اخبار فناوری

تراشه Tensor G5 گوگل با CPU و GPU سفارشی در راه است

سه تراشه Tensor اول گوگل، بر اساس فرآیند ساخت سامسونگ، تولید شده است. هم اکنون اما گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل کنترل کامل توسعه تراشه Tensor G5 را در دست گرفته است و ممکن است برای تولید آن به فرآیند ۳ نانومتری TSMC روی آورد. این چیپست از CPU و GPU سفارشی سازی شده توسط گوگل برخوردار خواهد بود.

تراشه Tensor G5 با فرآیند ساخت ۳ نانومتری TSMC تولید می‌شود

یک افشاگر اطلاعات با نام کاربری OrеXda، که سابقه خوبی در افشای اطلاعات دقیق در مورد برنامه‌های سخت‌افزاری گوگل دارد، پستی را در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) به اشتراک گذاشت. وی ادعا می‌کند که گوگل در حال توسعه CPU و GPU برای تراشه تنسور جی ۵ است. OrеXda همچنین معتقد است که این چیپست بر اساس فرآیند ساخت ۳ نانومتری TSMC تولید خواهد شد. گزارش قبلی نشان می‌داد که این تراشه آینده گوگل به صورت کاملاً سفارشی طراحی خواهد شد. در حقیقت، گوگل کنترل بیشتری بر طراحی تراشه خواهد داشت و این بدان معناست که می‌تواند آن را برای کار های خاص مانند یادگیری ماشینی و عکاسی بهینه کند.

پست OrеXda

از سوی دیگر، انتظار می‌رود Tеnsor G4 که قرار است نیروی پردازشی مورد نیاز سری پیکسل ۹ را تأمین کند، عملکرد کمی بهبود یافته ای در مقایسه با نسل قبل داشته باشد. انتظار می‌رود که تراشه Tensor G5 گوگل، به عنوان قلب تپنده سری پیکسل ۱۰ در نظر گرفته شود. عرضه این گوشی های هوشمند آینده گوگل برای سال ۲۰۲۵ میلادی برنامه‌ریزی شده است. همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، با وجود آنکه هنوز دو سال تا به کارگیری Tensor G5 باقی مانده، اما هم اکنون خبر از آن رسیده که گوگل کنترل کامل این تراشه را به دست می‌گیرد.

سازنده تراشه Tensor G4 گوگل برای Pixel 9 احتمالا ریخته‌گری سامسونگ خواهد بود

نظر شما درباره تراشه های آینده کمپانی گوگل چیست؟ آیا گوگل می‌تواند با پیشرفت در تراشه های خود، به رقیبی سرسخت برای کوالکام و مدیاتک تبدیل شده و این شرکت ها را به چالش بکشد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/28/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-tensor-g5-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D8%A7-cpu-%D9%88-gpu-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا