اخبار فناوری

تقاضای زیاد برای سری آیفون 14 پرو تولید نمایشگرهای LTPO AMOLED را افزایش می دهد

اپل در تولید آیفون های خود از صفحه نمایش های با کیفیت AMOLED سامسونگ استفاده می کند و این نمایشگاه برای شرکای کوپرتینویی بسیار سودآور است. به تازگی و بر اساس اخبار دریافتی، به نظر می رسد تقاضای شدید برای سری آیفون 14 پرو، تولید نمایشگرهای LTPO AMOLED را افزایش داده است. در تداوم با مایفون مگ بیا

تقاضای زیاد برای سری آیفون 14 پرو تولید نمایشگرهای LTPO AMOLED را افزایش می دهد

دیروز، Omdia گزارش جدیدی از نمایشگرهای LTPO AMOLED منتشر کرد. به گفته این آژانس، تا پایان سال 2022، استفاده از صفحه نمایش LTPO AMOLED برای گوشی های هوشمند نسبت به سال قبل 94 درصد افزایش می یابد. این گزارش همچنین ادعا می کند که حجم تولید و عرضه نرخ رشد سالانه 25 درصدی خود را در سال 2023 حفظ خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید، اخیراً بازار نمایشگر گوشی های هوشمند بسیار کند بوده است.

بنابراین این عملکرد کاملا چشمگیر است و یک بازگشت بسیار قوی به حساب خواهد آمد. این گزارش همچنین اشاره می کند که در سال 2022، تقاضا برای پنل های نمایشگر گوشی های هوشمند به 1.425 میلیارد کاهش می یابد. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش نشان می دهد. همچنین به این معنی است که حجم تولید پنل و صفحه نمایش برای گوشی های هوشمند به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

تقاضای بالا برای سری آیفون 14 پرو

با این حال، به نظر می رسد که تولید نمایشگرهای AMOLED LTPO در حال افزایش است. بر اساس گزارش‌های دریافتی، در بازار پنل نمایشگر گوشی‌های هوشمند، انتظار می‌رود تولید و عرضه مدل‌های LTPO-AMOLED در سال 2022 افزایش قابل توجهی داشته باشد و به 148 میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال گذشته 94 درصد افزایش داشته است. با این حال، تولید صفحه نمایش AMOLED (LTPS) به 440 میلیون کاهش می یابد. این میزان نسبت به سال قبل 9 درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، تولید پنل‌های LCD TFT حدود 836 میلیون دستگاه کاهش می‌یابد که نسبت به سال گذشته کاهش 26 درصدی را نشان می‌دهد.

تحلیلگران Omdia ادعا می کنند که تقاضای زیاد برای سری آیفون 14 پرو کاملاً بر این موضوع تأثیر می گذارد. سری آیفون 14 از نمایشگرهای کم مصرف LTPO-AMOLED استفاده می کند و عمر باتری بیشتری را ارائه می دهد. علاوه بر این، این دستگاه ارزش بیشتری به نمایشگر می افزاید و با افزایش حجم تولید نمایشگرهای LTPO AMOLED، سامسونگ می تواند به سود زیادی دست یابد.

تقاضای بالا برای سری آیفون 14 پرو

به گزارش خبرگزاری GizChina، حدود سال 2023، آژانس Omdia انتظار دارد وضعیت تولید در بازار پنل صفحه نمایش تلفن های هوشمند کمی افزایش یابد. پیش بینی می شود این رقم به 1.462 میلیارد واحد افزایش یابد که نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش را به همراه خواهد داشت. مجموع محموله های TFT LCD به 816 میلیون دستگاه رسید که 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

در مجموع انتظار می رود حجم تولید نمایشگرهای LTPS AMOLED به 460 میلیون دستگاه افزایش یابد که نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است. انتظار می رود تولید نمایشگرهای LTPO AMOLED به تنهایی به 186 میلیون دستگاه افزایش یابد که 25 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می دهد. سری آیفون 14 چند ماهی است که بسیار محبوب شده است. مدل Pro که از صفحه نمایش LTPO AMOLED استفاده می کند، حتی از مدل های معمولی محبوب تر است. از آنجایی که میلیون ها مدل پرو فروخته شده است، ارزش بازار صفحه نمایش بهبود یافته است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا