اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی مدل متفاوتی از vivo Y78 با اسنپ‌دراگون 695 و دوربین 64 مگاپیکسلی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : اوایل می 2023 کمپانی ویوو از اسمارت‌فون میان‌رده‌ای با نام vivo Y78 برای بازار چین رونمایی کرد. حال که کمتر از یک ماه از از عرضه این محصول می‌گذرد، باخبر شدیم این کمپانی چینی روز دوشنبه 29 می 2023 (8 خرداد 1402)، در فضایی آرام و به دور از هیاهو، نسخه متفاوتی از این گوشی را با همین نام برای بازار سنگاپور معرفی کرده است. مهم‌ترین تفاوت‌های نسخه سنگاپوری با ورژن چینی به نوع و اندازه نمایشگر، نوع پروسسور و مجموعه دوربین آنها مربوط می‌شود. در مجموع می‌توان گفت، ورژن سنگاپوری Y78 یک پله بالاتر از مدل چینی این دیوایس به شمار می‌رود. در ادامه با معرفی کامل مشخصات و امکانات این محصول ما را همراهی کنید.

ورژن سنگاپوری vivo Y78 بدنه‌ای پلاستیکی دارد، اما با این وجود رنگ‌بندی جذابی داشته و به گفته شرکت سازنده، ترکیبی از مات و براق است. این محصول در دو رنگ مشکی (Flare Black) و طلایی (Dreamy Gold) طراحی شده و طبق ادعای ویوو، تابش نور به رنگ طلایی درخشش خاصی به آن می‌دهد. همچنین، بدنه دستگاه با احراز درجه حفاظت IP54، مقاومتی نسبی در برابر آب و گردوخاک دارد. ناگفته نماند، این دیوایس در ابعاد 7.89×74.79×164.24 میلی‌متر طراحی شده و 177 گرم وزن دارد.

یکی دیگر از جنبه‌های زیبایی نسخه سنگاپوری Y78 به نمایشگر آن مربوط می‌شود. این نمایشگر دارای خمیدگی 60 درجه‌ای در لبه‌های راست و چپ بوده که ظاهری شکیل به گوشی می‌بخشد. بر خلاف ورژن چینی – که از نمایشگر ال‌سی‌دی 6.64 اینچی بهره می‌برد – در این مدل از یک نمایشگر AMOLED به قطر 6.78 استفاده شده که رزولوشن آن +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) است. لازم به ذکر است، حداکثر روشنایی نقطه‌ای این نمایشگر 1300 نیت بوده و در هر ثانیه 120 بار خود را به‌روزرسانی می‌کند.

در ورژن چینی Y78 از تراشه Dimensity 7020 استفاده شده بود، اما ویوو تصمیم گرفته نسخه سنگاپوری را با چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 695 روانه بازار کند. این تراشه 6 نانومتری – که به‌گفته ویوو در بنچمارک AnTuTu امتیازی بالاتر از 410,000 را کسب کرده – مشتمل بر دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 619 است. حافظه رم دستگاه 8 گیگابایت است، اما به لطف قابلیتی که شرکت سازنده آن را Extended RAM 3.0 نامیده، می‌توان تا 8 گیگابایت دیگر به شکل مجازی به آن اضافه کرد. به این ترتیب با داشتن یک حافظه رم به حجم 16 گیگابایت، کاربر می‌تواند تا 27 اپلیکیشن را در پس‌زمینه اجرا کند. حجم حافظه داخلی گوشی نیز 256 گیگابایت اعلام شده است.

در ماژول مستطیل‌شکل پشت گوشی، علاوه بر فلش ال‌ای‌دی، دو دایره نسبتا بزرگ به چشم می‌خورد که سه دوربین را در خود جای داده‌اند. دوربین اصلی رزولوشنی معادل 64 مگاپیکسل داشته و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.79 است. وجود لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) مهم‌ترین مشخصه این دوربین به شمار می‌رود. سایر امکانات این دوربین عبارتند از حالت شب، پانوراما، حالت پرتره، اسلوموشن، تصویربرداری از اسناد، عکاسی تایم-لپس، حالت حرفه‌ای، نوردهی دوگانه (double exposure)، عکس زنده، عکاسی ماکرو و فیلترهای مختلف. دو دوربین عمق و ماکرو (هر یک به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4) به کمک دوربین اصلی می‌آیند. در حفره مرکزی بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی (f/2.45) به چشم می‌خورد.

انرژی مورد نیاز گوشی از طریق یک باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از استاندارد شارژ 44 واتی (موسوم به FlashCharge) پشتیبانی می‌کند. ورژن سنگاپوری Y78 به حسگر اثر انگشت نیز مجهز شده که ظاهرا زیر لایه نمایشگر تعبیه شده است. از دیگر امکانات سخت‌افزاری این دیوایس می‌توان به اسپیکرهای آن اشاره کرد که دارای تأییدیه از Hi-Res Audio هستند.

سیستم‌عامل گوشی اندروید 13 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی FuntouchOS 13 توسعه یافته است. ورژن سنگاپوری Y78 یک گوشی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) است که از ارتباطات نسل پنجم نیز بهره می‌برد. وای-فای، بلوتوث 5.1، پورت USB-C، موقعیت‌یابی ماهواره‌ای و NFC سایر گزینه‌های ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

در پایان گفتنی‌ست، ویوو هنوز قیمت و زمان عرضه نسخه سنگاپوری vivo Y78 را اعلام نکرده است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4912-introducing-vivo-y78-5g.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا