اخبار فناوری

تصویر کانکتور USB-C سری آیفون ۱۵ فاش شد

امروز، تصویر کانکتور USB-C سری آیفون ۱۵ به بیرون درز کرده است. افشای تصویر مذکور، نشان می‌دهد که اپل در حال آماده شدن برای مهاجرت از لایتنینگ به درگاه استاندارد USB-C است. با مایفون مگ همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

تصویر کانکتور USB-C آیفون ۱۵، iPhone 15 Plus و 15 Pro Max به اشتراک گذاشته شد

تصویر کانکتور USB-C سری آیفون ۱۵ توسط دو افشاگر اطلاعات به اشتراک گذاشته شده است. به نظر می‌رسد که پورت USB type-C این تلفن های هوشمند آینده اپل متصل به قطعات PCB انعطاف‌پذیر هستند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که از درگاه USB type-C در آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس و ۱۵ پرو مکس استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود تمامی مدل‌های ۲۰۲۳ آیفون ۱۵ به جای لایتنینگ از USB-C استفاده کنند. منابع موثق مانند مارک گورمن از بلومبرگ، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل و …، گفته اند که اپل قصد دارد این تغییر را ایجاد کند.

تصویر کانکتور USB-C سری iPhone 15

تغییر مذکور باعث می‌شود تا اپل بتواند از مقررات جدید اجرا شده در اتحادیه اروپا پیروی کند. این مقررات اپل را ملزم می‌کند که آیفون هایی با پورت USB-C در اتحادیه اروپا عرضه کند. بنابراین اپل مجبور شده تغییری در طراحی تمام آیفون های جهان ایجاد کند. و یا شاید هم صرفا آیفون های ویژه ای را برای فروش در اتحادیه اروپا توسعه داده است. انتظار می‌رود که سری iPhone 15 Pro از درگاه های USB-C با سرعت بالا برخوردار باشند. در حالی که مدل های استاندارد آیفون ۱۵ همچنان از USB 2.0 برخوردار خواهند بود. این درگاه، سرعتی مشابه لایتنینگ دارد. برخورداری از سرعت بالاتر، یکی از برتری های سری آیفون ۱۵ پرو خواهد بود.

کابل های USB-C فاقد گواهی MFi، از نظر سرعت شارژ و انتقال داده محدود می‌شوند

یک افشاگر اطلاعات به نام ShrimpApplePro، ادعا می‌کند که سری آیفون ۱۵ تنها از لوازم جانبی پشتیبانی می‌کنند که توسط برنامه Apple Made for iPhone (MFi) تأیید شده است. همان طور که MacRumors اشاره می‌کند، ظاهراً فاکسکان لوازم جانبی مانند EarPods و کابل هایی با کانکتور USB-C که دارای گواهی MFi هستند، را تولید خواهد کرد. گواهی MFi درگاه USB-C می تواند برای محدود کردن ویژگی هایی مانند شارژ سریع و انتقال داده با سرعت بالا، استفاده شود. ShrimpApplePro ادعا می‌کند که که کابل‌ های بدون گواهی MFi از نظر سرعت انتقال داده و سرعت شارژ محدود خواهند شد.

ایرپادز پرو اپل با کیس USB-C و قابلیت تست شنوایی درکنار آیفون 15 معرفی خواهد شد

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل نیز ادعا می‌کند که شارژر های USB-C که قادر به شارژ سریع آیفون هستند، به گواهی Made for iPhone نیاز خواهند داشت. طبق گزارش Gurman، رویداد سالانه اپل در سه‌شنبه ۱۲ سپتامبر (۲۱ مرداد)، یا چهارشنبه ۱۳ سپتامبر (۲۲ مرداد)، برگزار خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا اگر مقررات جدید اتحادیه اروپا نبود، اپل به استفاده از درگاه USB type-C روی می‌آورد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/08/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1-usb-c-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B5-%D9%81%D8%A7%D8%B4-%D8%B4%D8%AF/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا