اخبار فناوری

رم SK Hynix LPDDR5T با سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه رسما معرفی شد

شرکت SK hynix به تازگی از «سریعترین رم موبایل جهان» که LPDDR5T نام دارد، رونمایی کرده است. “T” مخفف “Turbo” است زیرا تراشه های DRAM جدید 13٪ سریعتر از انواع LPDDR5X هستند که اخیراً در برخی از دستگاه های پیشرفته استفاده شده اند. تا نیمه دوم سال 2023، LPDDR5T سریعترین استاندارد حافظه موبایل با سرعت انتقال 9.6 گیگابیت بر ثانیه در هر تراشه خواهد بود. SK Hynix این نوع حافظه را در آخرین فرآیند 10 نانومتری خود یعنی High-K Metal Gate تولید خواهد کرد.

حافظه رم SK Hynix LPDDR5T

سریعترین حافظه LPDDR5X موجود در حال حاضر با سرعت انتقال 8.5 گیگابیت بر ثانیه در اواخر سال 2022 معرفی خواهد شد. اما اکنون، چند ماه بعد، SK Hynix با یک رم حتی سریعتر به نام LPDDR5T، این فناوری را حتی بیشتر از این پیش می برد. برای تاکید بهتر بر سرعت انتقال، که می تواند تا 9.6 گیگابیت بر ثانیه (13 درصد سریعتر از LPDDR5X) برسد، SK Hynix پسوند X را با T برای توربو جایگزین کرده است.

از آنجایی که تراشه های LPDDR5T برای تلفن های همراه و اولترابوک ها طراحی شده اند، در ولتاژ بسیار پایین 1.01 تا 1.12 ولت کار می کنند. یک بسته استاندارد تراشه 16 گیگابایتی برای سرعت انتقال 77 گیگابیت بر ثانیه رتبه بندی شده است. انتظار می رود نوع جدید حافظه در نیمه دوم سال 2023 در نودهای 10 نانومتری نسل چهارم SK Hynix به تولید انبوه برسد. به لطف ادغام High-K Metal Gate در ترانزیستورهای DRAM، SK Hynix می تواند ضمن بهبود سرعت انتقال، کمترین مصرف انرژی را در این نوع حافظه ها استفاده کند.

رم LPDDR5T

رم LPDDR5T

با افزایش چشمگیر سرعت انتقال، حافظه LPDDR5T نه تنها برای لپ‌تاپ‌های 5G و لپ‌تاپ‌های بسیار باریک، بلکه برای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و همچنین VR/AR مفید است. این آخرین تکرار استاندارد LPDDR5 از SK Hynix خواهد بود، زیرا این شرکت کره ای قصد دارد در آینده بر روی فناوری LPDDR6 نسل بعدی تمرکز کند.

نظر شما در مورد حافظه رم جدید LPDDR5T با سرعت انتقال اطلاعات 9.6 گیگابایت چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا