اخبار فناوری

تکنو اسپارک 10 پرو با نمایشگر 90 هرتزی و قاب پشتی شیشه ای معرفی شد

تکنو به تازگی از اسپارک 10 پرو رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند جانشین Spark 9 Pro است. گوشی هوشمند جدید Tekno یک پله بالاتر از نسل قبلی است. Spark 9 Pro دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی 60 هرتزی با وضوح FullHD+ بود. Spark 10 Pro دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی با نرخ رفرش 90 هرتز است. مایفون مگ بیایید نگاهی به مشخصات این گوشی هوشمند جدید تکنو بیندازیم.

تکنو اسپارک 10 پرو به تراشه هلیو جی 88 مدیاتک مجهز شده است

همانطور که گفته شد تکنو اسپارک 10 پرو دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی 90 هرتزی است.این صفحه نمایش از نوع IPS LCD و دارای رزولوشن FullHD+ می باشد. علاوه بر این، برای اولین بار در سری اسپارک، قاب عقب از شیشه ساخته شده است. قاب پشتی شیشه‌ای معمولاً در تلفن‌های فنی گران‌تر مانند سری فانتوم استفاده می‌شود. متأسفانه، Tekno به برند شیشه استفاده شده در Spark 10 Pro اشاره ای نمی کند. و او فقط آن را “شیشه ستاره ای مقاوم” می نامد. پسوند “ستاره” به دلیل بافت سنگ مرمر و نقطه چین این لیوان است. گوشی هوشمند مورد بحث در رنگ های مشکی ستاره ای و سفید مرواریدی عرضه خواهد شد.

تکنو اسپارک 10 پرو

نسل قبلی این گوشی هوشمند هوشمند Mediatek Helio G85 او مجهز بود. اما این تراشه از صفحه نمایش FullHD 90 هرتز پشتیبانی نمی کند، Tecno نیز به همین دلیل از تراشه استفاده می کند. مدیاتک هلیو جی 88 به Spark 10 Pro تغییر مکان داد. گوشی هوشمند جدید Tecno دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. صفحه نمایش و چیپ ست این گوشی هوشمند یادآور Camon 18 است اما Camon 18 تنها 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی داشت. خوشبختانه Spark 10 Pro فضای ذخیره سازی بیشتری دارد و از کارت حافظه micro SD پشتیبانی می کند.

بر اساس این گزارش GSM Arena، تکنو اسپارک 10 پرو دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است. در پشت این دستگاه دو لنز دوربین تعبیه شده است. دوربین اصلی دارای سنسور 50 مگاپیکسلی و حالت Super Night است. تکنو اما به نوع و جزئیات دوربین دوم اشاره ای نکرده است. دوربین دوم Spark 10 Pro احتمالاً از نوع سنسور عمق است. مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت اندروید، گوشی هوشمند جدید Tecno دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است. این دستگاه از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می کند که خوشبختانه آداپتور و کابل USB Type-C در جعبه این دستگاه قرار خواهد گرفت.

برخی از مشخصات Spark 10 Pro

گوشی هوشمند تکنو اسپارک 10 پرو دارای دو سیم کارت، اینترنت 4G، رادیو FM و جک 3.5 میلی متری صدا است. حسگر اثر انگشت نیز بر روی دکمه پاور این دستگاه تعبیه شده است. Spark 10 Pro اواخر این ماه عرضه خواهد شد. متاسفانه هنوز قیمت این گوشی هوشمند مشخص نشده است. به طور پیش فرض، این دستگاه با نسخه سیزدهم رابط کاربری اندروید و HiOS 12.6 عرضه می شود.

تلفن مفهومی تاشو Tecno Phantom Vision V با صفحه نمایش تاشو + کشویی را بررسی کنید

نظر شما در مورد تکنو اسپارک 10 پرو چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا