اخبار فناوری

اینستاگرام Threads به‌عنوان رقیب توییتر سرانجام منتشر شد

متا به‌عنوان شرکت مادر اینستاگرام، امروز رسماً Threads را منتشر کرد؛ اپلیکیشن جدیدی که به‌عنوان جایگزینی برای توییتر و اصلی‌ترین رقیب این شبکه اجتماعی ارائه شده است. Threads قرار بود در اواخر روز پنجشنبه منتشر شود، اما این شرکت به‌دلیل هیجانی که پیرامون این اپلیکیشن وجود داشت، انتشار آن را کمی زودتر آغاز کرد.

اینستاگرام Threads

توییتر در چند ماه گذشته به‌خصوص از زمانی که ایلان ماسک آن را تصاحب کرد، شاهد تغییرات زیادی بوده است که باعث شده بسیاری از افراد به‌دنبال جایگزین‌هایی برای آن باشند. درحالی‌که درحال‌حاضر گزینه‌هایی نیز وجود دارد، نسخه اینستاگرام آن اصلی‌ترین رقیب توییتر محسوب می‌شود.

اکنون انتظار به پایان رسیده و اینستاگرام رسماً رقیب توییتر را منتشر کرده است. اینستاگرام با Threads یک برنامه شبکه اجتماعی مبتنی‌بر متن را ارائه می‌کند که درنهایت عملکرد آن بسیار شبیه به توییتر است.

اینستاگرام Threads

اینستاگرام Threads

با Threads، کاربران می‌توانند افراد دیگر را در این پلتفرم، ازجمله افراد مشهور، دوستان خود و همچنین مشاغلی که به این اپلیکیشن می‌پیوندند را دنبال کنند. درحالی‌که این برنامه جدید اساساً مبتنی‌بر متن است، امکان آپلود تصاویر و ویدیوها نیز در آن وجود دارد.

Threads بسیار شبیه به توییتر است، با نام کاربری و تصویر پروفایل به‌همراه پست‌هایی پر از متن. متا همچنین Threads را به اینستاگرام پیوند می‌دهد، به این معنی که نام کاربری اینستاگرام به Threads منتقل می‌شود و کاربران اینستاگرام این انتخاب را دارند که همان افرادی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنند را در اینجا نیز دنبال کنند.

این اپلیکیشن همچنین بر پایه ActivityPub ساخته شده است که یک شبکه رسانه اجتماعی غیرمتمرکز است. این بدان معناست که حساب‌های ایجاد شده در Threads اینستاگرام باید در سایر شبکه‌های ساخته‌شده در ActivityPub مانند Mastodon نیز در دسترس باشند.

توییتر در چند روز گذشته محدودیت‌هایی را برای کاربران توییتر اعلام کرده و تعداد توییت‌هایی را که در روز قابل مشاهده هستند، کاهش داده است. اگرچه بعدها گفته شد که این موضوع یک شوخی بوده است اما با همین تصمیم، کاربران توییتر علاقه خود را به برنامه‌های جایگزین افزایش داده‌اند. Mastodon و Bluesky درحال‌حاضر به‌عنوان جایگزین‌های توییتر درنظر گرفته می‌شوند، اما هنوز به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار نگرفته‌اند و انتظار می‌رود Threads با جامعه آماری زیاد کاربران خود که برپایه اینستاگرام می‌باشد، به‌زودی به بزرگترین رقیب توییتر تبدیل شود.

Threads از هم‌اکنون در App Store و Play Store برای دانلود در دسترس است.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/06/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-threads-%D8%A8%D9%87%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%82%DB%8C%D8%A8-%D8%AA%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا