اخبار فناوری

ری‌برندینگ تراشه Exynos به Dream Chip محتمل است: “چیپ رویایی” سامسونگ!

ناخودآگاه بود، خنده‌ام پس از خواندن این گزارش را می‌گویم. اشتباه نکنید، نمی‌خواهم بگویم که تراشه اگزینوس همیشه بد بوده اما در بهترین شرایطش هم هیچ‌وقت “رویایی” ظاهر نشده است. حال شما فکر کنید که سامسونگ بخواهد به جای Exynos به تراشه‌های اختصاصی‌ش بگوید Dream Chip ! البته این خبر هنوز قطعی نیست و در شایعات اینطور گفته می‌شود. به تازگی گزارش شده که ری‌برندینگ تراشه Exynos به Dream Chip محتمل است و باید دید که تغییر نام به “چیپ رویایی” سامسونگ عملی می‌شود یا خیر. آیا می‌تواند مانند ری‌برندینگ One UI که رابط کاربری این شرکت را نجات داد، بخش تراشه‌هایش را هم نجات دهد؟

سامسونگ Dream Chip

حدودا ۱۰ ماه از شایعه به‌کارگرفته شدن “تیم رویایی” یا “Dream Team” روی توسعه تراشه مخصوص گلکسی S25 می‌گذرد. آن‌جا گفته شد که این تیم روی اگزینوس ۲۴۰۰ برای گلکسی S24 کار نمی‌کنند و پروژه برای تراشه نسل بعدی سامسونگ تعریف شده است. بیش از یک ماه از معرفی رسمی اگزینوس ۲۴۰۰ می‌گذرد و به نظر می‌رسد که نسل بعدی آن دیگر برند Exynos را نخواهد داشت.

سامسونگ پس از عملکرد نامناسب و نارضایتی کاربران از مدل اگزینوس سری گلکسی اس ۲۲ که به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز بود، در سری گلکسی اس ۲۳ تغییر راهبرد داد و تمام اعضای این خانواده را در تمام بازارها با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نسخه مخصوص گلکسی عرضه کرد.

تغییر نام Exynos به Dream Chip

تغییر نام Exynos به Dream Chip

گزارشی در توییتر منتشر شده که به ما می‌گوید سامسونگ در تلاش برای به‌دست‌آوردن مجدد اعتماد مشتریان خود، یک گام فراتر خواهد رفت و یک ری‌برندینگ گسترده را در بخش تراشه‌های خود انجام خواهد داد.

طبق گفته OreXda در توییتر، تراشه‌های آینده سامسونگ دیگر با نام “Exynos” عرضه نمی‌شوند. این شرکت در حال ری‌برندینگ به “Dream Chip” است، نامی که به نظر می‌رسد به شدت از همان “تیم رویایی” الهام گرفته شده باشد.

این شایعه چقدر می‌تواند صحت داشته باشد؟

منبع این گزارش ادعا می‌کند که ری‌برندینگ از Exynos به Dream Chip به جای اینکه صرفاً برای تراشه‌های پرچمدار باشد، در کل خط تولید تراشه سامسونگ اتفاق می‌افتد.

باید بدانید که منبع این گزارش پیش‌تر اشتباهاتی داشته و دقت ادعاهای او خیلی بالا نیست. پس باید کمی صبر کرد و دید که گزارش تازه‌ای در این زمینه ارائه می‌شود یا خیر.

با این وجود، با توجه به شهرت نسبتا بد Exynos، تصور اینکه سامسونگ بخواهد در سال 2024 خط تولید تراشه خود را تغییر نام بدهد، سخت نیست. حتی ممکن است ایده خوبی باشد اما اینکه نام آن “Dream Chip” باشد، خیلی عجیب به نظر می‌رسد.

شما چطور فکر می‌کنید؟ این شایعه می‌تواند صحت داشته باشد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/28/%D8%B1%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-exynos-%D8%A8%D9%87-dream-chip-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D9%BE/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا