اخبار فناوری

جزئیات شیشه Dragon Crystal شیائومی به اشتراک گذاشته شد

جزئیات شیشه Dragon Crystal شیائومی به اشتراک گذاشته شده است. این شرکت که یکی از بازیگران اصلی صنعت گوشی های هوشمند است با این نوآوری جدید خود، پیشرفت قابل توجهی در دوام بیشتر نمایشگر ها داشته است. Dragon Crystal ده برابر بیش از شیشه های تقویت شده معمولی در برابر سقوط مقاوم است. این فناوری، نقطه عطفی در دستیابی به گوشی هایی با نمایشگر مقاوم‌تر است.

شیشه Dragon Crystal شیائومی استاندارد های جدیدی را تعریف می‌کند

ویژگی برجسته شیشه دراگون کریستال شیائومی در استحکام و سختی استثنایی آن است که از شیشه های مقاوم رایج در بازار امروز پیشی گرفته است. طبق داده‌های منتشر شده از سوی شیائومی، سختی ویکرز شیشه‌های دراگون کریستال به طور چشمگیری به 860 HV0.025 می‌رسد که از رقبایی مانند Kunlun Glass 2، Apple Ceramic Shield Glass و Corning Gorilla Glass Victus 2 بیشتر است. در ادامه نگاهی به میزان سختی شیشه های مقاوم رایج در بازار گوشی های هوشمند می‌اندازیم:

۱- شیشه دراگون کریستال شیائومی: 860 HV0.025

۲- هواوی Kunlun نسل ۲: 830 HV0.025

۳- شیشه محافظ سرامیکی اپل: 814 HV0.025

۴- کورنینگ گوریلا گلیس ویکتوس ۲: 670 HV0.025

شیشه Dragon Crystal شیائومی از ترکیب منحصر به فردی از مواد خام شامل اکسید لیتیوم (Li2O)، دی اکسید سیلیکون (SiO2)، اکسید آلومینیوم (Al2O3)، اکسید زیرکونیوم (ZrO2)، پنتوکسید فسفر (P2O5)، اکسید سدیم (Na2O) تشکیل شده است. این شیشه در دمای بیش از ۱,۶۰۰ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد.

دراگون کریستال بلورهایی در اندازه نانو (حدودا ۲۵ نانومتر) مانند لیتیوم دی سیلیکات یا لیتیوم فلدسپات، را در خود جای داده است. این کریستال ها یک ساختار در هم قفل شده را تشکیل می‌دهند که به طور یکنواخت در داخل شیشه پراکنده شده است و در عین حال شفافیت بالایی دارد. دراگون کریستال شیائومی از طریق یک فرآیند تبادل یونی تقویت می‌شود و سختی آن را بسیار فراتر از سختی شیشه های رایج افزایش می‌یابد.

 

 

مطابق با گزارش منبع، با پرورش کریستال های ریز درون شیشه، به طور موثری از انتشار ترک ها جلوگیری شده و خطر شکستگی را کاهش می‌یابد. قطر فوق‌العاده کوچک این کریستال‌های میکروسکوپی تضمین می‌کند که شیشه شفافیت فوق‌العاده بالایی را خواهد داشت و در عین حال، دوام آن نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در اصل، این پیشرفت در فناوری شیشه های صفحه نمایش گوشی های هوشمند، استاندارد جدیدی را برای انعطاف پذیری و استحکام ایجاد می‌کند و انتظارات مصرف کنندگان را برای دوام صفحه نمایش افزایش خواهد داد. شیشه کریستال دراگون شیائومی نه تنها نوید افزایش مقاومت در برابر سقوط را می‌دهد، بلکه محافظی در برابر خط و خش نیز هست.

شیائومی ۱۴ پرو با Snapdragon 8 Gen 3 و نمایشگر چهارلبه خمیده رسما معرفی شد: قیمت چین از ۶۸۳ دلار

شیائومی با رونمایی از شیشه دراگون کریستال خود را به عنوان رهبر نوآور در تلاش برای افزایش دوام صفحات نمایش گوشی های هوشمند معرفی کرده است.

با توجه به جزئیات شیشه Dragon Crystal شیائومی، نظر شما درباره این فناوری چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/29/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87-dragon-crystal-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B4%D8%AA/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا