نمی‌توانستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا با یکدیگر کار کنند، گردش کار رایگان AirPads Pro را انتخاب کرد.

همانطور که تیم ها با رهبران خود کار می کردند، مرتبط تر و بهتر از قبل بودند. ما زمانی را صرف مربیگری، همکاری و تأثیرگذاری بر رهبران و مهندسان کلیدی کردیم که در مرز بعدی AirPads پرو بودند. آنچه پدیدار شد، یک اعتماد مردمی با جلسات منظم، باز و ارتباطات رایگان بود که محصول بزرگی مانند AirPods Pro را دوباره روشن کرد. این گواهی بر نوآوری و همچنین قدرت اشتراک گذاری بود. بله، به اشتراک گذاری نیز می تواند در چارچوب محرمانه بودن انجام شود.

فرهنگ جدید در درون خود اپل “متفاوت با هم” نامگذاری شده است، که بازی در کمپین نمادین “متفاوت بیندیشید” این شرکت است. بخشی از اولویت اصلی اپل جلوگیری از انتشار اطلاعات و شایعات در مورد آنچه این شرکت روی آن کار می کند، است. همانطور که Deaver سعی کرد ثابت کند، اپل می تواند مخفیانه و رنگارنگ باشد، همانطور که توسعه AirPods Pro نشان داد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا