اخبار فناوری

حسگر تصویر ISOCELL سامسونگ در دوربین پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو گوگل استفاده شده است

برای سال‌ها فقط یک برند معتبر در زمینه تولید حسگر تصویر دوربین موبایل وجود داشت و آنهم نام ژاپنی سونی بود. با این حال کره‌ای‌ها در این بازار فرصت خوبی شناسایی کرده و به سمت آن حرکت کردند. امروزه اکثر حسگر تصویر‌های رزلوشن بالا برای این برند است و ساخته‌های آن در خیلی موبایل‌ها حضور دارند. اگر این را بگذارید کنار همکاری تنگاتنگ سامسونگ و گوگل، شاید عبارت بعدی خیلی شما را غافلگیر نکند. این‌که حسگر تصویر ISOCELL سامسونگ در دوربین پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو گوگل استفاده شده است.

دوربین اصلی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو گوگل مجهز به حسگر تصویر ISOCELL سامسونگ

براساس بررسی‌های XDA-Developers می‌توان گفت که گوگل حسگر تصویر جدیدی از برند سامسونگ را برای دوربین اصلی سری Pixel 8 استفاده کرده است. با این حال، این حسگر تصویر آن چیزی نیست که پیش از عرضه رسمی توسط UniverseIce گزارش شده بود. او پیش‌تر گفته بود که پیکسل 8 پرو دارای حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL GN2 خواهد بود. این یک حسگر تصویر 50 مگاپیکسلی نسبتا قدیمی است که در اندازه 1/1.12 اینچ و پیکسل‌های 1.4 میکرومتری دارد.

گوگل پرچمداران سری پیکسل ۶ و پیکسل ۷ خود را به ISOCELL GN1 مجهز کرده بود که یک سنسور 50 مگاپیکسلی دیگر با اندازه 1/1.31 اینچی و پیکسل‌های 1.2 میکرومتری است.

سنسور دوربین 1 اینچی سامسونگ

سنسور دوربین سامسونگ

مثل همیشه، گوگل رسما اعلام نکرده که از چه حسگر دوربینی در این دو دستگاه استفاده می‌کند. با کمال تعجب، پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو نیز دارای دوربین اصلی 1/1.31 اینچی هستند، البته با ۲۱ درصد بهبود جذب نور نسبت به ISOCELL GN1 که دو نسل قبلی پیکسل‌ها استفاده شده بود.

بنابراین، گوگل پیکسل 8 یا پیکسل 8 پرو را به حسگر تصویر ISOCELL GN2 که مثلا شیائومی در Mi 11 Pro و Mi 11 Ultra استفاده می‌کند، مجهز نکرده است.

با این تفاصیر حسگر تصویر ISOCELL GNV تنها گزینه باقی مانده است. شاید هم گوگل حسگر تصویر ISOCELL GN1 سفارشی شده را از سامسونگ دریافت کرده باشد.

متاسفانه سامسونگ هرگز به طور علنی درباره ISOCELL GNV که در حال حاضر در Vivo X80 Pro استفاده می‌شود، صحبت نکرده است. این نشان می‌دهد که پردازش نرم‌افزاری گوگل می‌تواند لزوما به حسگر تصویر خیلی به‌روز متکی نباشد و حتی با حسگر تصویری که در نسل‌های قبلی گوشی‌های پرچمدار استفاده شده، درخشان باشد.

پرچمدارهای پیکسل گوگل برای شما جذاب هستند؟ به چه دلیل؟ دوربین؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/08/%D8%AD%D8%B3%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-isocell-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DB%B8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا